Прокуратура Полтавської області звернулася до Вищої ради правосуддя із дисциплінарною скаргою стосовно голови одного з районних судів Полтавщини.
У документі йдеться про факти систематичного перешкоджання реалізації прокурорами своїх повноважень та обмеження доступу до правосуддя. Зокрема, упродовж 2018 року вказана особа безперешкодно надала прокурорам для ознайомлення 5 матеріалів запитуваних справ, рішення в яких у подальшому оскаржені прокурором та скасовані апеляційним судом, як незаконні. Згодом, у зв’язку з оскарженням прокурорами таких рішень, суддя безпідставно почав відмовляти в наданні інших матеріалів для вивчення, чим обмежив права прокурора, передбачені ч. 5 ст. 57 ЦПК України. Незважаючи на обмеження головою суду доступу прокурора до правосуддя, прокуратура внесла ще 6 апеляційних скарг на прийняті незаконні рішення, 5 з яких задоволені судом апеляційної інстанції, а 1 перебуває на розгляді.
Також у скарзі наведені обставини необґрунтованого зволікання розгляду адміністративних протоколів стосовно осіб, які керували транспортними засобами у стані алкогольного сп’яніння. Зокрема, суддя без наявних на те підстав неодноразово відкладав судові засідання, а коли строк накладення стягнення закінчувався, закривав провадження. У такий спосіб, починаючи з 2017 року, понад 100 осіб змогли уникнути відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень.
Як стверджує ІВ «Полтавщина», мова йде про голову Октябрського райсуду Полтави Олександра Струкова.
Як приклад видання приводить справу щодо ДТП у центрі Полтави — коли 15 серпня 2018 року п’яний водій на BMW вилетів з дороги в огорожу Корпусного парку, після чого замінив номера на європейські. За фактами керування автомобілем у стані алкогольного сп’яніння (ст. 124 КУпАП) та повторного порушення ПДР, що спричинило пошкодження транспортних засобів, дорожніх споруд чи іншого майна (ч.2 ст. 130 КУпАП) було відкрите провадження. За три місяці його закрив суддя Олександр Струков.
Причиною такого рішення стало те, що коли справа врешті потрапила на розгляд суду, минуло три місяці після ДТП. Тобто, відповідно до норм КУпАП, на момент розгляду справи у суді, строки накладення адмінстягнення закінчилися.
Також зазначимо, що під час фіксації вищезгаданого ДТП патрульні запідозрили, що документи водія підроблені — ознаки підробки мали паспорт водія Максима Гармаша та водійське посвідчення. Ще поліцейські відзначили, що на місці події було два набори номерних знаків. Один — із держномерами Харківської області, інші — європейського зразка. Саме останні швидко прикрутили на BMW після ДТП.
Відповідно до наданих матеріалів, слідчі наклали арешт на документи та номери. А за місяць експертиза мала встановити, чи дійсно паспорт і посвідчення Максима Гармаша підроблені, а також техпаспорт автомобіля.
Але надалі у реєстрі судових рішень немає жодних ухвал по цій справі, окрім дозволу на арешт та призначення експертизи. Крім того, не вказана навіть кваліфікація справи, за якою ведеться чи велося розслідування. Можна припустити, що справа була так само закрита, як і провадження щодо адмінпорушення горе-водія.