Минулого тижня в Кобеляцькій райдержадміністрації відбулося зібрання, на якому обговорили нюанси і перспективи будівництва об’їзної дороги навколо Кобеляк.
Захід радше претендує на статус громадських слухань, аніж звичайної апаратної наради. Під час зібрання керівники та звичайні жителі Кобеляк цікавилися в представників Служби автомобільних доріг тим, як можна вирішити проблеми, які неминуче виникнуть у кобелячан та жителів навколишніх сіл після введення в експлуатацію автодороги Н-31 та об’їзду райцентру, як невід’ємної частини цього великого державного проекту. Виявилося, деякі важливі для місцевих мешканців моменти до цього часу були не враховані. Проектанти і виконавці робіт просто не знали про те, перед якими проблемами і незручностями можуть поставити місцевих мешканців. А все через те, що всі громадські слухання та обговорення, які проводилися раніше, були абсолютно формальними. А керівники органів місцевого самоврядування, які мали бути на них присутніми (Кобеляцька міська рада, Підгорянська, Красненська, Марківська сільські ради), навіть не поцікавилися тим, як їх виборці будуть переїжджати чи переходити автомагістраль.
Редакція «ЕХО» кілька разів зверталася до Служби автомобільних доріг із проханням надати схему та роз’яснення щодо запланованих з’їздів з автомагістралі в місто Кобеляки та інші населені пункти. Але відповіді ми практично не отримали. Надіслані копії креслень є незрозумілими як для журналістів, так і для звичайних читачів, які не є фахівцями у сфері будівництва автомобільних доріг.
Між тим, по Кобеляках почала розповсюджуватися інформація, що проектом будівництва нової дороги не передбачений навіть з’їзд у місто в районі нинішнього Ведмедівського мосту. А місцевим аграріям для того, щоб переїхати автодорогу, прямуючи із Золотарівки на території Підгорянської сільради, доведеться долати шлях до Бутенок.
Тим часом фірма «Онур» ударними темпами будувала об’їзну дорогу. У жовтні почали класти бетон на майбутню магістраль.
Та зрештою ситуацією зацікавився депутат Полтавської обласної ради Сергій Жук. Він разом із Юрієм Срібним почали добиватися проведення зустрічі керівництва Служби автомобільних доріг та фірми «Онур» з посадовими особами та жителями міста Кобеляки. І 1 листопада зустріч відбулася.
Службу автомобільних доріг представляв Володимир Нечипоренко. На зустрічі були присутні виконуючий обов’язки голови РДА Володимир Катишков, голова райради Володимир Кішінський, міський голова Олександр Копелець, міські депутати і члени виконкому, представники ЗМІ.
Одразу потрібно відзначити, що конкретики на зустрічі було обмаль. Радше прозвучали побажання з уст громадських активістів, депутатів і представників влади. Вони озвучили своє бачення того, які нюанси потрібно врахувати під час будівництва, аби майбутня дорога не створила непереборні перешкоди для жителів міста і району. А деякі повідомлення, судячи із реакції Володимира Нечипоренка, стали ледве не одкровенням для шляховиків. Так, приватний підприємець Олександр Попруга повідомив, що будівельники вже порушили межі захисної зони до кар’єру суглинків, який він уже багато років розробляє. У результаті, він не зможе вивозити потрібну йому сировину, адже «онурівці» завалять ґрунтом і перекопають в’їзди у кар’єр. Стало зрозуміло, що в Службі автомобільних доріг навіть не знали про існування такого кар’єру.
Присутні на зустрічі попрохали проектантів і виконовців робіт, аби поряд із новим мостом через Ворсклу встановили шумозахисні щити, тимчасову мостову споруду залишили для потреб міста і допомогли з її встановленням на місці сучасного аварійного Ведмедівського мосту, передбачили з’їзди і виїзди з автомагістралі в районі села Підгора, відремонували проїжджу частину міських вулиць, по яких зараз рухається транзитний транспорт.
Останній пункт надто важливий. Адже станом на сьогодні планується, що після введення в експлуатацію об’їздної дороги згадані вулиці буде утримувати і обслуговувати місцева влада. Тобто, кобелячанам передадуть зруйновану дорогу, на ремонт якої поки що не передбачено виділяти жодної гривні.
А саму об’їзну дорогу разом із мостом можна повністю збудувати до кінця 2020 року. Про це сказав Володимир Нечипоренко. Для того, щоб цей план був втілений у дійсність, потрібно 5 мільярдів гривень.