Підстава — «розвод» на дорогах. Ворога потрібно знати в обличчя
Народне прислів'я говорить: «Правила існують для того, щоб їх порушувати». Бандити ж керуються принципом: «Якщо існують правила, значить, їх порушення можна і підстроїти». Саме по цьому закону все і відбувається. У кожній підставі формальним винуватцем ДТП будете саме ви.
Розумний знайде вихід з будь-якої проблеми, мудрий в неї не потрапить. Варіанти підстав бувають найрізноманітнішими. Злочинці постійно придумують щось нове.
Отже:
«Він мене підрізав, перебудовуючись управо»
Підставна машина стоїть на узбіччі прямо перед з'їздом з дороги на заправку або в магазин. Жертва об'їжджає припарковану машину і повертає праворуч, щоб потрапити на цю саму заправку або магазинну парковку. У момент повороту припаркована машина різко рушає з місця, і ви креслите бампером солідну подряпину на його крилі. Спробуйте потім довести, що він стояв, а ви його підло не підрізали, щоб не пропустити заїзд.
Людина за бортом
Пам'ятаєте репліку Остапа Бендера про шахову думку, що далеко пішла, яку він вимовив у клубі «Чотирьох Коней»? Так от, думка підставників теж не стоїть на місці. «Розвод» на дорозі може трапитися взагалі без участі чужої машини. Отже, підставний пішохід. Це завжди неприємно і коштуватиме вам купу нервів, але боротися можна скрізь і завжди.
Як це буває? Ви їдете в правому ряду, раптом на дорогу вискакує людина, сильно б'є рукою по капоту і картинно летить на асфальт, кричучи, що його задавили. Як правило, моменту наїзду ніхто не бачить. Тому перехожі думатимуть, що ви дійсно наїхали на людину. Головне — зберігати спокій. Підставний пішохід тут же почне вимагати у вас гроші. Потрібно пам'ятати, що шахрай ніколи по-справжньому під машину не кидається (йому теж жити хочеться), а лише імітує наїзд. Відповідно, пошкоджень на машині опинитися не повинно. Також не опиниться травм і на тілі «підставляли». Тому, якщо справа дійде до виклику ДАІ, потрібно неодмінно вказати на відсутність слідів зіткнення як на автомобілі, так і на пішоходові, обов'язково згадавши, що у вас вимагали гроші. Якщо ви відчуваєте, що наїзд був не випадковим, а влаштованим, то можна не чекати ДАІ і самому піти в атаку. Крикнути йому: «Я тебе, пика кримінальна, на п'ять років посаджу». А увагу свідків звернути на вищеперелічені ознаки фальшивості наїзду. І тоді можна взагалі уникнути яких-небудь розглядів і виплат.
Як не потрапити:
Перечитайте розділ ще раз.
Ворота
Ви їдете в середній смузі. Важливо, щоб справа і зліва від вас було вільне місце. У якийсь момент зліва вас наздоганяє престижна іномарка і їде з вами «ніс в ніс». Трохи пізніше праворуч від вас з'являється інша машина, яка теж не поспішає ні обганяти, ні відставати від автомобіля «клієнта». Раптом ліва іномарка, включивши поворотники, починає перебудовуватися управо, вичавлюючи вас зі свого ряду. Ви тут же починаєте гудіти, але інстинктивно, щоб уникнути зіткнення, теж забираєте правіше. У цей-то момент правий підставний екіпаж вступає в гру. Навіть якщо ви контролюєте відстань до машини справа, вона несподівано може і підсунутися до вас, залишаючись при цьому в своїй смузі. Підсумок такий: ви в'їжджаєте в бік «жертви», а «провокатор» виїжджає як ні в чому не бувало. У ДТП однозначно винні ви.
Як не потрапити:
Не треба зміщуватися зі своєї смуги. Тоді однозначно винні не ви.
А чи був хлопець?
Будьте пильні! Зіткнення взагалі може не бути. І весь «розвід» в основному будується на пресингу водія. Робиться це так. Ви їдете по дорозі, а з сусідньої машини вам в крило кидають пластикову пляшку з водою. Звук від такого «зіткнення» виходить солідний. Ви зупиняєтеся. «Підставляли» теж. І поки двоє шахраїв відволікають вас криками про той, хто ж так водить, третій швидко тре ваш наждачкою шкіркою, щоб зімітувати місце зіткнення.
Як не потрапити:
Викликайте ДАІ, пообіцяйте вашим опонентам, що експертиза напевно покаже, що сліди на вашому бампері від наждачки.
Чи не ваш номерок?
А ось приклад один з найновішого виду підстав. Про нього нам розповів наш читач Віктор Васильович. На великій стоянці перед магазином з вашої машини знімають ковпак або відкручують задній номер. Водій, як правило, відразу не звертає увагу на такі речі і сідає в машину, нічого не помітивши. Потім на дорозі вас раптово наздоганяє дорога іномарка і пропонує зупинитися. Рано чи пізно ви піддаєтеся і паркуєтеся у узбіччя. Іномарка зупиняється поряд. З неї вилазять декілька «хлопців» і говорять, що у вас на дорозі відлетів ковпак або номер і потрапив в їх машину. У доказ приводиться той самий вкрадений на парковці номер або ковпак, а також вм'ятина або глибока подряпина на бампері або капоті дорогущої машини. Вам починають говорити, що такий випадок ДТП не вважається і страховка його не покриє. Так, ситуація нестандартна, і ви погоджуєтеся на те, щоб компенсувати «нанесені вами» пошкодження на місці.
Насправді, навіть такий випадок є ДТП. Даїшники зобов'язані приїхати на розбір цієї аварії. А якщо міліція складе протокол ДТП, то страхова служба покриє витрати. Тому, якщо хтось з тієї або іншої причини отримав які-небудь пошкодження на дорозі по вашій (або нібито вашій) провині, то обов'язково потрібно викликати інспекторів дорожнього руху. Навіть якщо випадок здається спірним.
Як не потрапити:
Перечитайте ще раз останній абзац.
Як зрозуміти, що аварія, в яку ви потрапили, підставна? Як відрізнити власну помилку від чужого злого наміру? Є декілька характерних прикмет.
Біле і чорне
По-перше, потрібно насторожитися, якщо власник машини, з якою вам «пощастило» зіткнутися на дорозі, наполегливо пропонує вирішити справу на місці і не звертатися в ДАІ і страхові компанії.
По-друге, якщо після зіткнення у вас на машині залишилася подряпина або невелика вм'ятина, а у нещасного потерпілого, в якого ви так безцеремонно в'їхали, виявляється розвалений бампер, дірка на крилі, розбиті фари, а багажник явно пережив нелегку зустріч з вантажівкою, то швидше за все це підстава. Плюс до цього важливо звертати увагу на дрібниці. Оскільки, ви не перший у «робочої конячки» «підставщиків», то всі вм'ятини і побитості у машини злочинців старі. Відповідно, якщо подряпини встигли покритися іржею, а в розбитій фарі скупчилось болото, то висновок один — перед вами злочинці.
По-третє, якщо у людей з авто, в яке ви в'їхали, раптом виявляється маса свідків, готових підтвердити, що це саме ви порушили правила (це при тому, що «нашу людину» палицею не змусиш що-небудь засвідчити), то дуже може бути, що вас намагаються «взути».
Хто винен і що робити?
Як поводитися, якщо ви все-таки стали жертвою підстави на дорозі? Насамперед не панікувати. Розслабтеся і зробіть декілька глибоких вдихів. Швидше за все, ви будете один — шахраї вибирають одиночних водіїв. Пресинг з боку «підставлял» піде неабиякий. Головне, у жодному випадку не виїжджати з місця ДТП. На всі пропозиції розібратися на місці, поїхати в «свій» сервіс або поговорити «як пацани» за рогом потрібно відповідати відмовою. Вимагати виклику співробітників ДАІ і дзвонити страховикам. Як правило, якщо жертва відмовляється домовлятися з ними, то «підставники» виїжджають геть. Пам'ятайте, якщо ви виїдете з місця аварії, то ДАІ відмовиться прийняти заяву про ДТП, а без паперів з міліції жодна страхова компанія з вами не говоритиме ні про які виплати. Ось тоді-то вам точно доведеться платити зі своєї кишені — апелювати буде ні до кого.
Проте, як це не сумно, вимога дотримання формальностей не дає 100 % гарантій. У «підставників» можуть бути «свої» співробітники ДАІ, які розсудять вас «не по совісті». Але, як говорив барон Мюнхгаузен: «Не буває безвихідних ситуацій». Якщо ви відчуваєте, що за вас узялися зі всією серйозністю, то необхідно самому переходити в атаку. Насамперед потрібно подзвонити кому-небудь з близьких і голосно (щоб бандити це чули) повідомити про те, що ви потрапили в аварію. Обов'язково повідомте номер машини, з якою ви зіткнулися. Якщо на місце аварії приїхали «недобросовісні» даїшники, то потрібно голосно всіх оповістити, що ви збираєтеся подзвонити в службу власної безпеки.
Якщо вас вирішать залякати тим, що випадок, мов, нестраховий, то самі дзвоніть в свою страхову компанію і отримаєте там консультацію самостійно. Також дуже важливо не рахувати гроші. Не потрібно думати, що виявиться дешевшим — робити все по правилах або розбиратися на місці. Поки водії платитимуть, підстави не припиняться.
А судді хто?
Кореспонденти вирішили розібратися, а хто, власне, займається проблемою підстав на дорогах і що взагалі компетентні органи думають із цього приводу. З'ясувалося декілька цікавих речей.
По-перше, не існує якоїсь певної служби, чиїм обов'язком стало б припинення автопідстав. ДАІ цим не займається. Відповідно, всю проблему залишили на відкуп УБОП, яке не рахує вилов шахраїв на дорогах своїм пріоритетним заняттям. Безумовно, проводилися і проводяться арешти. Особливо багато затримань було раніше, коли на дорогах працювали етнічні угрупування і розмова з водієм у них швидко перетворювалася на здирство грошей під загрозою фізичного насильства. Крім того, як нам розповіли, у органів немає окремої статистики по «підставлялам»: автомобільні підстави розглядаються як звичайне здирство. Такі випадки йдуть під графою «вуличне здирство». Плюс до всього у компетентних органів не існує якоїсь однієї загальної бази даних по «підставлялам». Тобто бази по особах, викритих в підставах, у різних служб є. У кожної своя — у кримінального розшуку і у УБОП. Свої бази даних є і у страхових компаній. Але всі вони неповні.
Треба визнати, що за останній час на дорогах стало значно менше підстав, але зв'язано це, на жаль, не з відмінною роботою міліції, а з впровадженням ОСАГО. Раніше жертвам в питаннях виплат доводилося розраховувати виключно на себе. Зараз же можна послати всіх у свою страхову компанію. Саме тому шахраї так часто намагаються переконати водія, що випадок нестраховий.
Не попадайтеся на гачок! Будьте пильні і дотримуйтесь правил дорожнього руху!
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Полтавщина | Кримінал
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном