Про це стало відомо під час зібрання, проведеного жителями Кобеляк у суботу вранці. Люди зібралися, щоб обговорити проблеми, які в них виникають через пожвавлений рух вантажівок вулицями міста. На зустріч прийшов і представник турецької фірми.
Одразу потрібно відзначити, що розмова щодо актуальної і болючої для частини кобелячан проблеми вийшла на диво спокійною. Також потрібно віддати належне представникам турецької фірми, яка будує нову дорогу між Решетилівкою і Кобеляками. Вони, дізнавшись через соцмережі та сайт «ЕХО» про незадоволення кобелячан, делегували для перемовин із містянами свого юриста Андрія Гетю. І той слухав людей, відповідав на запитання, занотовував зауваження і претензії. І звичайно ж, у межах своєї компетенції відповідав та коментував.
Нагадаємо, що ініціював проведення зібрання житель Кобеляк Ігор Карнаух. Він через редакцію та соцмережі запросив людей на зустріч. ЇЇ темою мали стати проблеми, які виникають під час пожвавленого руху «онурівських» вантажівок. Уже кілька тижнів величезні «Вольво» і вдень, і вночі везуть через місто пісок та глину, потрібні для будівництва дороги. У результаті, виникла загроза повного руйнування існуючого дорожнього покриття на вулицях Михайлівська, Покровська та Шевченка. Окрім того, кобелячани, які живуть на згаданих вулицях, потерпають від постійного шуму, що виникає під час руху великовагового транспорту.
Пару тижнів тому невдоволення вилилося в імпровізовану акцію із перекриттям вулиці Покровської. Громадські активісти Гунжель та Ковач на годину заблокували рух вантажівок «Онуру» та іншого великовагового транспорту. Закінчилося все викликом поліції та складенням кількох протоколів. Цікаво, що потік транспорту протягом цього часу був перенаправлений на вулицю Загребельного, «добиваючи» там уже й так зруйноване дорожнє покриття. Можливо, саме акція Гунжеля-Ковача і стала причиною того, що керівництво «Онуру» оперативно і адекватно відреагувало на публікацію в «ЕХО» та соцмережах про проведення зібрання мешканців Кобеляк.
«Та нехай працюють і 28 годин, аби лиш усе це швидше скінчилося»
Ініціатор зібрання Ігор Карнаух, звертаючись до земляків, не пропонував одразу вдатися до радикального протесту. Чоловік просто заявив, що йому набридло безрезультатно ходити коридорами влади і вислуховувати, як чиновники або банально брешуть, або зізнаються у власній безпорадності. Зрозумівши, нарешті, що «порятунок потопельників є справою самих потопельників», Карнаух через ЗМІ запропонував землякам зустрітися і обговорити ситуацію та шляхи вирішення проблеми.
До речі, той факт, що місцева влада ігнорує сам факт існування проблеми руйнації міських вулиць, отримав своє підтвердження. На зібрання не прийшов ніхто ні з міських чи районних чиновників, ні з обраних людьми депутатів. Натомість, прийшли відомі у місті та районі громадські активісти Юрій Срібний, Володимир Тюркін, Артур Ковач. Правоохоронні органи представляв Андрій Федоренко. Щоправда, він зазначив, що прийшов на зустріч, як звичайний житель Кобеляк. Повторюся, що як поліцейському роботи в той день Федоренку не було. Зібрання пройшло виключно мирно.
Щоправда, ще перед початком розмови із представником «Онуру» люди почали сперечатися між собою. Їх думки розділилися. Одні вимагали раз і назавжди «прибрати» вантажівки «Онуру» з кобеляцьких вулиць, інші попрохали потерпіти, аби дати можливість швидше закінчити будівництво і цим раз і назавжди вирішити проблему руху великовагового транспорту через місто. Одна жінка емоційно вигукувала:
— Не чіпляйтеся до них (від автора: до представників турецької фірми). Та нехай працюють і 28 годин на добу, аби лише все швидше закінчилося. І в мене стіни двигтять і тріскаються, але ж терплю. Добудують дорогу — і всім стане легше.
Інша зауважила:
— Я не розумію, чому претензії тільки до «Онуру». Роками інші фури їздять, і всі мовчать.
На що Володимир Тюркін пояснив:
— Розумієте, транспорт, який використовує турецька фірма, не має права їздити звичайними дорогами. У тих «Вольво» навантаження на вісь зависоке. Вони швидше, аніж інші машини, руйнують дорожнє покриття. У Європі такі автомобілі їздять лише по тимчасових технологічних дорогах.
Трішки посперечавшись, присутні вирішили послухати пояснення юриста «Онуру» Андрія Геті, перед тим висловивши конкретні претензії, які в них виникли до турецької фірми.
Міст «полатають», покриття відфрезують, нічні зміни приберуть. Їздитимуть до липня
Спочатку присутні озвучили перелік своїх претензій та зауважень. Серед них — колійність на дорожньому покритті, ями та вибоїни, зокрема на мосту через Ворсклу, рух вантажівок у нічний період доби, невизначеність у термінах.
Вислухавши людей, Андрій Гетя пообіцяв:
— Усе, що ви сказали, я донесу до відповідальних співробітників фірми. На деякі питання зможу відповісти одразу.
Зокрема, Гетя сказав, що фрезування дорожнього покриття на кобеляцьких вулицях, якими рухається транспорт «Онуру», буде проведене, вирізані асфальтні ями перед початком поточного ремонту будуть оперативно «залатані». Потрібно відзначити, що асфальт на мосту через Ворсклу почали «латати» того ж дня, у суботу. Але зробили дуже мало. Нічні зміни також можуть прибрати. Але повністю рух транспорту «Онуру» через Кобеляки буде припинений лише тоді, коли введуть в експлуатацію новий міст через Ворсклу. А це станеться наприкінці червня або й на початку липня.
На ремонт вулиць Шевченка, Михайлівської та Покровської грошей немає
Запитували люди і про те, чи будуть по завершенню будівництва Н-31 капітально ремонтувати дорожнє покриття на вулицях, по яких зараз їздить великоваговий транспорт «Онуру». Адже по Кобеляках поширюються чутки про якийсь договір між міською радою та турецькою фірмою щодо проведення відповідних робіт.
На це запитання, замість юриста «Онуру», відповів Юрій Срібний. Він розповів:
— Я не раз і не двічі бував на зустрічах із представниками Служби автомобільних доріг. Адже саме вони, а не «Онур», займаються втіленням у життя державного проекту із будівництва дороги Н-31. «Онур» — лише виконавець, вони роблять те, за що їм платять гроші. Так от, представники державної служби чітко заявили, що проектом будівництва Н-31 не передбачено ремонт кобеляцьких вулиць. Простіше кажучи — на це грошей держава не виділяє. Отже, зроблять і поїдуть, а дороги, по яких їздять і руйнують, передадуть на баланс кобеляцької громади. А в неї десятків мільйонів на ремонт не буде.
Андрій Гетя лише підтвердив, що наразі фінансування капітального ремонту Покровської, Шевченка та Михайлівської відсутнє.
Після цього присутні прийняли рішення розпочати збір підписів серед жителів міста із вимогою до Служби автомобільних доріг та органів влади закласти в державний та інші бюджети кошти на ремонт згаданих вулиць.