Вхід | Реєстрація

Актуальні питання електропостачання

Актуальні питання електропостачання

Останнім часом на адресу Кобеляцької філії ПАТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» надходить значна кількість звернень від мешканців Кобеляцького району. Тематика звернень різна.

 

Часті питання

Відразу зазначимо, що всі звернення, які надходять до Кобеляцької філії, обов’язково опрацьовуються, та за отриманими результатами надаються відповіді (до уваги, якщо звернення відбувається за телефоном, то необхідно звертатись за номером гарячої лінії 0(800)305035).

Та для того, щоб уникнути непорозумінь, які виникають або можуть виникнути між споживачами та Кобеляцькою філією ПАТ «Полтаваобленерго», пропонуємо ознайомитися з наступною інформацією:
Звернення споживачів типу:

«… Мала напруга…»,
«… Блимає світло…»,
«… Велика напруга в будинку…»,
«… Від вашої напруги відключається техніка…».

Свідчить про якість електричної енергії, яка надається споживачу, але при зверненні слід враховувати наступне:

  • Якість електроенергії вимірюється в точці її продажу, тобто на вводі в лічильник;
  • Представники філії не мають права виконувати роботи в сторонніх електроустановках (мережі від засобу обліку (лічильника) є мережами самого споживача);
  • Згідно ДСТУ EN 50160:2014, рівень напруги в мережі споживача повинен становити (стандартна напруга): 220 В між фазним та нульовим проводом, при цьому змінення напруги не повинні перевищувати ± 10 % від величини стандарту. Таким чином, «нормальною» напругою вважається значення від 198 В до 242 В. Цей стандарт не поширюється на споживачів, електроустановки яких не відповідають виданим технічним умовам приєднання або договірним величинам потужності;
  • Вимір якості електричної напруги слід проводити за допомогою вольтметра. У більшості випадків, якість напруги споживачі вимірюють за допомогою пристрою типу «Бар’єр». Зазначимо, що цей пристрій має свою похибку і може відображати невірну інформацію (на практиці  це неодноразово доведено), що, у свою чергу, буде впливати на некоректну роботу електричних приладів та техніки споживача;
  • Електропобутова техніка та прилади закордонного виробництва, які встановлюються у споживачів, повинні бути адаптовані під Українські ДСТУ в частині електроживлення. Наприклад, деяка європейська техніка має межі відхилення ± 5 % від номінального значення напруги, тому при підключенні до наших мереж вона може не працювати або взагалі вийти з ладу.

 

Посадив дерево — відповідай за нього

Є звернення і такого характеру, як:

«… Тонкий дріт та ще і має скрутки…»;
«… Дерево нависло над дротами…».

З приводу подібних питань також необхідно зазначити:

  • Кожна лінія електропередач за своїми характеристиками відповідає підключеним до неї потужностям, згідно діючих договорів. Тобто, переріз дроту на лінії встановлюється такий, який забезпечить відповідний рівень напруги в споживача, при умові дотримання рівня навантаження, який вказується в договорі. Якщо ж споживач (або споживачі-сусіди) використовує більшу потужність, ніж дозволена, це призводить до зниження якості напруги не тільки у самого споживача, а і у всіх інших споживачів, хто живиться від цієї лінії;
  • Зелені насадження (дерева, чагарники та інші) — одне з найактуальніших питань для нашої організації. Усі зелені насадження, які знаходяться в охоронних зонах, згідно Правил охорони електричних мереж, підлягають знищенню. Охоронна зона — це ділянка землі (повітряного простору), яка має ширину від крайніх проводів лінії 2 метри — для ліній напругою до 1 кВ та 10 метрів — для ліній напругою до 10 кВ. Згідно чинного законодавства, відповідальним за утримання зелених насаджень є власник земельної ділянки, на якій вони розташовані. Так як землевласники (землекористувачі) не виконують свої функції, задля забезпечення надійного та якісного електропостачання ці роботи доводиться виконувати працівникам нашої організації. Звернення ж споживачів з приводу видалення дерева або гілок, які розташовані на їхній ділянці, але знаходяться поза межами охоронних зон електромереж, можуть бути виконані тільки як платна послуга.

 

Десять тисяч — за крадіжку

Не рідко відбуваються звернення із таких питань, як:

«… мене відключили…»,
«… ваш контролер не передає мої показники лічильника…».

Стосовно відключення: якщо споживач справно та в повному обсязі оплачує надані йому послуги, то ніяких проблем не виникає. Якщо ж платіжна дисципліна у споживача відсутня, та ще й відбувається несвоєчасна передача показників лічильника, то це й призводить до відповідних наслідків.

Щодо роботи контролерів: завдання контролера — здійснювати контроль відповідності переданих даних (показників лічильників) від споживача, а також огляд лічильників. Контроль споживання електроенергії, а також здійснення розрахунків — це відповідальність споживача.

Окремо хотілось би виділити таке питання, як «крадіжка електроенергії». Співробітниками Кобеляцької філії на постійній основі (24 години на добу та 7 днів на тиждень) виконуються заходи із виявлення фактів розкрадання електроенергії. Для цього працюють декілька бригад. За 2018 рік виявлено 22 факти крадіжки електроенергії та складено актів на загальну суму 213 602 гривні. Мінімальна сума нарахування становила 9527 гривень, максимальна — 37626 гривень.

Дирекція і всі співробітники Кобеляцької філії «Полтаваобленерго» прекрасно розуміють усі труднощі сьогодення, які доводиться нині переживати землякам. Так, у людей здебільшого невеликі доходи, так ще багато роботи залишається для покращення стану інфраструктури розподільчих систем, якості надання інших послуг. Але разом з тим, ми всі повинні чітко усвідомити, що для нормалізації стану справ у енергетиці, як і у всій економіці, передусім необхідна дисципліна і чітке виконання своїх обов’язків усіма без винятку суб’єктами правовідносин: як постачальниками і продавцями, так і споживачами. Так живе весь цивілізований світ. І ми зобов’язані бути разом із ним.

Сподіваємось на порозуміння.


Автор: Артем Тарасов, начальник Кобеляцької філії «Полтаваобленерго»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
13 лютого 2019, 08:57 | Полтавщина | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації