Чоловік придбав машину, не перевіряючи її історію. А згодом, дізнавшись, що за неї не виплатили кредит, заховав транспортний засіб подалі від чужих очей. Адже машину можуть вилучити поліцейські за поданням виконавчої служби. Кобелячанин шукає юриста, який домопоже врегулювати ситуацію. Також він попрохав редакцію розповісти про його історію, аби інші земляки не потрапили в аналогічну халепу.
Чоловік, який зателефонував до редакції, попрохав допомогти йому із пошуками кваліфікованого юриста. А потім сам запропонував, аби ми оприлюднили його історію. Звичайно, не називаючи прізвища.
Із пошуками юриста ми йому допомогли. А тепер про те, у яку ж халепу потрапив не надто розважливий кобелячанин.
Він кілька тижнів тому придбав автомобіль ВАЗ-21099. Перед тим продав машину, якою користувався кілька років, доклав грошей і зважився на покупку. Автомобіль, який купив кобелячанин, 2008 року випуску.
Угода купівлі-продажу відбулася дуже просто, попередній і новий власники обміняли грошові знаки на документи і ключі від «дев’яносто дев’ятої» та роз’їхалися. Кілька днів кобелячанин відчував себе майже щасливою людиною. А потім зрозумів, що разом із машиною отримав проблему.
Ось, що він розповідає:
— Купляючи машину, я запитав людей, які продавали, чи вона «чиста», чи немає за нею якихось боргів або інших проблемних моментів. Мені сказали, що вони їздили на «сухинівський» пост, просили «пробити автомобіль по базі. Він — «чистий». А потім через пару тижнів уже я особисто попросив перевірити машину. І почув, що за неї ще з 2008 року невиплачений кредит. І вона розшукується державною виконавчою службою. І я зрозумів, що машину в мене в будь-який момент можуть вилучити поліцейські. Тому я швиденько поставив її у гараж. Я знайшов першого власника, на їм’я якого зареєстрована «дев’яносто дев’ята». До речі, я вже п’ятий чоловік, що її купляє. До мене їздили четверо, усі — без реєстрації. Власник мені розказав, що кредит давно виплачений. Дав копії документів про це. І порадив доводити свою правоту в суді. Сказав, що приїде давати свідчення. Тепер я зарікся довіряти комусь «на слово». «Чиста» машина принесла мені багато клопоту, Скільки втрачено нервів, а ще скільки буде. І грошей. Мабуть, далі буду купляти машини, одразу реєструючи їх на себе.
А далі ми зайнялися нескладними розрахунками. Юрист, до якого має звернутися герой нашої розповіді, попередив, що його послуги будуть коштувати від 5 до 7‑ми тисяч гривень, у залежності від складності випадку.
Якби кобелячанин реєстрував машину на себе в сервісному центрі, то у нього б виникли наступні витрати: бланкова продукція, номери і огляд експерта — 600 гривень; додаткова експертиза на предмет зміни номерів різних агрегатів — 180 гривень.
Якщо власник продає першу машину протягом року, то податків не платить ніхто. Якщо це вже не перша подібна угода, то доведеться заплатити 6,5 відсотка різних податкових зборів від вартості транспортного засобу.
На сайтах авто продажів «дев’яносто дев’яті» 2008 року випуску в середньому коштують 85 тисяч гривень. Тобто, сума податкових платежів склала б 5,5 тисячі гривень. Її можна було б розділити на двох — на продавця і покупця. Хоча за законом, платить продавець. Але частенько люди торгуються і досягають подібного компромісного рішення.
Нагадаємо, зараз чоловік, який прагнув зекономити, заплатить від 5 до 7 тисяч гривень. «Скупий платить двічі» — давно сказано.
Ще один нюанс. Як розповіли нам фахівці, випадки, коли в одній базі автомобіль є «чистим», а в іншій — проблемним, дійсно виникають. Адже на транспортний засіб можуть накладати різні види обмежень. Скажімо, обмеження на право відчуження або взагалі на право керування. А це вже різні випадки і різні бази даних.