На власний ризик
Днями у 26-річної кременчужанки у супермаркеті поцупили речі прямо із камери схову. Вона стверджує, що закрила скриньку, а ключ узяла із собою. Тепер дівчина вимагає, аби супермаркет відшкодував збитки, однак там кажуть – відповідальності за речі не несемо.
– Я якраз отримала зарплатню, пішла на ринок і скупилась. Потім поїхала додому, і по дорозі зайшла до супермаркету «Еко», – розповідає 26-річна Юлія. – Пакет поклала до скриньки схову, замкнула її на ключ. Дещо придбала у супермаркеті, повернулась до камери, відімкнула її, а там – порожньо. Пакету із продуктами, у які я «вгрохала» півзарплати, мого медичного халату, посвідчення медпрацівника – нічого немає. Звернулась до адміністрації супермаркету. Мені розповіли, що вони не відповідають за речі, що залишені у так званих камерах схову. Я написала заяву до міліції. Сподівалась, що завдяки відеоспостереженню, що ведеться у супермаркеті, з‘ясується, хто відчинив мою скриньку та забрав речі. Однак виявилось, що якраз за камерами схову спостереження не ведеться. Правоохоронці мені сказали, навіть якщо крадія затримають, навряд чи мені повернуть речі, це ж продукти…
«ТелеграфЪ» щодо даного випадку зателефонував до супермаркету «ЕКО», однак там від коментарів відмовились. Чи дійсно супермаркети не несуть відповідальності за залишені у скриньках схову речі і як бути, якщо ви не бажаєте залишати там речі, ми запитали у фахівців.
Коментарі
Олена ДМИТРИЧЕНКО, адвокат:
– Однозначної відповіді тут немає. Якщо є вивіска, що супермаркет не несе відповідальності за залишені речі, то, теоретично, між клієнтом та супермаркетом немає договору зберігання. І ніхто не може покупця зобов’язати залишити там свої речі. З іншого боку те, що у супермаркеті є камери сховища із ключами, жетонами – це є пропозиція супермаркету до укладення договору зберігання. І якщо покупець пристав на цю пропозицію, отримав жетон та ключ, це є доказом існування договору зберігання, тобто ця установа відповідає за ваші речі. Факт укладання договору зберігання має бути предметом доказування в суді. На мою думку, перспектива отримання належного відшкодування є досить сумнівною. Наталія МІХНО, керівник регіонального управління захисту прав споживачів:
– Ніде у правилах не прописано, що супермаркети зобов’язані відповідати за речі покупців, які залишені у камерах схову. Якщо ресторани, кафе відповідають за ваші речі, то щодо магазинів у законі нічого не сказано. Однак у той же час ніде не прописано, що покупці зобов’язані залишати свої речі. Тож це палиця на два кінці. І якщо боїтесь, що у вас поцуплять речі, просто не йдіть у супермаркет.
Домовтесь із охоронцем
Покупці мають свої поради щодо того, як поводити себе у супермаркетах:– Я заносила сумку, у якій були і продукти, і цінні речі. Показала охоронцю, що, дивіться, я це проношу, але такий горошок у вашому супермаркеті не продається, і такого товару теж немає, а цінні речі, я не залишу. Він мене пропустив і порадив сказати про це й на касі, – каже кременчужанка Тетяна.– А я із цінними речами намагаюся не заходити до супермаркету. А якщо вже багато накупили продуктів, залишаю свого чоловіка біля камери схову, а сама йду за покупками, – додає кременчужанка Ірина.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Кременчук | Суспільство
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном