Область боротиметься за 6 мільярдів гривень Світового банку
Причому кошти виділятиме під конкретний проект. Претендентів на ці фінансові вливання чимало, має свій інтерес і Полтавська область. Як повідомив на спеціальній нараді з керівниками районів заступник голови Полтавської облдержадміністрації Сергій Ясинський, наш регіон запропонує на розгляд Світового банку проект капітальної реконструкції шляху Київ—Харків на ділянці від Лубен до Полтави з будівництвом об'їзної дороги навколо обласного центру. За майже 700 мільйонів доларів інвестицій полтавцям доведеться поборотися.
— Претендентів на ці гроші в Україні чимало, — зауважив Сергій Ясинський. — На кредит Світового банку претендують Укрзалізниця, підприємства агропромислового комплексу. Серйозна конкуренція і в сфері будівництва доріг. Так, засоби масової інформації неодноразово повідомляли про ймовірне будівництво об'їзної дороги навколо Києва. Мовляв, проект уже готовий, а саме будівництво ось-ось розпочнеться. Проте на сьогодні проекту цієї дороги так і немає. Так що столиця теж має свої плани на кредит. Не має об'їзної дороги й індустріальний Дніпропетровськ, не завершене будівництво шляху Київ—Одеса.
Аби обійти всіх цих доволі серйозних конкурентів, Полтавська область має продемонструвати злагоджену роботу та взаємодію всіх гілок влади і вчасно оформити всі необхідні документи. Власне, це одна з головних вимог Світового банку. Інша — уникнути відселення населених пунктів. Тому дорогу не лише розширюватимуть, а й будуватимуть об'їзди населених пунктів. Зокрема, й Полтави.
Якою буде реконструйована дорога
Цього року в рамках підготовки до Євро—2012 мають капітально відремонтувати дорогу Київ—Харків на ділянці від Борисполя до Лубен. Вже і з підрядниками визначилися. Проте від Лубен до Решетилівки головна транспортна артерія області має лише другу категорію (дві смуги руху). Тому тут і дозволена швидкість руху транспорту на 30—40 кілометрів на годину менша, ніж на дорозі першої категорії. Через це, коментує перший заступник начальника Служби автомобільних доріг України в Полтавській області Олександр Парамонов, на цій ділянці вантажопотік зменшується, а вартість самих вантажів,
навпаки, збільшується.
Коштом Світового банку шляховики планують розширити трасу до чотирьох смуг руху на вузьких ділянках та збудувати об'їзди населених пунктів. Передпроектну пропозицію реконструкції дороги Олександр Парамонов і презентував на нараді.
— Дорога буде «спрямлена» в районі села Войниха, далі вона справа омине Покровську Багачку, обійде й Хорол, — пояснює Олександр Іванович. — Ще одне «спрямлення» траси — в районі села Ковтуни. Дорога також піде і в об'їзд Красногорівки, Подолу, Білоцерківки та Решетилівки.
Аби реконструкція не внесла незручності у життя мешканців навколишніх сіл та селищ, на трасі мають збудувати сучасні шляхопроводи (так звані «кленові листи»), різнорівневі пішохідні переходи, щоб люди не штурмували парапети й не чимчикували через трасу навпростець. Мають також спорудити й спеціальні скотопроводи, щоб селяни могли спокійно перегнати худобу на пасовища. Де саме знаходитимуться всі конструкції, ще невідомо. Як пояснив Сергій Ясинський, це поки що лише пропозиція. Остаточний варіант реконструкції розроблятимуть представники проектного інституту. Робитимуть це на місці, після консультації з керівниками тих районів, якими проходитиме дорога, та головами сільських рад.
— Нам вдалося-таки домовитися, аби проект реконструкції дороги Київ—Харків робили не до початку Полтави, а й з урахуванням об'їзду обласного центру. Після реконструкції ми матимемо сучасну об'їзну дорогу з трьома розв'язками, освітлену на всій протяжності, — додав начальник Служби автомобільних доріг України в Полтавській області Роман Гнатенко.
Окрім того, шляховики з'єднають дорогу Суми—Полтава—Олександрія, вивівши за межі міста великогабаритний транзитний транспорт.
40 мільйонів — на проект
Реконструкція дороги Київ—Харків для Полтавської області — це завдання номер один на найближче десятиліття. Та й такий шанс випадає нечасто. Головне зараз — не «профукати» його.
— Таку дорогу область самотужки не збудує, — коментує заступник губернатора Сергій Ясинський. — Про державне фінансування годі й говорити. Та й немає наразі в країні вітчизняного інвестора, котрий би погодився вкласти гроші у такий проект. Міжнародний донор нам може надати фінансову допомогу. До речі, новозбудована дорога не буде платною.
Над проектуванням полтавці повинні ретельно попрацювати. І зуміти переконати керівництво Укравтодору, щоб воно підтримало саме полтавський проект. А ще переконати уряд, аби той надав свої гарантії під реконструкцію дороги Київ—Харків на ділянці від Лубен до Полтави.
До речі, у день наради в області уперше за три роки перебував керівник Укравтодору Вадим Гуржос — вивчав стан полтавських доріг. І погодився надати області 40 мільйонів гривень на проектування реконструкції траси від Лубен до Полтави.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Полтавщина | Фінанси
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном