Кобелячанин Юрій Сушко витратив півроку на те, щоб зібрати «сімейний» транспортний засіб за власним проектом.
Кілька тижнів тому в місті з’явився незвичний чотириколісний велосипед, який привертає увагу кожного перехожого та водія. Управляють цим транспортним засобом кобелячанин Юрій Сушко та його дружина Ольга. Крім того, на велосипеді обладнані місця для пасажирів та багажу. Виявилось, що чоловік самостійно спроектував та склав транспортний засіб.
Спеціально для «ЕХО» винахідник розповів, скільки часу він витратив на створення свого диво‑велосипеда.
«Сів на табуретку, поставив біля себе колесо і почав заміряти»
Зі слів Юрія Сушка, усе почалося з велосипеда для онука, який він склав минулого року.
— Вирішив я торік придбати своєму онукові велосипед. Пройшов по магазинах, прицінився. Той, що сподобався, коштував дві з половиною тисячі гривень. Відверто кажучи, дорогувато. Тоді сам про себе подумав: невже не зможу скласти такий велосипед?! Тим паче, що за професією я — зварювальник. Частину деталей використав зі старого велосипеда, раму зварив. Руль зробив, як у дитячому мультфільмі. Узяв звичайний металевий ланцюг, обернув його навколо банки з-під фарби і «прихватив» ланки. Отак в онука з’явився велосипед, який, до речі, нічим не уступає заводському.
Як пояснює кобелячанин, ідея скласти велосипед для дорослих прийшла сама собою. На відеохостингу Ютуб він побачив ролик, де чоловік демонстрував чотириколісний велосипед. Юрію Сушку сподобався такий винахід. Тож він вирішив створити сімейний транспортний засіб на педалях.
— Крім самого відео, я не знайшов у Інтернеті жодних креслень, які б допомогли зібрати такий велосипед, — говорить чоловік. — Тому довелося все проектувати самому. Сів на табуретку, поставив біля себе колесо і почав заміряти. Приблизно намалював макет майбутнього велосипеда. Два роки скуповував запчастини і комплектуючі для нього. Майже всю весну і літо витратив, щоб скласти транспортний засіб. Усі люди на річку, а я — в гараж. У всьому допомагала дружина Ольга, оскільки не хотів показувати велосипед, не завершивши роботу повністю.
Зважаючи на свій досвід зварювальника, чоловік намагався зробити велосипед якомога легшим, так як розумів, що все навантаження при їзді йде на ноги. Спершу закупив метал для рами. У якості сидінь використав старі комп’ютерні стільці, обтягнувши їх автомобільними чохлами. Для м’якості установив амортизатори з мопеда «Карпати». Раму поставив на два колеса з жіночого велосипеда, а два — з велосипедного візка. Для управління установив автомобільне кермо. Ідентичне поставив і для пасажира. Усі деталі для приведення в рух — виключно велосипедні. Загальна вага велосипеда — близько 50 кілограмів. Крім того, на ньому можна перевозити до 250 кілограмів вантажу.
— Транспортний засіб приводиться в рух за допомогою двох пар педалів. Хоча може крутити й хтось один, — пояснює Сушко. — Для комфортної їзди водій і пасажир можуть переключати швидкості, як на спортивному велосипеді. Оскільки транспортний засіб «сімейний», то спереду я обладнав місця для онуків. Для безпеки пристібаємо їх спеціальним ременем. Також за нашими сидіннями знаходиться багажник. Ми ж цим велосипедом в основному за покупками їздимо, тому без такого багажника неможливо обійтись. На дорозі нас добре видно. Я обладнав велосипед не лише стандартними білими, жовтими і червоними катафотами, а й спеціальним ліхтариком і моргайчиком. У результаті мій велосипед не має нічого спільного з тим, який я бачив у Інтернеті.
Оцінюють у 20 тисяч і не вірять, що сам зібрав
Юрій Сушко не може назвати точну суму, яку він витратив при створенні транспортного засобу, а от зацікавлені оцінюють велосипед мінімум у 20 тисяч гривень.
Чоловік говорить, що багато людей, побачивши його на вулиці, фотографують велосипед, рекомендують, що можна додатково на ньому встановити.
— Одні пропонують обладнати на велосипеді дах від дощу. Але ж ніхто не враховує, що все навантаження припадає на ноги. Можливо, установлю парасольку від сонця, а використовуватиму її лише у безвітряну погоду. Я ще на сто відсотків не освоїв цей велосипед.
Варіант із продажем велосипеда чоловік відкидає, так як робив його для своєї сім’ї. Руль, сидіння та педалі чітко «підігнані» під нього та його дружину.
Щодо виготовлення транспортних засобів на замовлення, то Юрій Сушко сказав наступне:
— Це досить затратно. Можливо, я б і погодився на таку пропозицію, але виключно з передоплатою. Хоча жодних замовлень із цього приводу мені не надходило.