Одним із головних завдань органів місцевого самоврядування являється утримання й розбудова інфраструктури, аби жителі населеного пункту почували себе комфортно та отримували якісні послуги.
Практика показує, що найскладніше кожній сільській чи міській раді обслуговувати автомобільні дороги і тротуари. Адже в Україні фактично немає населених пунктів, де б водії на жалілися на ями і канави в асфальті, а пішоходи — на відсутність прохідних тротуарів.
Та крім самого асфальтного покриття, небезпеку складають і каналізаційні люки на дорогах чи тротуарах, точніше, їх відсутність.
Справа в тому, що недобросовісні громадяни задля власної наживи банально викрадають металеві люки, а потім здають їх у пунктах прийому металобрухту. На жаль, працівники пунктів теж порушують закон, приймачу викрадені каналізаційні люки вони стають співучасниками злочину. Та лише в одиничних випадках правоохоронцям вдається знайти викрадача і довести вину того, хто заплатив за викрадений люк.
Від каналізаційних люків до дощоприймачів
Наше місто також неодноразово стикалося з цією проблемою. Встановити злодіїв не допомагали навіть камери відеоспостереження. Адже не можливо взяти під контроль кожну вулицю. Добре, що місцеве комунальне підприємство співпрацювало з харківським товариством "Спецавтоматика Україна". На офіційному сайті компанії, крім контрольно-вимірювальних приладів і автоматики, за посиланням https://ukrspecavtomat.com.ua/products-category/kanalizatsionnyie-lyuki-kupit-harkov/ можна замовити каналізаційні люки, що витримують навантаження від 12 до 25 тонн. Тобто, вони ідеально підходять для використання як на тротуарах, так і на проїжджій частині.
Та основний аргумент, чому комунальники купують вироби з чавуну саме в "Спецавтоматиці України", полягає в тому, що компанія пропонує завжди в наявності і каналізаційні люки різного класу навантаження, і дощоприймачі круглої та прямокутної форм.
У випадку з міською каналізацією на каналізаційних колодязях установлені дощоприймачі, аби дощові води через отвори в них потрапляли в підземний колодязь. За рахунок цього, міські автодороги та тротуари не перетворюються в річки під час зливи чи танення снігу.
Звичайно, що на чавунні люки доводиться витрачати чималі кошти з бюджету комунального підприємства. Але безпека водіїв і пішоходів для керівництва міста — на першому місці. Тим більше, що товариство "Спецавтоматика Україна" реалізує свою продукцію за найнижчими цінами в регіоні і доставляють її за короткий проміжок часу.
Завдяки співпраці поліції і міської ради, у місті зникли пункти металоприйому. Залишилося лише виявити самих "металістів". І тоді люки мінятимуть лише в тому випадку, коли вони вже не в змозі будуть виконувати свої функціональні обов’язки.