У четвер, 5 квітня, у Кобеляках відбулося засідання «круглого столу», присвяченого темі ремонту місцевих доріг. У його участі взяли роботу представники влади, громадські активісти та Народний депутат України Артем Вітко.
Тема ремонту і обслуговування місцевих доріг є дуже актуальною і надзвичайно болючою для сьогоднішньої України, невід’ємною частиною якої є і Кобеляцький район. Звичайно, не менш важливим є і будівництво чи капітальний ремонт доріг державного значення. Але є одна досить суттєва різниця. На державні дороги зараз виділяють досить багато грошей. І навіть попри той факт, що значну частину коштів просто крадуть, використовуючи, як відкати чиновникам, ремонти та будівництво ведуться. Так, протягом двох років вдалося провести капітальну реконструкцію більшої частини автодороги Полтава — Олександрія і зараз вона стала комфортною для проїзду. Триває і будівництво інфраструктурних об’єктів на автошляху державного значення Решетилівка — Дніпро. Туди вже інвестовані сотні мільйонів гривень і вкладуть ще мільярди.
Але, водночас, ніхто не зможе заперечити той факт, що дороги між селами перебувають у жалюгідному стані. А це створює проблеми для проїзду не лише звичайних автолюбителів, а й шкільних автобусів та автомобілів «швидкої допомоги». Без якісних доріг усі намагання реформувати і осучаснити як освіту, так і медичні та інші послуги, приречені на невдачу.
Саме про це й говорили на «круглому столі». Голова райдержадміністрації Таміла Шевченко та присутні на зібранні фахівці із дорожнього будівництва озвучили вельми красномовні цифри. На території Полтавської області 1090 кілометрів доріг державного значення і 8000 — місцевого. Як повідомив Владислав Чичкан, представник Агенції місцевих доріг Полтавської області на 2019 рік на їх утримання і ремонт запланували виділити 802 мільйони гривень. А для того, щоб привести їх до нормального стану, необхідно 100 мільярдів. Фактично — у сто разів більше. І навіть якби такі гроші в бюджеті були, їх просто неможливо навіть використати протягом року. Адже в області та Україні немає достатньої кількості техніки та робочих рук, здатних працювати на ремонті доріг.
Таміла Шевченко, у свою чергу, прозвітувала перед громадськістю про використання коштів на дороги в минулому році та озвучила плани на рік поточний. Голова адміністрації наголосила, що РДА зараз не є розпорядником коштів, виділених на ремонт доріг. Не адміністрація визначає і виконавців робіт. Але люди, жителі місцевих громад, звертаються за допомогою і запитують про результати саме з представників органів влади на місцях.
Таміла В’ячеславівна розповіла, що в 2018 році на ремонт місцевих доріг було виділено 16 мільйонів гривень. Із них лише 855 тисяч надали місцеві ради. Усі інші кошти «пройшли» через Агенцію місцевих доріг Полтавської області. На жаль, через те, що частина асигнувань була проведена запізно, не вдалося відремонтувати дорогу між Кобеляками та Біликами. Зокрема, злощасну ділянку на підйомі, що на в’їзді в селище. Але кошти перейшли на 2019 рік і ремонт таки проведуть.
Голова адміністрації озвучила ще одну проблему. Сільські голови, які разом з депутатами із бюджетів своїх сільрад виділяли кошти на дороги, далеко не завжди знають і розуміють, як їх витратили. Більше того, посадовці мають претензії до Агенції щодо неповернення грошей, виділених, але неосвоєних.
Шевченко сказала:
— Я пропоную з настанням справжнього тепла всім взятися за руки і проїхатися та пройтися по ділянках, які мали бути відремонтованими. І разом перевірити результат та якість.
Завідуючий фінвідділом РДА Андрій Дацко поінформував, що Агенція місцевих доріг повернула в якості невикористаних на ремонти коштів 36 тисяч гривень. А присутній на зустрічі депутат райради Олег Решетило зауважив:
— А прозвітували, що повернули 800 тисяч.
Олег Миколайович взагалі розкритикував ідею створення Агенції, як такої, що суперечить принципу фінансової децентралізації.
Натомість Народний депутат України Артем Вітко виступив з ініціативою створення нового громадського руху, який має контролювати процес ремонту місцевих доріг. Він запропонував створити громадський комітет і назвати цю організацію «Не дамо вкрасти». На думку Артема Леонідовича, до складу новоствореного громадського руху повинні увійти сільські голови та громадські активісти, передусім із числа тих, хто брав участь в Антитерористичній операції. Вони, не заважаючи роботі підрядників, котрі ремонтують автошляхи, мають контролювати її якість.
Артем Вітко нагадав, що в результаті безконтрольності влади, були допущені масові розкрадання при будівництві доріг у Полтавській області. При цьому, згадав і голову ОДА Валерія Головка, звільненого з посади через підозру в корупційних оборудках. Нардеп анонсував оприлюднення аудіозаписів, на яких чоловік із голосом, схожим на те, як розмовляє Головко, радив одному з керівників будівельної фірми, де брати пісок для будівництва автодороги.
Громадський комітет створили. Про результати його роботи ми обов’язково інформуватимемо читачів «ЕХО».