Із 1 жовтня державні органи переходять на електронний обмін документами. Про його впровадження на території області розповіла керівник апарату облдержадміністрації Катерина Бойко.
«17 січня 2018 року набула чинності постанова Кабміну № 55 «Деякі питання документування управлінської діяльності» в частині обміну документами виключно в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ). Чинний уряд на засіданні 4 вересня ухвалив рішення про остаточний перехід на електронний обіг документами між органами державної влади з 1 жовтня 2019 року», – нагадала Катерина Бойко.
Додала, що організації мають обмінюватися документами лише в електронному вигляді (виключно через СЕВ ОВВ). У разі наявності власної системи електронного документообігу (СЕДО) підключення до СЕВ ОВВ відбувається через інтеграцію до СЕВ ОВВ. Адміністратор останньої системи – Державне підприємство «Державний центр інформаційних ресурсів України» («Держінформресурс»).
«В облдержадміністрації нині відбувається процес впровадження та дослідної експлуатації Єдиної системи електронного документообігу Полтавської області. СЕДО облдержадміністрації під назвою Аскод інтегрована до СЕВ ОВВ, постійно здійснюється обмін документами в електронній формі», – зазначила Катерина Бойко.
Поінформувала, що Великобагачанська, Зіньківська, Карлівська, Чутівська, Шишацька райдержадміністрації досі не підключені до СЕВ ОВВ, але вже направили заявку й пакет документів до ДП «Держінформресурс».
«В усіх райдержадміністраціях ми організовували навчання, впроваджено електронну систему документообігу Аскод. Не всі в ній працюють. Деякі РДА досі надають перевагу паперовому документообігу. Досить добре працюють у системі Аскод Кобеляцька, Козельщинська, Лохвицька, Глобинська, Гребінківська, Кременчуцька, Миргородська, Шишацька, Оржицька й Полтавська райдержадміністрації, – додала Катерина Бойко. – Жодна ОТГ не підключена до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади. Лише певна частина почали контактувати з ДП «Держінформресурс» й подали заявки».
У виконкомах Полтавської, Кременчуцької, Миргородської і Горішньоплавнівської міських рад незабаром планують інтегрувати СЕВ ОВВ з власними системами електронного документообігу. Нині обмінюються документами через доступ до вебінтерфейсу СЕВ ОВВ. Місто Гадяч планують підключити до підсистеми «Модуль для швидкого підключення до СЕВ ОВВ з функціоналом електронної канцелярії».
«Лубни взагалі не підключені до СЕВ ОВВ і чомусь тільки планують вивчати це питання. Таке ставлення до відповідних завдань є незадовільним», – сказала Катерина Бойко.
Вона звернулася до голів ОТГ активізувати роботу із впровадження електронного документообігу.
«Апарат облдержадміністрації з 1 жовтня більше не прийматиме документи в паперовому вигляді. Є відповідна постанова, рішення нашого уряду. Маємо забезпечити 100-відсоткове їх виконання», – наголосила керівник апарату ОДА.
«Ми уже перейшли на електронний документообіг. Я підписую документи в електронному вигляді. Однак не всі голови райдержадміністрацій належним чином розібралися й користуються СЕДО. Ми бачимо через програму, що електронний цифровий підпис на деяких документах ставить секретар, а не голова. Це дуже прикро. Якщо не налагодити відповідну роботу, документообіг загальмується. У разі потреби проведемо ще навчання, надамо необхідні роз’яснення», – зазначив т.в.о. голови облдержадміністрації Олег Пругло.