Вхід | Реєстрація

Про вільний вибір

Тема редакційної народилася вже давно. Але остаточно сформулювати в голові основні тези допомогли два масові заходи, які відбулись у листопаді в Нових Санжарах. Перший — відзначення Дня гідності та свободи, другий — День вшанування пам’яті жертв голодоморів.

Що спільне в організації цих заходів? І в першому, і в другому випадку головними дійовими особами стали бюджетники та учні. Написав би «зігнані», але так буде не зовсім коректно. Краще — «зібрані» на ці заходи. При цьому автору видається, що, як і п’ять, і десять, і двадцять, і сорок років тому, ніхто бюджетників та учнів не запитує: «А ви хочете брати участь у такому заході? Він вам справді цікавий і важливий?» Головне — зібрати масовку. І показати потрібну емоцію: чи то гордість за відстояний європейський вибір, чи то сум за знищеними мільйонами співвітчизників. Але чи бувають справжніми гордість і сум із примусу?

Автор замислювався про це ще років десять тому, під час відзначення Дня Перемоги, 9‑го травня. А що, якби нікого насильно не зганяти до пам’ятника Слави у цей день?! Провести такий собі чистий експеримент. Цікаво було б,  а скільки людей прийшло б відзначити річницю перемоги у тій війні? Десять, двадцять? Чи, може, їх було б усього кілька чоловік? Але ті, хто прийшли б, мали б справжні емоції, дійсно згадували б своїх рідних чи близьких, які воювали на фронтах і наближали ту перемогу.

Те ж саме — із Днем гідності та свободи. Навіщо ви зганяєте людей, для частини яких цей день взагалі нічого не означає? Хай прийдуть до пам’ятника Небесній сотні три чи п’ять чоловік, які по-справжньому поділяють такі цінності. Їх буде небагато, але це буде по-чесному. Хіба не так?

Про День пам’яті жертв голодомору. Протягом року демонструйте фільми, показуйте документи, наводьте розповіді очевидців цієї страшної трагедії, цього справжнього геноциду українського народу. І тоді чекайте, що у день вшанування жертв голодоморів учень (чи дорослий) захоче ДОБРОВІЛЬНО прийти до пам’ятника на спільну молитву чи просто запалить свічку на вікні у себе вдома.

Так, на заходах, які відвідають п’ять-десять чоловік, не вдасться зробити красивих масових фото. Але емоції будуть справжніми. І головне — у вільній країні вільні люди матимуть вільний вибір. Адже свобода і гідність полягають саме у цьому, правда ж?


Автор: Володимир ПАРШЕВЛЮК, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Нові Cанжари | Редакційна


1. земеля / 1 грудня 2017, 14:33
Идея интересная, статья то же. Однако, автор почему то забыл о шествии "Бессмертный полк". В России особенно, в Украине меньше, но тоже набирает силу. Шествие действительно без принуждения, добровольное. Пройти с портретом деда фронтовика не просто марш, а еще и ознакомить подростающее поколение с историей своей семьи.
2. Адекватник / 1 грудня 2017, 17:34
Автору треба було честно сказати, що як тоді, у «совку» згонили на мітинги і демонстрації, так і зараз. Тобто, нічого не змінилось у роботі органів влади і нічого їм корчити із себе гідних і незалежних. Змінилося лише те, що тепер зявилися олігархи, привласнили резульати праці радянського народу і з нього насміхаються і чинять геницид. А це вже, як кажуть в Одесі, дві великі різниці. І, все таки, більшість радянських людей можуть мені кинути докір, що я перегнув палицю. Да, таки перегнув, бо більшість людей тоді йшли на свята з радістю і пішли б на них, хоч би туди їх і не "заганяли". Читаючи цю статтю більшість людей на зверта уваги на очевидне. Автор маніпулює свідомістю людей, ставить на терези непорівнюване - Велику Вітчизняну війну і Перемогу порівнює із якомось незрозумілим днем гідності (чиєї гідності?). Це непорівнювані речі, це по-українське називається "В огороді бузина, а в Києві дядько". Але він «загонить» пересічним у підсвідомість, що ВВВ і антиконституційний переворот опустивиший країну на саме дно, призвівший до громадянської війни, і «запустивший» процес її розпаду, це, мовби, події одного рівня і значення. Впевнений, що ця стаття автору навіяна його хазяями. Зазвичай він писав щось а-ля СУГС, а тут написав по ізувірськи грамотно.
3. ЛУНА / 1 грудня 2017, 18:28
Да.....дописались!Вопрос к автору.А что значит согнали?Вот если не пришел,премию сняли,понизили в должности,или...уволили.Это силовое влияние,это согнали.Каков принцип действия согнали для автора?Кто то батогом гнал?Вас ,Владимир не гнали?Когда придумывали хреновину о переименовании улиц типа "Степного фронта"или"Партизанская",или как обезьяны в нацистских шлемах шатались на памятниках,говорили :" надо любыми методами менять идеологию в мозгах людей.Я открою вам секрет в том и ином случае вас поддержало 0,5%людей,иные расценили это как шоу,с клоунами и фокусниками.Но вы взахрип кричали о поддержке миллионов.А здесь когда люди пришли почтить память умерших от голодомора своих предков,сотен тысяч,миллионов людей,говорите согнали.А свечи в окнах ...согнали?А служба в церквях УПЦ ...согнали?Вы вообще христианин?Сейчас СМИ-власть которой верят больше чем другим,а вы "редакцийные разумия"чушь какая.О том голодоморе должен помнить каждый,и даже если через силу,все равно помнить.Как и о Небесной сотне,помнить должны,почитать должны,и делать выводы должны.
4. Адекватник / 1 грудня 2017, 20:32
3.ЛУНА
«О том голодоморе должен помнить каждый,и даже если через силу,все равно помнить.Как и о Небесной сотне,помнить должны,почитать должны,и делать выводы должны.»

Ну и какие выводы надо делать? И почему это о голодоморе устроенном предками нынешнего кагала надо помнить, о сотне расстрелянной нынешним кагалом надо помнить, а о Великой Отечественной войне, которую так уже и не называют, и о Победе в ней, которая по своей сути была победой над нацизмом созданным и спонсированным мировым кагалом помнить не надо. Интересная лунная логика.
5. ЛУНА / 1 грудня 2017, 20:56
о Великой Отечественной войне, которую так уже и не называют, и о Победе в ней, которая по своей сути была победой над нацизмом созданным и спонсированным мировым кагалом помнить не надо. Почему же?Помнить надо.
6. Vlada82 / 1 грудня 2017, 21:31
Я восприняла эту статью как некий укор нынешней власти. Только интересно, а как люди ходили на митинги в период «царствования» Володи Паршевлюка в кресле председателя райгосадминистрации? Наверное, тогда была полная демократия и у памятников собирались исключительно "свидомые". Правда, без касок на голове...
7. земеля / 1 грудня 2017, 21:33
Луна! научись выделять цитаты предыдущего комента. Иначе тяжело понять мысль. А для психолога так писать свою мысль не простительно вдвойне Без обид.
8. Ltava / 1 грудня 2017, 22:05
1.земеля
« Шествие действительно без принуждения, добровольное»

Воно "рефлекторне " , це один із видів зомбування , бо на пряме запитання - ПІП дідус , день місяць і рік народження та смерті ніхто не відповість . ЗОМБІ .
9. земеля / 1 грудня 2017, 22:22
ЦиТАТА|8|Ltava|це один із видів зомбування]]

Тебе друже, как националисту, этого не понять. Хотя они (националисты) не меньше шанують своих предков.

8.Ltava
«ПІП дідус , день місяць і рік народження та смерті ніхто не відповість . ЗОМБІ .»


Разве это главное? Главное это память и вшанування. Поэтому люди и идут добровольно. А зомби это когда потеряв мозги толпа идет за дураками. Пример приводить не буду, их и так достаточно.
10. ЛУНА / 1 грудня 2017, 22:53
7.земеля
«научись выделять цитаты предыдущего комента. »

Принято.
6.Vlada82
«Я восприняла эту статью как некий укор нынешней власти»

А я как бред.Объясните каким способом людей согнали?
4.Адекватник
« Интересная лунная логика»

Ну вот моя логика хотя бы логикой вами названа,это уже кое что.
11. Седой / 2 грудня 2017, 01:31
Лунная логика, как по мне - сомнительный комплимент. Ближе к оскорблению вроде???? Кстати, а как выделять цитаты пред. коммента? ????
12. Ltava / 2 грудня 2017, 08:01
9.земеля
«не меньше шанують своих предков.»

Я теж шаную своїх батьків і батьків чвоїх батьків. А в колонах із портретами чи то дідів чи Брежнева чи кровавого ніколашки ходити не собираюся. Стадність. Це зомбування Ще від походів навколо церкви , де наші предки хороводили , а ще раніше від кострів навколо ких бігали.
13. Адекватник / 2 грудня 2017, 08:14
10.ЛУНА
«Ну вот моя логика хотя бы логикой вами названа,это уже кое что.»

Ну.. не селена.
10.ЛУНА
«Объясните каким способом людей согнали?»

Конечно, кнутом их никто не гнал. Тупо сказали, например, в РОНО: завтра во столько-то часов идем туда-то, и народ пошел. Не сказали, так могли бы и не пойти. Но точно так было и в СССР. Но свидомые упорно талдычат, что тогда народ сгоняли. Не сгоняли. Уж в любом случае сейчас больше сгоняют. Только тогда «сгоняли» на мероприятия что-то значащие, а сейчас, бывает, что сгоняют фиг знает на что. Ну придумывают там день какого-то прапора, какой-то вышыванки, какой-то гидности, и т.д. и т.п.
14. Ltava / 2 грудня 2017, 09:28
13.Адекватник
« Только тогда «сгоняли» на мероприятия что-то значащие»

Ага , жувтнева , оманіни вождя , кумсумул, клара цицкіна , що ще забув ?
15. Selena2017 / 2 грудня 2017, 09:48
Тема статті суперактуальна, що й казати. Моє бачення причини цього явища, не всіх влаштує, але така вже моя доля. От уявімо собі таку ситуацію : напередодні відповідної пам"ятної дати в селищі на тумбах яскраві оголошення, що привертають увагу всіх. Текст нагадує про цю дату, авторами його є відомі всім представники влади, які обіцяють на цьому заході НЕ БУТИ ПРИСУТНІМИ. Таким способом можна перевірити, підуть люди і як масово до того місця, де не звучатимуть лицемірні промови, які ні до чого не зобов"язують, а буде можливість проявити справжні емоції.Фантастика, звичайно. Та не дуже й далека від реальності, як подумати.
16. земеля / 2 грудня 2017, 09:54
14.Ltava
« що ще забув ?»


Ты случайно на базаре не кастрюли продаешь?
Наш старшина, кстати чистый львовский западник любил говорить " Слепому не покажешь. Глухому не расскажешь. А дурню ( по современному - дебилу) не докажешь". Рад буду если к тебе не подойдет ни одно из них. Без обид.
17. земеля / 2 грудня 2017, 10:12
15.Selena2017
«Таким способом можна перевірити, підуть люди і як масово»


Думаю что все равно не пидуть. А пидуть если только по партийному наказу каких либо партий, и то немного. А массово пидуть только если будут раздавать деньги или горячие пирожки или на какое нибудь театрализованное зрелище, или даже если будет люстрация какого нибудь чиновника в мусорном ящике.
18. Ltava / 2 грудня 2017, 10:54
15.Selena2017
« підуть люди і як масово до того місця, »

Ніхто нікуде не піде. І правельно робитимуть бо треба меньше довбатися пальцями у різних історичних ранах а більше дивитися навколо щоб сьогодні меньше облапошували.
15.Selena2017
« відповідної пам"ятної дати»
Якої ?
19. Ltava / 2 грудня 2017, 10:58
16.земеля
« А дурню ( по современному - дебилу) не докажешь".»

: )) А чому це по сучасному ? Я був старшиною і знав як з такими як ви розмовляти . :)) Ви не можете вирватись із обійм держави і правлячої ( на даний час ) партії , тому і ховаетесь за всякі видумки . Своєю башкою думати потрібно . :)) Але не обов2язково , до КЕНІЇ і ЗІМБАБВЕ вам ще далеко , є куди прагнцти :)).
20. Ltava / 2 грудня 2017, 11:10
17.земеля
« чиновника в мусорном ящике.»

На пожар подивитися ка смертну кару , на відьму аааааабо знахаря і тю.д. А що ви хотіли від неосвітченої юрби ? Ви на поминки на кладовище сходіть подивіться як вони на гробиках горілку жлокають.
21. Selena2017 / 2 грудня 2017, 11:26
18.Ltava
«8. Ltava / сьогодні, 10:54»


Лтаво, я радо з вами погоджуюсь в частині вашого :"... а більше дивитися навколо, щоб сьогодні менше облапошували"... А чи багато бачите сьогодні таких сміливців-добровольців?Отож бо. Я лише озвучила проблему виплати зарплати очільниці громади ( бо це гроші платників податків), та й що маю?! І жаба мене давить (якби вона сама нею вдавилася), і заздрість та злість. Тут хоч криком кричи - глухо навколо.
Згодна, з історичними ранами треба поводитися делікатно та обережно . Але чи робиться це тут, на сайті? Навпаки, старожили вже роками по мертвих кістках товчуться і зупинити їх нІкому. Не йдуть люди, остогидла їм брехня та лицемірство. А що буде далі - правильність покаже тільки час.
22. Ltava / 2 грудня 2017, 11:45
21.Selena2017
«багато бачите »
? Не дивіться навколо і не шукайте пророків , робіть як вважаете за потрібно і все буде добре.
21.Selena2017
« І жаба мене давить»

:)) це стенокардія , нітрогліцерин і все буде добре :)) , а кщо без жарт то будьте готові до того що рабів і прислуги більше . таке житт :((.А тут на сайті поліруйте свої думки , пробуйте їх висловлювати , бо розмовлти сам із собою не перспективно ( мгко кажучи ) :)) , а так хтось підтримає а хтоль нахамить , всерівно реакція :)).
23. ЛУНА / 2 грудня 2017, 12:24
13.Адекватник
« сейчас, бывает, что сгоняют фиг знает на что. Ну придумывают там день какого-то прапора, какой-то вышыванки, »

Я ведь говорила о конкретном дне памяти жертв голодомора.У моей прабабушки две сестры на Харьковщине от голода умерли.Она мне рассказывала об этом еще за долго до официального признания.Так что меня не надо "заганять".
12.Ltava
«Я теж шаную своїх батьків і батьків чвоїх батьків»

Не сомневаюсь.
12.Ltava
«А в колонах із портретами чи то дідів чи Брежнева чи кровавого ніколашки ходити не собираюся. Стадність. Це зомбування»

И что вас не согнали?Вот как?Все таки есть у вас выбор.А если идете вы в группе к памятнику жертвам голодомора,одна осмысленно,с жалью в сердце?Вы не в стаде?А если не одна?Может не стадо?А о стаде я уже написала в ком.№3.
21.Selena2017
«(якби вона сама нею вдавилася»

Спасибо за "пожелание".Вам бы удавились все,кто не скачет под вашу дуду. Так хотелось хор,а получилось соло.
21.Selena2017
« сьогодні таких сміливців-добровольців»

Все больше крикунов-бездельников.
21.Selena2017
«хоч криком кричи - глухо навколо.»

Значит не то кричите.
13.Адекватник
«Ну.. не селена»

Спасибо.
24. Ltava / 2 грудня 2017, 13:10
23.ЛУНА
« вы в группе к памятнику жертвам голодомора»

У Вас якась тяга бродити по кладовищям . Колективна тяга , ви без походеньок в колоні своїх бабушок згадати не можете?
23.ЛУНА
«И что вас не согнали?»

ні , мене в стойло вже загнати не можливо , ні в комуністичне , ні в націоналістичне , в христіанське , ні в мусульманське . У мене є вибір . і до Вашого я не чіпляюсь , ще час рухатись до Зімбабве у Вас є . :))
25. Selena2017 / 2 грудня 2017, 13:43
22.Ltava
«робіть як вважаете за потрібно і все буде добре.»


Дякую, Лтаво, ви мудро радите.
26. Ltava / 2 грудня 2017, 13:57
25.Selena2017
« ви мудро радите»

:)) Дурака сантехніком не поставлть :))
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації