У епоху digital-технологій та засилля способів пошуку інформації активність у мережі Інтернет може як допомогти, так і завадити в побудові кар’єри. За даними опитування HeadHunter Україна, близько 75% роботодавців вивчають профіль кандидатів у соцмережах перед тим, як ухвалити остаточне рішення про працевлаштування нового співробітника. Як поводитись у соціальних мережах, щоб інтернет-активність сприяла пошуку роботи, розповідають експерти Міжнародного кадрового порталу hh.ua.
Картинка завжди першою кидається в очі, тому приділіть особливу увагу фотографіям. Надто відверті фото неприпустимі незалежно від того, на яку посаду ви претендуєте. Тому краще видаліть фотографії, що дискредитують вас. HR-рам до вподоби знімки, які відображають інтереси й захоплення пошукача. Наприклад, фотографії, зроблені під час мандрівок, розкажуть про вашу активність і бажання пізнавати щось нове, а фото з дітьми — про сімейні цінності. Також позитивний ефект мають фото, які розповідають про вашу трудову діяльність: відвідування семінарів, професійних конференцій, корпоративних свят. Усі фотографії повинні подавати вас лише з вигідного боку. І пам’ятайте про золоту середину: 3 фотографії — це мало, а 300 — надто багато.
Зверніть увагу на тон своїх публікацій: більшість HR-ів змінюють свою думку про кандидата в гірший бік, якщо він використовує нецензурну лексику або ображає інших користувачів мережі. Багатьох змушують насторожитися граматичні помилки і статуси на зразок «ненавиджу понеділок — знову на роботу».
Утримайтесь від негативних висловлювань щодо колишніх колег і роботодавця. Людина, яка постійно пліткує і скаржиться, — не найкращий претендент на посаду. Надто емоційні повідомлення і детальні розповіді про особисті переживання негативно відображаються на іміджі співробітника.
Не присвячуйте соцмережам надто багато часу. Надмірна активність може насторожити потенційного роботодавця і наштовхнути його на думку, що вам явно не до роботи.
Світ — тісний. Професійний світ ще тісніший. На вашій сторінці в соцмережі потенційний роботодавець може побачити спільних знайомих, які готові надати про вас хороші рекомендації. Пам’ятайте про правило шести рукостискань і не закривайте свій френдліст. Буде виглядати дивно, якщо в резюме ви напишете, що володієте високими комунікативними навичками, але в мережі у вас ледве набереться 30 друзів.
Спільноти, до яких належить користувач, завжди відображають його інтереси. Це можуть бути групи за захопленнями (мистецтво, спорт, мандри) або професійні спільноти. Групи з назвами «клуб невиправних флегматиків» або «спільнота найлінивіших людей у світі» не з найкращого боку характеризують пошукача. Крім спільнот, можна підписатися на офіційні сторінки профільних ЗМІ. Особливо добре, якщо вони — англомовні.
Не забувайте оновлювати актуальну інформацію про себе. Адже профіль у сомережі — це гарний майданчик для самопрезентації в неформальній обстановці. Перевірте, щоб інформація про освіту, попереднє місце роботи і контакти відповідала даним, заявленим у резюме.
На сторінці в соцмережі можна залишити повідомлення про те, що ви шукаєте роботу. Особливу увагу приділіть LinkedIn и Facebook. У цих мережах можна розміщувати інформацію про свою професійну діяльність, спілкуватися з HR-ами, моніторити новини компаній і відкриті вакансії, а також спілкуватися напряму з роботодавцем.
Проте не варто покладатися лише на свій акаунт. Резюме краще розмістити на сайті з пошуку роботи і дати на нього лінк у своєму профілі. Також на сайті hh.ua можна прикріпити посилання на профілі в соцмережах до вашого резюме. Тоді роботодавець побачить саме ті сторінки, які захочете показати ви.
Досвідчений рекрутер не буде ухвалювати рішення про ваше працевлаштування, спираючись лише на інформацію із соцмереж. Проте, переглянувши акаунт, він зможе ще раз переконатися, що саме ви повинні обійняти вакантну посаду.