У попередньому номері «ЕХО» була надрукована стаття під назвою «Доведеться ставити світлофор?». Вона викликала жваве обговорення серед читачів редакційного сайту.
У статті мова йшла про часті аварії, що трапляються у Кобеляках на перехресті вулиць Михайлівської (Фрунзе) та Дніпровської (Дніпропетровської). Одразу після виходу публікації в цьому місці сталася чергова ДТП. Цього разу за участю легкового автомобіля та мотоцикла. Легковик піднімався вверх по вулиці Стародніпровській (Стародніпропетровській) і, виїхавши на Михайлівську, зіткнувся з двоколісним транспортним засобом. На щастя, знову водії не зазнали серйозних ушкоджень.
Читачі газети і сайту в своїх коментарях висловили цілий ряд пропозицій із приводу того, як зменшити аварійність на злощасному перехресті.
Потім до редакції подзвонив чоловік, який кілька десятиліть професійно займався організацією безпеки дорожнього руху. Мова йде про міліціонера у відставці. Він не захотів, аби його прізвище називали, але своє бачення ситуації висловив.
Відставний правоохоронець прокоментував:
— Читаю газету, дивлюся коментарі. Бачу, що інколи і журналісти і читачі висловлюють свою думку, яка не є зовсім професійною. Люди щиро прагнуть висловитися, дати пораду. Та через відсутність професійних знань і досвіду вони роблять помилки. Тому й вирішив подзвонити. Можливо, мій досвід стане в нагоді: теперішні керівники прочитають і скористаються порадою. Я скажу про те, що, на мою думку, дасть ефект і коштуватиме недорого.
По-перше, причиною аварійності на перехресті вулиць Михайлівської та Стародніпровської є не якісь аж надто особливі дорожні умови, а банальний людський фактор. Різко впала дисципліна та загальна культура поведінки учасників дорожнього руху. Якщо їхати по Стародніпровській, то ніщо не заважає водіям. Стоїть знак «Надати перевагу в русі», нормальна оглядовість. Та водії «летять», не звертаючи ні на кого і ні на що уваги. Не думаючи про безпеку ні свою, ні інших. Тому світлофор тут не допоможе. Уявіть, які аварії будуть траплятися, коли горе-водії пробуватимуть «проскочити» на жовтий сигнал. Крім того, встановлення світлофора і обслуговування коштуватиме дорого для бюджету міста. Для цього потрібні всілякі проекти та узгодження.
Друге. Організація руху по колу, як було кілька десятиліть тому. Це неможливо із технічних причин. Для того, щоб великовагові автомобілі «вписувались» у коло, необхідно просто знести будівлі кафе та автозаправної станції. Крім того, рухаючись по колу, фури за кілька тижнів знищать дорожнє покриття. А хто його регулярно буде ремонтувати? Риторичне запитання.
Третє. «Лежачі поліцейські» теж призведуть лише до того, що виникне зайве навантаження на дорожнє покриття.
І четверте. Мій висновок і рекомендація. Дійсно, при виїзді на перехрестя знизу по вулиці Стародніпровській видимість обмежена. І це створює небезпеку. Найдешевше — просто встановити в цьому місці знак «Рух транспорту заборонено». І тоді водії виїжджатимуть на Михайлівську на Смертному перехресті або на Дніпровську з вулиці Космонавтів, що біля мосту через Ворсклу. Установлення знаку коштуватиме дешево і дасть належний ефект. Звичайно, я усвідомлюю, що деякі автолюбителі вимоги знаків просто ігнорують. Та це вже інше питання.
Ось такі рекомендації надав професіонал. Звичайно, на них далеко не всі зараз зважають. Але це теж — інше питання.