Олександр Мохов, новопризначений керівник філії «Кобеляцький райавтодор», розповів про те, у які терміни його служба має розчистити автодороги від снігу та ожеледі.
Філія «Кобеляцький райавтодор» обслуговує 540 кілометрів доріг у двох районах. Мова йде про Кобеляцький та Новосанжарський. До речі, у Кобеляцькому районі загальна протяжність доріг із твердим покриттям є найбільшою в Полтавській області.
Приводом для розмови з Олександром Моховим стали відеорепортаж та публікація в «ЕХО» з приводу ситуації, що склалася на автодорогах під час ожеледі 28 листопада. Директор «Райавтодору» з цього приводу пояснив:
— Критику на нашу адресу ми сприймаємо адекватно. Це нормальне явище, коли люди прагнуть отримати якісні послуги. У тому числі і у сфері забезпечення гарної якості доріг, безпечного проїзду автотранспорту. Але потрібно враховувати всі нюанси. От, скажімо, давайте розберемо ситуацію 28 листопада. Напередодні в нашому районі була зафіксована мінусова температура. Поверхня ґрунту, у тому числі і асфальтне покриття, були охолоджені. І тут пішов дощ. При температурі повітря мінус 1–3 градуси волога, потрапивши на землю, почала замерзати. Виникло явище ожеледиці. Техніка «Райавтодору» почала працювати вже опівночі. Згідно вимог, поставлених перед нами нормативними документами і відповідними розпорядженнями, наші працівники у першу чергу почали посипати піщано-сольовою сумішшю місця підвищеної небезпеки. Це — круті повороти, підйоми, залізничні переїзди. Звичайно ж, головна увага приділяється автодорозі М-31 Дніпро — Решетилівка. Тут вистачає і поворотів, і підйомів. У першу чергу ми звільнили від ожеледі ділянки в районі сіл Бережнівка, Трояни, Свічкареве. Там — підйоми. Я розумію, що людям хочеться, аби всі ділянки доріг миттєво були оброблені сумішшю і звільнені від ожеледиці. Але це неможливо зробити по всьому району одночасно, скільки б одиниць техніки у нас не було. Тому були й нарікання. Але я вважаю, що працівники «Райавтодору» із своєю роботою впоралися.
Олександ Мохов повідомив, що існують нормативи, які передбачають час, протягом якого дороги мають бути оброблені піщано-сольовою сумішшю та розчищені від снігу.
Так на розчищення дороги М-31 з моменту припинення опадів відводиться 3,5 години. Після цього «райавтодорівці» мають приступати до роботи на дорогах Кобеляки — Білики, Кобеляки — Просяниківка та Кобеляки — Світлогірське. Усі інші дороги мають бути розчищені протягом 13 годин після припинення опадів.
За словами Мохова, зараз у «Райавтодору» достатньо техніки для роботи. Він погодився, що трактори і автомобілі є далеко не новими. Але запевнив, що вся техніка знаходиться у нормальному стані і готова до роботи. Це — три автомобілі для посипання та п’ять одиниць снігоочисної техніки. Готовий до роботи навіть надпотужний ПКТ, який називають БАТом. Цей всюдихід може розчистити навіть метрові замети. Щоправда, така техніка споживає 40 літрів дизпалива за годину роботи. Але готова й вона.
Піщано-сольова суміш заготовлена у кількості 680 тонн. Протягом двох тижнів підготують ще близько тисячі тонн.