Не форс-мажор, не аварія, просто комунальне підприємство з водопостачання так вирішило.
Нарешті дочекалися справжнього літа зі спекою під 40 градусів тепла. Тепер можна купатися в річці. Особливо в нагоді це для мешканців будинку по вул. Бідного, 16, оскільки ще 15 червня комунальним підприємством «Полтававодоканал» їх було позбавлено можливості купатися вдома. Хочеш бути чистим – гайда до річки! Потрібно змінити немовляті підгузник, помити руки, приготувати їжу – сусідні будинки чи родичі допоможуть з водою, та й у магазинах вода у вільному продажу.
Саме так і живуть мешканці 190-квартирного будинку, які вже більше тижня без води, хоча таке становище їх дуже не влаштовує. 97% з них підписали персональні договори з КП «Полтававодоканал», але постачальник чомусь вирішив мешканцям у воді відмовити. Більше того, відключили воду без попередження, ще й з використанням омани. Як розповіла голова ОСББ «Злагода 2016» Наталія Мамаєва, працівники водоканалу сказали, що їм потрібно лише перевірити покази лічильника на воду, а насправді, потрапивши таким чином до підвалу, позбавили води на невизначений час цілу багатоповерхівку.
Мешканці будинку не хочуть миритися з подібним, тому 23 червня на загальних зборах співвласників підписали колективний лист. Під відкритим зверненням підписалися всі присутні (а їх було більше 70-ти, не враховуючи дітей) і планують і далі збирати підписи. Лист адресовано Голові Полтавської обласної державної адміністрації, а також: голові Полтавської облради, голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, голові Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, прокурору Полтавської області, в.о. начальника інспекції з питань захисту прав споживачів в Полтавській області.
У своєму листі-відкритому зверненні (повний текст якого додається нижче) співвласники будинку зазначають наступне:
«Ми, співвласники багатоквартирного житлового будинку, що розташований за адресою: м. Полтава, вул. О.Бідного 16, на даний час не маємо можливості користуватись послугами із центрального водопостачання та водовідведення через принципову позицію КП ПОР «Полтававодоканал», яка ґрунтується на хибному уявленні про чинне законодавство в сфері житлово–комунальних послуг та монопольному становищі на ринку надання послуг із водопостачання та водовідведення на території м. Полтава.
Так, багатоквартирний будинок по вул. О.Бідного 16 було введено в експлуатацію у вересні 2015 року, що підтверджується Декларацією про готовність об’єкта до експлуатації від 25.09.2015 року.
Після введення вказаного житлового будинку в експлуатацію, співвласниками квартир було створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Злагода 2016», код ЄДРПОУ - 40186478.
З метою підключення центрального водопостачання та водовідведення співвласниками квартир було встановлено індивідуальні засоби обліку води, які у встановленому законом порядку були опломбовані представниками КП ПОР «Полтававодоканал».
В подальшому, співвласники звернулись до КП ПОР «Полтававодоканал» з метою укладання договорів на центральне водопостачання і водовідведення (копії листів додаються).
Однак, КП ПОР «Полтававодоканал» надало формальні відписки на вказані звернення громадян, і відмовило в наданні житлово-комунальної послуги – центрального водопостачання і водовідведення, мотивуючи це тим, що не укладено договір між ОСББ «Злагода 2016» та КП ПОР Полтававодоканал.
Після цього, представники КП ПОР «Полтававодоканал» не надавши жодного письмового попередження відключили будинок від центрального водопостачання.
Ми не можемо погодитись із вказаною позицією КП ПОР «Полтававодоканал», вважаємо її такою, що грубою порушує наші права та інтереси, та ґрунтується на монопольному становищі у якості виробника та виконавця послуги із центрального водопостачання та водовідведення.
Відповідно до п. 8 Постанови КМУ «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» від 21.07.2005 року № 630 послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформляється на основі типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - договір).
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 року балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувач) - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.
Тобто, ОСББ «Злагода 2016» є балансоутримувачем багатоквартирного житлового будинку, що розташований за адресою: м. Полтава, вул. О.Бідного 16, а не споживачем житлово–комунальних послуг у розумінні чинного законодавства України.
Відповідно до п. 29 Постанови КМУ «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» від 21.07.2005 року № 630 споживач має право на установлення квартирних засобів обліку та взяття їх на абонентський облік.
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 року договір на надання житлово-комунальних послуг (крім послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою.
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 року договір на надання послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та виконавцями цих послуг.
Отже, відмова КП ПОР «Полтававодоканал» від укладення прямих договорів із споживачами послуг – власниками квартири є прямим порушенням вимог Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 року.
Отже, посадові особи КП ПОР «Полтававодоканал», зловживаючи власним службовим становищем при виконанні адміністративно-розпорядчих функцій, змушують укласти незаконний договір щодо обслуговування загального лічильника центрального водопостачання.
Враховуючи вищевикладене, в рамках Ваших повноважень просимо посприяти у негайному відновленні центрального водопостачання та водовідведення багатоквартирного житлового будинку, що розташований за адресою: м. Полтава, О.Бідного 16 та ініціювати проведення або провести перевірку законності дій посадових осіб КП ПОР «Полтававодоканал», та у разі встановлення фактів правопорушень притягнути винних до відповідальності».
Це офіційний лист, якого мешканці відправлятимуть у всі можливі інстанції.
А у дітей, які на відео зі зборів співвласників будинку по вул. Бідного, 16 (https://youtu.be/aiwf1rXnl3o), немає мети когось притягти до відповідальності. Вони просто разом з батьками просять «Дяді, дайте нам воду!».