Дорожня децентралізація: що зроблено в перший рік та чого чекати в 2019–му

Дорожня децентралізація: що зроблено в перший рік та чого чекати в 2019–му

Сезон будівництва та ремонту доріг-2018 завершився наприкінці листопада. Доки дорожні служби працюють у зимовому режимі, урядовці підбивають підсумки будівельних робіт і складають плани на 2019‑ий. Які результати принесла дорожня децентралізація та чого чекати в цьому році.

 

Підсумки ремонтного сезону

2018‑ий став першим роком децентралізації в дорожній сфері. З січня Держагентство «Укравтодор» відповідає тільки за 50 тисяч кілометрів доріг державного значення. Решта 123 тисячі кілометрів дорожньої мережі країни були передані місцевій владі. Саме тому результати дорожнього будівництва потрібно оцінювати на двох рівнях: державному і місцевому.

Як розповів голова «Укравтодору» Славомір Новак, загалом у минулому році було відремонтовано 3500 кілометрів доріг. На автошляхах державного значення виконано 95 відсотків від запланованих обсягів дорожніх робіт. Зокрема, розпочалась реконструкція дороги в об’їзд Житомира і перебудова автошляху на ділянці Лубни — Полтава.

На дорогах місцевого значення виконано 63 відсотки робіт. За даними Мінінфраструктури, найкращі темпи будівництва показала Хмельницька область, яка змогла повністю освоїти всі гроші Дорожнього фонду. Ще п’ять областей витратили понад 90 відсотків фінансування (Львівська, Вінницька, Чернігівська, Харківська та Запорізька). Найнижчі показники дорожнього будівництва в Луганській області, де на ремонти витратили 42 відсотки виділених коштів. До п’ятірки найслабших потрапили також Одеська, Тернопільська, Закарпатська і Миколаївська області.

Загалом цього року з Дорожнього фонду виділили 11 мільярдів гривень бюджетних коштів на дороги місцевого рівня, але гроші витрачались нерівномірно. Чому так сталося, в уряді обіцяють з’ясувати шляхом аудиту. Перевіряти будуть як освоєння коштів, так і якість дорожнього покриття. Підсумувавши результати, Держаудитслужба зробить рекомендації на наступний будівельний сезон.

Експерти зауважують, що невисокі темпи дорожнього будівництва на місцях є закономірними. Адже це лише перший рік децентралізації доріг, і регіонам потрібен час, аби розібратись із тендерами та новим рівнем відповідальності.

Звичайно, є і ті, хто успішно використав переваги дорожньої децентралізації. Наприклад, у Харківській області результатом дорожнього сезону стали 200 кілометрів відремонтованих автошляхів.

 

Плани на новий сезон

У Державному бюджеті цього року на дороги передбачено 55,1 мільярда гривень, що на 7,4 мільярда більше, ніж у 2018‑му. При цьому 17 мільярдів від цієї суми спрямують на субвенцію місцевим бюджетам, а 2,5 мільярда — на програми безпеки дорожнього руху.

Відповідно до розпорядження «Укравтодору», у 2019‑му діятимуть жорсткіші вимоги до підрядників. У всіх контрактах на поточне будівництво та ремонт буде передбачена гарантія строком не менше 5 років, а на капітальний ремонт — 10 років. Таким чином, підрядники будуть зацікавлені працювати якісно, аби не переробляти роботу за власний рахунок.

Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що контролюючі органи особливу увагу приділятимуть якості використаних матеріалів.

Зі слів Славоміра Новака, у 2019‑му планується ремонт на таких магістралях: М-03 Київ — Должанське, М-04 Знам’янка — Луганськ, М-05 Київ — Одеса, М-09 Львів — Рава-Руська, М-12 Стрий — Знам’янка, М-14 Одеса — Новоазовськ, М-19 Доманове — Порубне і М-21 Виступовичі — Могилів‑Подільський. А також Н-01, Н-03, Н-08, Н-11, Н-14 (у Миколаївській області) та Н-26. Він додав, що «Укравтодор» у 2018‑му вже оголосив 27 тендерів на суму 26,5 мільярда гривень на ремонт і будівництво доріг у 2019‑му.

Також Новак зазначив, що ще три роки тому на українському ринку працювали 10 компаній, а сьогодні — понад 40.

 

Міст через Кобелячок відкриють до кінця січня

У Службі автомобільних доріг в Полтавській області також розповіли про виконані роботи на автошляхах М-22 Полтава — Олександрія та Н-31 Дніпро — Решетилівка. Зокрема, прес-секретар Служби Юлія Іващенко повідомила, що протягом минулого року на дорозі М-22 проведено поточний середній ремонт протяжністю 15 кілометрів. Роботи проводились на території Новосанжарського і Полтавського районів.

Із приводу ремонтних робіт на автодорозі в напрямку Полтави, що проводились під час снігопаду 22 грудня, Юлія Іващенко пояснила:

— Підрядник не розрахував погодні умови і приступив до холодної регенерації дорожнього полотна. Аби забезпечити проїзд для транспорту, їм довелось накрити шар асфальтом. За цю ділянку підрядник не отримає кошти. Дорожні роботи продовжаться лише навесні.

Протягом минулого року збудовано майже 15 кілометрів цементно-бетонної дороги Н-31. У активній фазі будівництво дворівневої транспортної розв’язки та шляхопроводу через залізницю, що на території Бутенківської громади. Проведений тендер на будівництво обходу через Красне та оголошені тендери в обхід Кобеляк і Підгори.

— У 2019‑му продовжиться інвестиційний проект будівництва автодороги Н-31. «Бетонку» стелитимуть у Кобеляцькому і Решетилівському районах. Розпочнуть будівельні роботи відповідно до тендерів. На автошляху М-22 вестимуться роботи в напрямку Полтави, з 6 до 32 кілометра, — говорить прес-секретар.

Окремо Юлія Іващенко зупинилась на ремонті мосту через річку Кобелячок, що на автодорозі Полтава — Олександрія. Його мають завершити до кінця січня. Наразі дорожники підняли аварійні прольоти і переходять до влаштування деформаційних швів.


Автор: Матеріал готував Олександр ДІДЕНКО



Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Останні коментарі

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації