Наприкінці минулого року спостерігалася тенденція до зменшення як заборгованості, так і кількості підприємств, які її мали. Та в січні, каже начальник Головного управління праці та соцзахисту населення ОДА Людмила Корнієнко, зарплатні борги працюючим на економічно активних підприємствах зросли майже на 9 мільйонів гривень. Для початку року це вже традиція, і для цього є об’єктивні причини.
Та хвилює те, що в січні на 37 збільшилася кілкість боржників серед економічно активних підприємств. Таких зараз 120.
Унікальна ситуація й по підприємствах–банкрутах. Із 8,5 мільйона гривень боргів працівникам 80% - на рахунку двох державних заводів спиртової галузі – Лохвицького і Жовтневого. Більшість боржників - промислові підприємства та будівельні організації. Складна ситуація у машинобудівній галузі, де падіння виробництва становить понад 60 %. Там же працює найбільше людей, і найбільші фонди зарплати та відрахування до Пенсійного фонду. Серед найпроблемніших підприємств- Полтавський тепловозоремонтний.
Проблема традиційна: неповернення заводу-експортеру ПДВ, заборгувала йому й „Укрзалізниця”. Зарплату ж не виплатили переважно звільненим робітникам. Хоча подекуди не отримують зароблене і ті, хто працюють.
Якщо на ПТРЗ перспективи погашення не видно, то власники заводу ГРЛ, „Автокразу”, „Ворскласталі” обіцяють виплатити людям зароблене, говорить Тарас Ткаченко. 20% загальнообласної заборгованості мають будівельники. Більша частина припадає на обласний центр. І в першу чергу – „Полтаватрансбуд”.
На нараді керівників попереджено про постійний контроль та персональну відповідальність за порушення термінів виплати зарплати.