Полтавські служби серйозно налаштовані за 4 місяці підготуватися до міжнародних рейсів з аеропорту «Полтава». Для цього їм потрібно 37 млн грн.
Учора у полтавські чиновники обговорили готовність полтавського аеропорту до здійснення міжнародних перевезень. Вони серйозно налаштовані встигнути виконати усі вимоги, ремонти та зміни до 2 травня. Для цього треба, як мінімум, 37 млн грн. Про це під час наради на базі КП «Аеропорт-Полтава» повідомив перший заступник голови Полтавської ОДА Андрій Пісоцький.
Як аеропорту «Полтава» вдалося отримати міжнародний статус і який в нього буде режим роботи
За планом, з 2 травня 2018 року з Полтави здійснюватиметься один авіарейс на тиждень (по середах). Вже з червня кількість хочуть збільшити до двох рейсів на тиждень (у середу та суботу). Так продовжуватиметься до жовтня.
В аеропорті «Полтава» планують приймати літаки типу Boeing 737-400 та Airbus A310-325. Зараз туроператор «Join UP!» працює над тим, щоби з 2 травня і до кінця місяця здійснювати один рейс по середах літаком Boeing 737-400 на 168 посадкових місць. Поки це відбуватиметься з обмеженнями через стан злітної смуги та інші нюанси.
Щоби вирішити це питання, потрібен капремонт смуги. Його вартість складає близько 130 млн грн. Андрій Пісоцький заявив, що йому хотілося б, щоби ці кошти виділили з держбюджету. Поки ж усе фінансування іде лише з обласного бюджету.
Також в області ведуть роботи для того, щоби забезпечити підвезення пасажирів з Горішніх Плавнів, Кременчука, Сум та інших міст, які теоретично можуть відлітати з аеропорту «Полтава».
— Якщо брати пасажиропотік, то 90% полтавців зараз вилітають за кордон з Борисполя і тільки 10% — з Харкова. Відлітати з Полтави їм буде краще, комфортніше, — вважає Андрій Пісоцький.
На питання чому аеропорт саме зараз отримав міжнародний статус, хоча за це змагалися й інші аеропорти, перший заступник голови ОДА відповів наступне:
— Так сталося, що у грудні на Полтавщині був прем’єр-міністр (Володимир Гройсман — ред.). Ми вчергове звернулися до нього з проханням звернути увагу на аеропорт, на наше бажання, на те, що у нас є відповідна інфраструктура у непоганому стані. Було вольове рішення прем’єр-міністра України і коли був останній Кабмін, то було прийняте таке рішення. Після цього я отримав смс-ку від помічника прем’єр-міністра.
Мінімальні умови для здійснення вильотів
Поки єдиний реальний прогрес у модифікаціях аеропорту — це проект зовнішньої огорожі. За словами Андрія Пісоцького, його вже виготовили і він пройшов державну експертизу. Та, на думку чиновника, встановити його повністю до відкриття не встигнуть, що не є великою проблемою.
Крім паркану, у 2018-му році в аеропорті заплановані наступні роботи:
- виготовлення проекту існуючого аеровокзалу під міжнародний пункт пропуску (наразі замовлено проект);
- виготовлення проекту реконструкції злітно-посадкової смуги (її довжина 2600 м);
- поточний ремонт штучної злітно-посадкової смуги (вартість становитиме близько 8 млн грн);
- придбання аеродромного пожежного автомобіля для аварійно-рятувальної команди аеропорту;
- придбання іншої техніки і матеріально-технічне забезпечення поточної діяльності аеропорту.
Цей мінімум потрібен, щоби принаймні почати роботу аеропорту.
Поки ж, за даними порталів ProZorro та Є-data, КП «Аеропорт-Полтава» за останній рік замовило робіт на 2 млн грн, а проплатило — на 1,7 млн грн.
Замовлення |
Виконавець |
Вартість |
Оплата |
Придбання пожобладнання (стаціонарні вогнегасники, рукава пожежні, з'єднувачі, різаки) |
ПП «Наіс-Н» |
59 890 |
59 890 |
Придбання запчастин до світлосистеми М2/2 |
ТОВ «Авіа Консалт» |
149 922 |
149 922 |
Капремонт пожежного автомобіля КаМАЗ-43105 |
ТОВ «Тубор-Плюс» |
90 000 |
90 000 |
Капремонт пожежного автомобіля КаМАЗ-43105 |
ФОП Дубенко Сергій Вікторович |
50 000 |
50 000 |
Дообладнання системи відеоспостереження аеровокзалу |
ФОП Сорока Ганна Володимирівна |
90 000 |
90 000 |
Поточний ремонт туалетів на першому поверсі аеровокзалу |
ТОВ «Пересувна механізована колона — 8» |
69 999 |
69 999 |
Виконання денного маркування висотних споруд аеропорту (освітлювальні вежі, труба котельні) |
ПП Савченко Валентин Іванович |
55 446 |
55 446 |
Придбання матеріалу для швидкісного ремонту бетонних покриттів |
ТОВ «Манатік» |
73 125 |
73 125 |
Виготовлення проекту реконструкції існуючого аеровокзалу під міжнародний пункт пропуску |
ТОВ «К і К» |
460 000 |
0 |
Виготовлення проекту оснащення аеропорту зовнішнім сітковим панельним огородженням |
ТОВ «Елби» |
221 428 |
221 428 |
Придбання піноутворювача для пожежних автомобілів |
ТзОВ «Пірена» |
91 819 |
91 819 |
Дослідження штучних покриттів аеродрому Полтава та надання рекомендацій щодо їх ремонту та реконструкції |
ТОВ «Прогресстех-Україна» |
99 057 |
99 057 |
Поточний ремонт ділянки штучної злітно-посадкової смуги |
ООО «Будівельно-транспортна компанія «Київбудсервіс» |
327 599 |
327 599 |
Поточний ремонт асфальтобетонного нарощення армобетонних плит руліжної доріжки аеродрому |
ООО «Будівельно-транспортна компанія «Київбудсервіс» |
220 800 |
220 800 |
Поновлення маркування твердих авіаційних покриттів аеродрому |
ФОП Савченко Валентин Іванович |
89 000 |
89 000 |
Разом |
2 148 087 |
1 688 087 |
Готовність аеропорту та додаткові умови
Сьогоднішню нараду зібрали для того, щоби з’ясувати, чи є ще якісь важливі моменти, які б не дозволили вкластися у строки (до 2 травня). Підсумовуючи звіти відповідальних із профільних департаментів та установ, можна сказати, що є суто технічні питання, які можливо вирішити у короткі терміни: заміна дверей, невеликий ремонт тощо.
Крім того, до аеропорту надійшла вимога митної служби. Потрібно додатково добудувати термінал на 1200 м². За словами в.о. гендиректора аеропорту Юрія Колісника, потребує перебудови і аеровокзал. Кількості приміщень недостатньо для всіх служб. Треба робити перегородки, ремонти тощо.
Щодо готовності служб аеропорту та їх відповідності, то, за словами Юрія Колісника, частина вже має необхідну сертифікацію, частина — у процесі її отримання.
— Є сертифікація на аеродром, світлосистему, службу авіаційної безпеки. В основних служб сертифікати є. Після отримання «на руки» рішення Кабміну (щодо надання міжнародного статусу — ред.), аеропорт подасть заявки та сертифікації у відповідності з міжнародним статусом, — повідомив в.о. гендиректора.
У результаті члени засідання вирішили, що 4 січня зберуть робочу групу із митників, прикордонників, ДСНСників та інших контролюючих служб. Група визначить, кому і скільки потрібно службових приміщень. Їхня кількість залежатиме від того, чи цілодобово будуть працювати там ці служби або виїжджатимуть суто під рейси, чи потрібні їм додаткові приміщення, де і як прокладатимуться засоби зв’язку (кабелі для інтернету і таке інше) тощо.
Група також має передбачити, де розмістити зал очікування, пункти харчування тощо. Організовувати постійне функціювання останнього поки немає сенсу. Поки що для цього буде спеціально виїжджати той, хто здійснюватиме торгівлю. Як поки нема можливості організувати дьюті-фрі. Останнє не є обов’язковою умовою міжнародного аеропорту.
Нагадаємо, що минулого року Полтавська облрада затвердила 4-річну програму розвитку аеропорту із приблизними розмірами фінансування — 350 млн грн. Під час останньої сесії вартість виконання програми збільшили до 364 млн грн.