У минулому році в селищі Білики проводили ремонт дороги на вулицях Будівельна і Подільська. На ділянці Рукасівської гори були виконані роботи із заміни асфальтного покриття і подушки з раніше укладеного щебеню. При цьому дорожники уклали нову подушку за сучасною технологією. Ремонт цієї ділянки виконувався з тієї причини, що проїжджа частина просіла через рух великовагового транспорту.
Поряд із тим, як мали проводитися кінцеві роботи, я в соцмережі Фейсбук зв’язався із Агентством місцевих доріг у Полтавській області й застеріг їх у наступному. Справа в тому, що на моїй пам’яті, а мені 72 роки, у цьому місці під землею водоносний шар. Навесні вода постійно просочується на поверхню. І вказав їм на те, що поряд росте очерет, це й говорить про присутність ґрунтових вод біля поверхні. І ще сказав, що необхідно заложити поперек дороги, у напрямку лісу, як мінімум дві сучасні труби, що застосовуються при іригаційних роботах. На що я отримав відповідь: у дорогу буде закладено протизсувну решітку.
Асфальтове покриття постелене добротно, затрачені великі кошти. Однак, у цьому році, коли я приїхав у Білики, виявилось, що з-під асфальту, метрів до десяти, по узбіччю в двох місцях тече вода. Причому, в асфальті утворилась яма до 40 сантиметрів у діаметрі. Тобто, вода «пішла» в глиняній канаві під новою відремонтованою ділянкою дороги вниз.
Я про це знову повідомив у Агентство. Вони не повірили мені, доки я не надіслав їм фото. І вже потім, пізніше, коли фахівці їздили на ремонт дороги Деменки — Орлик, на власні очі впевнилися в моїй правоті.
Із часом, а точніше вже цієї зими, дорогу порве під час перепадів температур. Бо замерзла вода в ґрунті завжди утворює силу, що направлена вверх.
Для довідки. Переможцем тендеру «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1708101 Кобеляки — Білики —/М-22/ на ділянці км0+000‑км21+900 Кобеляцького району Полтавської області (окремими ділянками)», вартістю 2 834 035 гривень, стало товариство «Трансресурси». Будівельна організація знизила ціну за виконання робіт до 2 705 000. Договір між замовником і виконавцем підписали 7 жовтня.
Під час ремонту Рукасівської гори була складена додаткова угода від 11 грудня. Вартість робіт знизилася на 528 057 гривень, до 2 176 942.
Редакція направить запит у Агентство місцевих доріг, аби з’ясувати, чи застосовували дорожники під час ремонту доріг протизсувну решітку та чи відомо представникам ТОВ «Трансресурси» про ситуацію з Рукасівською горою