Чергова кризова ситуація назріла в селищі Білики. Уже з 19 квітня значна частина місцевих жителів, у основному пенсіонерів, матимуть проблеми із оплатою комунальних послуг. Адже Ощадбанк, через який люди здійснювали комунальні платежі, закриває своє відділення в Біликах.
Близько місяця тому в статті «Перестой» підкрався непомітно» (№9 від 28 лютого 2019 року), редакція повідомляла про згадану проблему в селищі Білики. Через закриття відділення Ощадбанку місцеві пенсіонери не зможуть у селищі заплатити за комунальні послуги. Адже вони не мають смартфонів і, відповідно, не користуються послугами таких платіжних систем, як Приват 24 чи Ощад 24. Люди пенсійного віку із труднощами оволодівають навіть навичками роботи з платіжним терміналом. Для них більш звично віддавати свої гроші касиру тієї чи іншої фінансової установи.
А з 19 квітня таких касирів у Біликах не залишиться. Адже місцеве відділення Райффайзен банку не приймає комунальні платежі.
Про те, що відділення Ощадбанку буде закрите, керівника обласної дирекції цієї фінансової установи повідомляли вже давно. Своє рішення банкіри мотивували тим, що в них у Біликах є лише 23 постійних клієнти. Це люди, які отримують через банк зарплату чи пенсію. А потрібно мінімум 300 постійних клієнтів.
Дізнавшись про таку неприємну новину, місцеві люди почали звертатися до селищної ради, у редакцію «ЕХО», писати колективні листи в Київ. А 26 березня ситуація із закриттям відділення банку була розглянута на черговій сесії селищної ради. На неї прибув і виступив перед депутатами Олег Харітонов, відповідальний працівник Ощадбанку.
Він повідомив, що ситуація розвивається вже півтора року. Керівництво банку не закрило відділення ще раніше лише через те, що очікувало пожвавлення роботи після запровадження монетизації субсидій. Але очікуваного покращення фінансових результатів не сталося.
Частина присутніх висловили свої претензії Ощадбанку. Один із депутатів не під запис сказав:
— По великому рахунку, керівники Ощадбанку самі винні у виникненні проблеми. Коли інші банки «чухалися», шукаючи клієнтів, ці сиділи і очікували допомоги від держави.
Депутат Інна Жук висловилася публічно. Вона говорить:
— Може клієнти і були б. Аби ж відділення працювало довше і регулярніше. Сьогодні я півтори години стояла в черзі. А все через те, що відділення працює неповний день. І в результаті виникає ажіотаж.
Натомість Сергій Ус пропонував компромісне рішення:
— Дайте нам час хоча б до 1 червня. Ми знайдемо клієнтів. Після виборів я перший піду заключати договір на обслуговування з Ощадбанком.
Триста клієнтів, як триста спартанців
Ми в той день побували і в самому відділенні Ощадбанку в Біликах. Жінки, які стояли в черзі, висловили своє невдоволення можливим припиненям роботи фінансової установи. Вони задавали риторичні запитання:
— Так що нам потім, у Кобеляки їздити за компослуги платити?
Роботу касира жінки відзначили позитивно. Говорили:
— Та вона, бідна, зараз і на обід не ходить. Люди ж із чотирьох годин ранку приходять і чергу займають.
Між тим, Олег Харітонов чітко заявив, що Ощадбанк може продовжити свою діяльність у Біликах. Але за умови, що в місцевому відділенні буде 300 клієнтів, замість існуючих 23‑х. Він запропонував селищному голові Юрію Латишу подати приклад і перейти на обслуговування саме в Ощадбанк. І розказав, що подібні приклади в Полтавській області були. Ощадбанк повертався. Але звичних кас уже не відновлювали. Натомість встановлювали банкомати і платіжні термінали. Наголосив:
— Ми розуміємо, що пенсіонерам важко одразу призвичаїтися до роботи з терміналом. Тому в подібних випадках на пару місяців ми залишаємо у відділеннях касирів, які допомагають людям, консультують їх.
Отже, Біликам потрібно триста своїх спартанців. Читай — клієнтів Ощадбанку. Якщо їх не буде, не допоможуть листи і звернення ні до нардепів, ні до Генеральної дирекції Ощадбанку.