Довірлива жінка відправила шахраям круглу суму, щоб врятувати онука від «кримінального переслідування».
Телефонний дзвінок пролунав у будинку 79‑річної новосанжарки о 23:30. Дзвонив стаціонарний телефон. Жінка взяла слухавку і почула здавлений голос: «Бабусю, це Владік. Врятуй!» Голос у слухавці нібито був схожий на голос її онука. Він попрохав передзвонити на мобільний телефон, продиктував його номер і поклав слухавку. Схвильована бабуся одразу ж набрала номер «Київстару». Відповів серйозний чоловічий голос. Чоловік представився працівником поліції. Він коротко пояснив стривоженій жінці: її онук ув’язався в бійку і підрізав ножем іншого хлопця. Тепер йому загрожує кримінальна відповідальність. Якщо, звісно, жінка швидко не знайде грошей, щоб «вирішити» питання. Далі слідували інструкції — як саме переслати кошти. Потрібно було скористатися банківським терміналом та відправити гроші на цей самий номер «Київстару».
— Ви тільки не хвилюйтесь, не поспішайте. Усе буде добре. Головне — нікому нічого не розповідайте, — інструктував голос у слухавці жінку, доки вона збиралася і йшла до центральної районної лікарні. Там не лише працює цілодобова аптека, але віднедавна є і банківський термінал.
Щоб звільнити онука, потрібно було переслати 4 тисячі гривень. Гроші жінка принесла з собою, а от як їх відправити — не знала. Тому попрохала допомоги у працівниці аптеки. Та одразу запідозрила щось нечисте: ніч, велика сума грошей на номер мобільного.
— Ви впевнені, що це не шахраї? — запитала вона жінку.
— Це моєму онукові, — відповіла бабуся. І гроші таки переслали. За чотири заходи на номер «упали» 4 тисячі гривень.
— Усе добре. Через 10 хвилин я передзвоню, — пообіцяв чоловічий голос у слухавці.
Проте минуло півгодини, година, а дзвінка все не було. Уже здогадуючись, що щось не так, жінка зателефонувала до онука. Той взяв слухавку, вислухав історію бабусі і відповів, що ні в яку пригоду не потрапляв і загалом у нього все добре. Тільки тепер жінка зрозуміла, що власними руками відправила 4 тисячі гривень телефонним шахраям.
— З початку року це вже п’ятий випадок телефонного чи Інтернет-шахрайства у районі, — розповідає працівник карного розшуку Новосанжарського відділення поліції Юрій Нездойминога. — При цьому, варто зауважити, кожного разу шахраї вигадують нові способи видурювання грошей у довірливих громадян.
У одному випадку новосанжарка прочитала оголошення на сайті продажів «OLX» і відправила продавцю передоплату в розмірі 1000 гривень. У результаті і з грошима розпрощалася, і товару так і не дочекалася.
— Дуже часто на такий сайтах «торгують» особи, які відбувають покарання, — розповідає працівник поліції, — вони реєструють банківську картку на якусь підставну особу, наприклад, у одному випадку запропонували студентові 300 гривень, щоб завести картку на його ім’я. Самі сидять десь у в’язниці і заробляють на «продажах».
Також частими є випадки, коли шахраї представляються співробітниками банку і прохають повідомити особисту інформацію, нібито для уточнення. Потім просто вичищають усі кошти з картки. Або телефонують, називаються службою безпеки банку і повідомляють радісну новину: вони зуміли заблокувати напад шахраїв на картку громадянина. Але тепер для розблокування потрібно всього лише назвати їм код, який зараз прийде на телефон. Зраділа людина з готовністю повідомляє код і… далі сценарій зрозумілий: шахраї отримують доступ до картки і знімають усі гроші.
Враховуючи збільшення кількості подібних злочинів, працівники поліції вкотре нагадують мешканцям району: працівники банків НІКОЛИ не прохають у телефонній розмові повідомити особисті дані. Ви НІКОМУ та ні за яких обставин не маєте повідомляти пін-код вашої картки, СМС-код, який приходить на телефон чи інші персональні дані. І, звичайно, якщо вам телефонують о 23:30 «працівники поліції» і пропонують кудись переслати гроші — подзвоніть на 102, комусь із своїх рідних, тій людині, яку обіцяють «звільнити», але ні в якому разі не відправляйте нікуди гроші!