У Верховній Раді України для власників електротранспорту готують деякі нововведення. Водіїв самокатів і гіробордов можуть зобов'язати отримувати права.
Про це повідомляють кореспонденти Дніпровської Панорами з посиланням на Верховна Рада України.
Електросамокати, гіроскутери і інші «електровізки» названі їх виробниками «транспортом останньої милі». Тобто водій, застрягши в пробці перед пунктом призначення, може витягнути з багажника це чудо техніки і дістатися до потрібного місця.
Але в Україні все трохи інакше. Електросамокати і гіроскутери з'явилися на дорогах як самостійний вид транспорту, здатний розвивати фантастичну для свого виду швидкість. Побачивши таких «учасників дорожнього руху», українські водії покриваються холодним потом. Адже маневри такого транспортного засобу, враховуючи, що їх «наїзники» в більшості не знають правил дорожнього руху, складно передбачити. А на швидкості понад 40 км / год електросамокат або гіроскутер стають механізмами підвищеної небезпеки.
Cтатус незрозумілий
Однією з головних проблем залишається те, що до цих пір не зрозуміло, який статус у Правилах дорожнього руху мають вищезгадані електровізки. Вони не є пішоходами як такими, оскільки рухаються за допомогою коліс. Але і назвати велосипедом їх теж не можна.
Адже згідно з п. 1.1 ПДР України, велосипедом є малогабаритне транспортний засіб, який рухається за допомогою м'язового приводу. Більш того, більшість електровізків не можна назвати і механічними транспортними засобами, які прописані в тих же ПДР. Адже моторчики гіроскутеров і електросамокатів - менше 3 кВт потужності.
Тепер же настав час узаконити українських любителів їздити на електросамокатах та інше легкому електротранспорті. Депутати прийняли в першому читанні законопроект, який встановлює штрафи для тих, хто з порушенням ПДР пересувається на самокатах і персональному електротранспорті.
Що пропонує законопроект
Як сказано в порівняльній таблиці законопроекту, всі, хто використовує вищезгаданий транспорт, стають учасниками дорожнього руху і в разі порушення ПДР будуть нести відповідальність. Всі обставини події за участю таких транспортних засобів, все так же буде визначати слідство.
Але і в даному законопроекті, який, за словами його автора, близький до європейських стандартів, є певні нюанси, і вони в умовах українських реалій вимагають доопрацювання.