Інакше, відповідно до Правил безпеки, абонент підлягає відключенню від системи газопостачання.
У листопаді минулого року в тижневику була надрукована стаття під назвою «Абонент зобов’язаний забезпечити техогляд газових приладів». У ній говорилось, що, згідно постанови Кабміну №442 від 13.07.2016 року, з газових господарств зняті зобов’язання безоплатно проводити техогляд газових приладів споживачів. У зв’язку з цим, із тарифу на природний газ виведене технічне обслуговування газового обладнання та внутрішньобудинкових газових мереж. Відповідно до «Правил безпеки систем газопостачання», споживач самостійно обирає організацію, яка обслуговуватиме газові прилади. Якщо користувач бажає, аби техогляд проводили представники «Полтавагазу», йому необхідно укласти з організацією публічний договір. Щоправда, споживач може працювати і з іншою організацією, яка має ліцензію на цей вид робіт. Згода на техогляд вноситься в абонентську базу «Полтавагаз». Споживачі мають укласти договір до лютого 2018 року, оскільки до березня 2017‑го представники «Полтавагазу» проводили планово‑технічне обслуговування на безоплатній основі. Інші організації, які проводять техобслуговування, подають у «Полтавагаз» інформацію, із ким з абонентів у них укладені договори.
До технічного обслуговування входить огляд ввідного газопроводу, перевірка з’єднань і роботи кранів, відповідність встановлення газових приладів до проекту, вільний доступ до приладів, інструктаж абонента. При огляді газової плити і опалювального приладу перевіряється функціонування кранів, робота конфорок і форсунок.
Починаючи з січня цього року, у редакцію звернулось кілька жителів району, яким газовики пропонували підписати договір на технічне обслуговування. Їх цікавила законність обслуговування мережі та приладів на платній основі і відповідальність, яка може наступити для споживача у разі відмови.
Відповідь на ці питання надали представники «Полтавагазу». Газовики повторили фактично ту ж інформацію, яка була надрукована в статті тижневика. Згідно пункту 5.4 «Правил безпеки систем газопостачання», технічне обслуговування внутрішніх газопроводів і газового обладнання житлових будівель здійснюється відповідно до вимог документації з експлуатації заводів‑виробників газового обладнання на договірних засадах. Умови для технічного обслуговування забезпечуються власником відповідно до вимог чинного законодавства України.
У пунктах 1.2 та 1.3 Додатку 3 до «Положення про порядок технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання житлових будинків, громадських будівель, підприємств побутового та комунального призначення» вказується, що газові печі, проточні, ємнісні водонагрівачі, у тому числі опалювальні котли, та інші приводи з відводом продуктів згоряння газу в димові канали, а також газове обладнання в комунальних квартирах мають проходити планове технічне обслуговування не рідше одного разу на рік, а газові плити — не рідше одного разу на три роки.
У пункті 5.7 Правил говориться, що відключенню від системи газопостачання підлягає обладнання житлових і громадських будинків із встановленням заглушки за умов не забезпечення власником (балансоутримувачем) технічного обслуговування згідно з вимогами пункту 5.4.
Тобто, якщо споживач порушить вимоги «Правил безпеки систем газопостачання», «Кодексу газорозподільних систем» та «Положення про порядок технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання» і не забезпечить технічного обслуговування газового обладнання, аби уникнути можливих аварійних ситуацій, на нього чекає відключення. Зі слів представників «Полтавагазу», подібні випадки вже траплялись.