Учасник бойових дій у квітні 2016 року звернувся до Хорольської міської ради із заявою, у якій просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства. Хорольська міськрада обмежилась відповіддю про те, що земля, яку прохає заявник, ще не повернута у комунальну власність попереднім орендарем. У вересні місяці учасник АТО звернувся повторно. На заяву він отримав відповідь аналогічну попередній. У червні місяці він подав звернення втретє. Заяву знову не розглянули на сесії, надавши таку саму відписку. Учасник АТО змушений був звернутись до Хорольського бюро правової допомоги для складення позову та представництва його інтересів у суді.
Поданий адвокатом Жанною Чубенко позов суд задовільнив: визнав бездіяльність Хорольської міської ради неправомірною та зобов'язав розглянути заяву на сесії.
У своєму рішенні (справа №548/1062/17 від 05.09.2017) суд вказав, що міська рада через неправомірну бездіяльність порушила порядок розгляду заяв позивача. Жодна із заяв про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність не була розглянута у місячний строк (як цього вимагає ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України). Не було прийняте рішення про задоволення чи про відмову у задоволенні вимог заявника, із посиланням на підстави такої відмови. Натомість орган місцевого самоврядування обмежився лише відповіддю за підписом міського голови, при тому, що вирішення питання про передачу земельної ділянки у власність фізичних осіб належить до виключної компетенції міської ради, а не до повноважень міського голови.
Окрім того, направлені міською радою листи не містять чіткої відповіді на прохання позивача: йому не відмовлено у задоволенні вимог, але, в той же час, і не надано дозвіл на розробку проекту землеустрою.
Суд акцентував увагу, що “вказівка у листах на те, що неможливо задовольнити прохання позивача у зв'язку із тим, що орендар не передав земельну ділянку міській раді, і, відповідно,не припинив право оренди на неї, є неправомірним обгрунтуванням. Виконання рішення в частині передачі орендарем земельної ділянки орендодавцю через підписання акту приймання-передачі та в частині припинення права оренди в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно потребує вчинення учасниками договірних відносин, у тому числі орендодавцем, Хорольською міською радою, вольових активних дій!”
Не вжиття посадовими особами міської ради таких дій створило перешкоди для задоволення вимог позивача.
Подібне рішення прийняв Великобагачанський міськрайонний суд Полтавської області (справа №525/397/16-а від 02.07.2016).
На відміну від попередньої ситуації, де заява взагалі не розглядалась, в даному випадку учасник АТО за результатом розгляду поданої ним заяви незаконно отримав від сільради рішення сесії про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства. Сільрада мотивувала своє рішення обмеженістю земельного ресурсу та відсутністю в учасника АТО реєстрації на території сільської ради.
Розглядаючи заяву суд прийняв до уваги наступне: учасник АТО додав до заяви в сільську раду довідку про участь в АТО, копію посвідчення УБД, довідку про відсутність прав власності чи прав користування З/Д за цільовим призначенням ОСГ, графічні матеріали , на яких бажане місце розташування земельної ділянки, паспорт, код. Тобто всі необхідні документи передбачені Земельним кодексом. Суд досліди Альбом-атлас сільради на предмет резервування з/д для учасників АТО і встановив, що сільрадою землі не резервувалися, проте вільні землі у наявності є.
ч. 14 ст. 12 ЗУ “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” передбачає, що учасникам АТО здійснюється першочергове відведення земельних ділянок. Підставою для відмови у наданні земельної ділянки в межах норм безоплатної приватизації ч.7 ст. 118 ЗК України визначає лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обгрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою.
У підсумку суд скасував відмовне рішення сільради та зобов'язав надати дозвіл учаснику АТО на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної діялнки у власність.
Для отримання більш детальної інформації щодо захисту Вашого порушеного, невизнаного чи оспорюваного права просимо звертатись до Лубенського місцевого центру БПД:
м. Лубни, вул. Монастирська, 17 (у дворі суду), тел.: (05361) 77-479, (МТС) 095 253 66 14, (LIFE) 063 996 27 61, Skype: lubny-bpd