Минулого тижня до редакції звернулися кілька водіїв. Перший розповів, що вранці 29 листопада він їхав з Біликів у Кобеляки. Фактично увесь автошлях був вкритий льодом і нагадував не асфальтоване полотно, а, швидше, ковзанку. На всій дорозі посипаною була лише гора між селами Галі-Горбатки та Ліщинівка. Інший водій не зміг виїхати на гору, що в селі Яблуневе Кунівської сільської ради. Її вручну посипали місцеві жителі. І тих знайшов сільський голова. Водіїв цікавило, хто повинен чистити дороги в районі та який алгоритм роботи дорожників.
Нагадаємо, що згідно рішення Кабінету Міністрів, із 2018 року місцевими дорогами загального користування опікуються облдержадміністрації. Для цього створене державне підприємство «Агентство місцевих доріг Полтавської області». Саме це підприємство відповідає за ремонт автошляхів на території Полтавщини та їх утримання. Для цього Агентство через тендерні пропозиції на платформі Прозорро шукає виконавців робіт. Цього року, відповідно до проведеного тендеру, за утримання доріг відповідає підрядна організація — товариство «Будівельна компанія «Старт-інвест».
Як повідомила голова Кобеляцької райдержадміністрації Таміла Шевченко, на території району працює субпідрядник — товариство «Трансресурси». Ця організація виконувала капітальні роботи автодороги Кобеляки — Просяниківка. Для роботи в зимовий період у район направили піскорозкидач, грейдер, навантажувач, відвал. На техніці працюють чотири чоловіки. Для подолання зимових стихій мають прислати ще один піскорозкидач.
— У Кобеляцькому районі 450 кілометрів автодоріг, — говорить голова РДА. — У першу чергу дорожники розчищають автошляхи на Білики, Просяниківку, Світлогірське, Озера, Григоро-Бригадирівку, Придніпрянське і Канави. У підрядників є чітко визначені маршрути, яких вони дотримуються. Також боротися зі снігом допомагають аграрії. Вони розчищають дороги в тих населених пунктах, де живуть їх пайовики. Підприємство «Райавтодор» займається розчищенням дороги державного значення, тобто — Н-31.
Голова РДА пояснила, що працівники «Трансресурсів» об’їжджають усі автошляхи, де на це є необхідність, але, через величезну протяжність доріг, їм не під силу одночасно покрити увесь район.
Зі слів Таміли Шевченко, «галівську» гору посипала ще в середу техніка підрядної організації. Що ж до невеликих сіл, як Яблуневе, то в роботу мають включатись сільські голови, які можуть домовитись із місцевими фермерами, аби ті почистили дорогу ще до прибуття спецтехніки.