Цю суму кобеляцьким автовласникам доведеться заплатити за зимові шини.
Милого тижня Гідрометцентр повідомив про погіршення погодних умов і зниження температури. «Укравтодор» закликав водіїв «перевзути» шини своїх транспортних засобів із літніх на зимові. Частина відповідальних автовласників прислухались до рекомендацій «дорожників». Та, на жаль, далеко не всі. Виявляється, що одні сподіваються на дідівські методи (мішок із піском у багажнику), інші — на «всесезонку». Такі водії пояснюють, що їм не по кишені мати два комплекти гуми.
Навіщо міняти гуму і коли це потрібно робити
Кожен вид покришок відповідає певним погодним умовам. Це пов’язано з тим, що зроблені вони з різною гуми. Літня гума щільніша. Від тертя вона нагрівається і об’єм повітря в ній розширюється. Їзда на літній гумі взимку в десять разів знижує коефіцієнт зчеплення з дорогою. При цьому збільшується ризик заносу і зростає гальмівний шлях. Зимова гума має більш м’який склад, тому в ожеледицю зберігає еластичність і зчеплення з асфальтним покриттям.
Експерти вважають, що міняти гуму на зимову варто при зниженні середньодобової температури до +5 градусів, оскільки літні покришки втрачають належне зчеплення з дорогою.
«Всесезонка» чи зимова гума?
Більшість автомобілістів, щоб зекономити, купують всесезонні шини. На їх думку, такі покришки впораються з українською зимою. Та практика доводить, що цей бюджетний варіант має більше недоліків, ніж переваг. Влітку ці шини з-за своєї м’якості швидше зношуються, а для морозяної погоди в них не вистачає еластичності. Найкраще «всесезонка» показує себе при нульових температурах.
При виборі гуми зверніть увагу на маркування покришки. Значок «M + S» («Сльота і Сніг») означає, що перед вами саме зимова гума. Важливим елементом є протектор.
Асфальт прихований під шаром снігу. Якщо ви більше їздите по пухкому або утрамбованому снігу, то покришки вашого автомобіля мають «вгризатися» у сніговий пласт. Це забезпечить ефективне гальмування, відсутність пробуксовки і стійку поведінку автомобіля під час руху. Вибирайте протектор із окремими елементами у вигляді ромбів або сніжинок висотою до 10 міліметрів із великими просвітами між ними.
Дорога покрита «кашею» зі снігу й льоду. Така обстановка характерна для великих міст, де комунальні служби посипають дороги. У цьому випадку протектор повинен відводити вологу з-під колеса. Така покришка має бути із V-образним малюнком і вказівником напрямку обертання (велика стрілка на бічній поверхні).
Рівне поєднання всіх типів покриття. У такому випадку найкраще рішення — придбати класичну зимову гуму. Для неї характерні широкі поздовжні канавки, середні за величиною поперечні зазори, а також висота профілю протектора в межах 7–8 міліметрів. Ці шини відмінні для спокійного обдуманого пересування в зимовий період із переважанням асфальту.
Також існує вид покришок із асиметричним протектором, який поздовжньо ділиться на зовнішню (класичну) і внутрішню (позашляхову) частини.
Шипована гума. Цей вид гуми має свої особливості. Із одного боку — шипи значно покращують зчеплення коліс із дорогою, прихованим шаром льоду або снігу. Але з іншого — при попаданні на чистий асфальт (як мокрий, так і сухий) покришка з шипами «тримається» за дорогу ще гірше, ніж літня.
Узагалі, сучасні зимові покришки часто поводяться на льоду не гірше шипованих, що обумовлено поперечними елементами протектора, які автомобілісти називають «липучками».
Скільки коштує «перевзутись»
Власники кобеляцьких автомагазинів пропонують водіям зимову гуму за різними цінами. Білоцерківські зимові шини WQ можна придбати за 475 гривень. Гуму «Сновгард» цього ж виробника оцінюють у 600 гривень. Російські шини «Тунга», «Кордіант» та «Амтел» обійдуться від 580 гривень. Найдорожчими виявились корейські шини «Ханкук». Одна покришка коштує 1000 гривень. Водії, які все ж віддають перевагу всесезонній гумі, викладуть за один скат 475 гривень.
Спеціалісти рекомендують мати одразу два комплекти гуми й дисків. Ціни на диски 13‑го розміру коливаються від 290 до 300 гривень.
Отож, за найдешевший комплект зимової гуми автовласникам доведеться заплатити 1900 гривень, а за найдорожчий — 4000. Із дисками ціна зросте на 1160 гривень і відповідно дорівнюватиме 3060 та 5160.
Часто водії забувають, що потрібно не лише замінити гуму, а й відбалансувати колеса. До речі, у одному з кобеляцьких магазинів при купівлі комплекту зимової гуми покупець отримує безкоштовне балансування в подарунок. На міських станціях техобслуговування «перевзути» і відбалансувати колесо коштує від 25 гривень. І поки що особливого ажіотажу не спостерігається.
Автомобілістам, які з ряду причин не змогли вчасно змінити гуму і виїхали в ожеледицю, слід пам’ятати кілька важливих правил про поведінку автомобіля на слизькому покритті. Необхідно знизити швидкість, збільшити дистанцію і гальмувати заздалегідь.