Як повідомляє прес-служба Міністерства регіонального розвитку, у містобудівні норми внесуть поправки для зниження аварійності на дорогах.
Фахівці пояснили, що в діючих містобудівних нормах взагалі немає ніякої прив’язки до щільності потоку при організації лівих поворотів. Між тим, до 30 % всіх аварій на міжміських трасах відбувається при виконанні саме такого маневру.
Замість лівих поворотів на пожвавлених ділянках чиновники пропонують зводити багаторівневі розв’язки:
- для доріг зі щільністю руху понад 11 000 авто на добу — ліві повороти не допускаються. Розворот транспорту здійснюється тільки через багаторівневі розв’язки;
- для трас із потоком від 5 000 до 11 000 авто — кільцеві розв’язки і безпечні ліві повороти
- для доріг, якими проїжджає менше 5 000 авто на добу — ті ж кільця, а також віднесені ліві повороти.
У міністерстві не уточнили конкретної дати вступу змін в силу.
Також у державних будівельних нормах передбачили звуження ширини смуг руху в містах і селах, щоб запровадити європейські стандарти безпеки на дорогах.
На автошляхах України І категорії з трьома і більше смугами руху в одному напрямку зменшать ширину крайнього лівого ряду. Вона стане завширшки 3,5 метра замість колишніх 3,75. Водночас ширину смуги для зупинок збільшать із 2,5 до 3 метрів.
Це зроблять згідно з новими державними нормами проектування доріг загального користування.
— Звуження ширини смуг — вдала практика для підвищення безпеки, що працює у багатьох країнах Європи, — каже Лев Парцхаладзе. — Це дозволить мінімізувати перевищення швидкості на дорогах, зробить водіїв уважнішими. Ширина смуги для зупинки в 2,5 метра є небезпечною і спричиняє додаткові аварії. Особливо це актуально для вантажівок, що не можуть безпечно стояти на такій вузькій дорозі.
Норма набирає чинності з вересня і є обов’язковою під час нового будівництва швидкісних доріг.