Вхід | Реєстрація

З інфарктом — у «швидку», з алергією — до сімейного лікаря

З інфарктом — у «швидку»,  з алергією — до сімейного лікаря

Жителька Кобеляк, яка попрохала не називати її прізвища, висловила побажання, аби на сторінках газети пояснили, із якими хворобами люди мають звертатися до працівників «швидкої допомоги», а з якими — до сімейних лікарів.

Жінка розповіла коротеньку передісторію свого звернення. Вона повідомила:

— Не так давно в мене виникла алергічна реакція. Вкусило щось. Будучи людиною, близькою до медицини, я розуміла, що алергічні реакції на укуси можуть бути досить тяжкими. Тому одразу звернулася за допомогою до медиків. Було це пізно ввечері. Оскільки живу не дуже далеко від районної лікарні, то вирішила не телефонувати на номер 103, а самостійно прийти в медзаклад. Пішла до працівників станції швидкої допомоги, попросила зробити ін’єкцію специфічного препарату. Але яким було моє здивування, коли мені відмовили. Зрештою, допомогу я отримала, зі мною все в порядку. Але й до цього часу не розумію, з якими симптомами чи хворобами і до кого звертатися. Ну вдень ще зрозуміло, а коли, як у мене, ввечері чи вночі щось трапилося? До кого бігти, куди звертатися?

 

Віктор Голик радить не кидати трубку, а дочекатися відповіді диспетчера

Спершу ми звернулися за роз’ясненням до працівників кобеляцької станції «швидкої допомоги». Керівник підрозділу Іван Супруненко був у відрядженні і переадресував нас до головного фельдшера Віктора Голика. Той розповів:

— Зараз медики «швидкої» усім забезпечені. Є бензин, є медикаменти, є необхідне обладнання. Так що ми здатні вчасно і якісно надавати допомогу людям. Щодо випадку, про який вам розповіли. Напевне, він мав місце, але одразу хочу наголосити, що наші співробітники діяли чітко в межах своєї компетенції. Дивіться, яка ситуація. Для виклику «швидкої» людина має подзвонити на номер 103. Звідти диспетчер надсилає інформацію нам. Ми маємо виїхати на виклики протягом двох хвилин. Тому всі фельдшери постійно мають із собою планшети, на які надходить інформація від диспетчера. Може бути так, що людина прийшла на станцію «швидкої допомоги», а всі бригади, їх дві у Кобеляках, одна в Біликах і одна у Світлогірському, на викликах. У приміщенні знаходиться санітарка. Вона не має ніякого права надавати медичну допомогу. У таких випадках, коли людина вже прийшла в лікарню, потрібно звертатися в приймальне відділення ЦРЛ, воно знаходиться поряд із нашим. Впевнений, що допомогу надають.

Віктор Голик розповів, на які виклики виїжджають медики «швидкої». Він пояснив:

— Люди мають зрозуміти, що рішення про виїзд приймає диспетчер на номері 103. До речі, велике прохання до земляків. Інколи, почувши прохання почекати і залишатися «на лінії», вони нервують і кидають трубку. А потім чи біжать, чи їдуть до нас. Будь-ласка, дочекайтеся відповіді диспетчера, вона обов’язково буде, вас вислухають і приймуть рішення. Так буде легше й краще і вам, і медикам. Якщо диспетчер миттєво із вами не говорить, то це означає, що він у цю секунду зайнятий, викликів же багато. Але, повторюся, вас обов’язково вислухають і приймуть адекватне рішення. А вже потім ми примчимо на допомогу. Зараз ми виїжджаємо на виклики при гострих болях у животі, болях у районі серця, при порушенні мозкового кровообігу, тобто при ознаках інсульту, при травмах, при високій температурі. Звичайно, побачивши на градуснику 37,5, напевно, не варто одразу телефонувати на 103. Але буває, що виїжджаємо і при таких симптомах, у зв’язку з епідемією коронавірусу. Ще раз повторюся, дзвоніть на 103 і спілкуйтеся з диспетчером. І все буде в порядку.

У сусідньому приймальному відділенні ЦРЛ нам пояснили наступне:

— Взагалі наші працівники мають приймати пацієнтів, направлених на госпіталізацію. У всіх інших випадках прийом спочатку ведуть фахівці сімейної медицини. У кобеляцькій амбулаторії до 19‑ї години чергують лікар і медсестра. Але ж бувають випадки, коли людина відчуває раптове нездужання ввечері або і вночі. Бувають звернення у вихідний день. Ось буквально вчора, 29 червня, був вихідний. До нас у приймальне було три звернення із укусами комах та алергічними реакціями. Усіх людей прийняли, усім надали допомогу, усі живі і здорові.

Керівник Кобеляцького ПМСД Любов Коломієць підтвердила, що чергові лікар та медсестра працюють до 20 години кожного дня. До 15:40 прийом ведуть кілька лікарів сімейної медицини. Також один лікар працює у суботу до 13:00.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
1. Fed654Frumos / 8 липня 2020, 13:32
Ну от побільше б подібної інформації в ’’Ехо’’.А то 90 відсотків інформації тут з ІВ ’’Полтавщина’’.Хто захоче,той і сам туди зайде і прочитає чи подивиться.Самим ’’шустрить’’ треба,а не займатися плагіатом.

Змінено 08.07.2020, 13:37
2. Filon / 8 липня 2020, 15:00
1.Fed654Frumos
«А то 90 відсотків інформації тут з ІВ ’’Полтавщина’’»

Дякую за похвалу і критику одночасно. Але заради обєктивності зроблю зауваження. Не 90, а відсотків до 10. Це якщо брати сайт. В паперовій версії чужі матеріали радше є виключенням. Але в будь-якому разі Ваша порада з приводу «шустрить» є слушною. Підкидайте теми, пошустримо.
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації