Вхід | Реєстрація

НВК №1 — на альтернативному паливі

НВК №1 — на альтернативному паливі

Ще донедавна в цьому приміщенні, що на територіі Кобеляцького НВК №1, був гараж для службового автомобіля «Таврія». Сьогодні-це котельня з котлами на пелетах, а навчальний заклад опалюється альтернативним паливом, температура в приміщенні відповідає санітарним нормам.

— Це пілотний проект, — розповіла голова райдержадміністраціі Таміла Шевченко. — НВК №1 вибрали невипадково: витрати на опалення були значні, а в класах було холодно. Більше того, труба, яка йшла до навчального приміщення, за низькоі температури перемерзала.

Пропозиціі перейти на альтернативне паливо були й раніше. Але після проведення розрахунків ніхто не зважувався перейти до практичних дій. Тож нові пропозиціі сприймали з недовірою. І навіть тоді, коли місцевий підприємець, засновник ТОВ «Зоря» Юрій Терніков висловив побажання власним коштом придбати два твердопаливні котли й установити в навчальному закладі, були сумніви: а якщо не вийде й школа в зимовий період залишиться без тепла?

Головним аргументом у прийнятті рішення стала домовленість про те, що газову котельню не демонтуємо, в будь-який час, у разі необхідності, можна повернутись до опалення газом.

— Ми сподівалися, що встигнемо виконати всі роботи до початку опалювального сезону, — розповів Юрій Терніков. — Але не встигли через ряд процедурних питань. Довелось брати участь у тендерах, оформляти документи та ін.. Відрадно, що райдержадміністрація, відділ освіти, дирекція НВК проявляли зацікавленість, усіляко сприяли тому, щоб швидше вирішити організаційні питання.

Та все це позаду.Навчально-виховний комплекс опалюється альтернативним паливом.

— За попередніми підрахунками маємо 10 відсотків економіі, — сказала начальник відділу освіти Наталія Коваль. — У 2017 році за опалення заплатили більше 800 тисяч гривень. Аналогічні витрати були в 2016 році.

Площа НВК складає 9300 кв м, навчається 450 учнів, а дошкільний заклад відвідує 33 вихованців.

— Тепло подається на два крила. І коли сонячна погода, є можливість зменшити подачу тепла на одному крилі й збільшити, в разі потреби, на інше, — розповів директор Яків Постольник. — Тепло буде подаватсь і в новий спортзал, де невдовзі розпочнуться заняття з дзюдо і самбо, а з часом і в дошкільний заклад.

— У тому, що відбулося, я виділяю три позитивні моменти, — зазначив Юрій Терніков. — Перше, це те, що районна влада спільно з народним депутатом знайшли кошти на проведення енергозберігаючих заходів. Заміна вікон і дверей-це реальний шлях до збереження тепла. Без цього було б важко, а то й нереально забезпечувати належний температурний режим.

Друге. Котли, які ми придбали й встановили-украінського виробництва. Виробництво пелетів відбувається в Кобеляках, а це вісім робочих місць.

Третє. Високі витрати на послуги газопостачання змушували постійно вдаватись до економіі: у вихідні тримати котли лише на запальнику. Втім, реальноі економіі це не давало: приміщення нахолоняло і потребувало додаткових витрат газу. При альтернативному паливі до таких заходів вдаватись не треба.
Котли дуже прості в обслуговуванні. Пелети засипають раз на добу, в міру згорання, вони автоматично подаються в котел, який працює в заданому режимі, а сигнал подається на мобільний оператора. Пелети виготовляються виключно з відходів деревини, мають значно вищу тепловіддачу, ніж дрова. Програмне забезпечення дозволяє знімати всю інформацію про роботу котлів та аналізувати іі.

Звернули увагу на те, що диму з труби не було-цей вид палива не має шкідливого впливу на навколишне середовище. У приміщенні встановлено систему пожежної безпеки-виконано всі вимоги, передбачені законодавством.

Депутати районної ради виділили кошти в сумі 60 тисяч гривень на проведення енергозберігаючих заходів (утеплили теплотрасу), а також купили генератор, тож тепер котельня повністю автономна, не залежить від відключень, інших збоів у роботі системи електропостачання.

— Це перший проект, але однозначно не останній, — сказала голова райдержадміністраціі Таміла Шевченко. — Температурний режим, який відповідає санітарним нормам, економія коштів змушують нас думати над тим, щоб і інші навчальні й дошкільні заклади перевести на альтернативне паливо. Це, зокрема, Кобеляцька ЗОШ №2, Кобеляцький ДНЗ № 2, Бутенківський опорний заклад та ін..

Того ж дня Юрій Терніков запросив на ТОВ «Зоря», де ознайомив з виробничим процесом і, зокрема, виготовленням пелетів.


Автор: Наталя ПУЗИНА, Кобеляцька РДА


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Кобеляки | Суспільство


1. Седой / 22 січня 2018, 16:00
Приятно читать хорошие новости, побольше бы их. Так держать!
2. ИВЕН / 22 січня 2018, 17:55
Коментар видалено за порушення пункту 2.4 Правил користування сайтом
3. Гнатович / 22 січня 2018, 20:15
Из какого материала производят пелеты?
4. Адекватник / 22 січня 2018, 21:02
3.Гнатович
«Из какого материала производят пелеты?»

Из сталинских лесопосадок. Это декоммунизация.
5. Гнатович / 23 січня 2018, 07:38
4.Адекватник
«Из сталинских лесопосадок. Это декоммунизация.
»

Так я примерно и думал. Следующий этап - кизяками топить. А, не, не получится - животноводство уже ухандокали.
6. Адекватник / 23 січня 2018, 11:33
5.Гнатович
«Следующий этап - кизяками топить. А, не, не получится - животноводство уже ухандокали.»

Кизяки щас на вес золота.
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації