Схема нового мосту у Кременчуці – поєднання двох трас Н-08 та М-22
За три роки новий міст з’єднає береги Кременчука, що дозволить розвантажити аварійний Крюківський міст. Тендер на будівництво нового мосту у Кременчуці Укравтодор оголосив у жовтні 2020 року, заявлена вартість – більше 12 мільярдів гривень.
Як пише Укравтодор на своїй сторінці у Facebook, новий міст буде вантовим за схемою 180+360+180. Запланована протяжність (разом з підходами) — 1,7 км. Відповідно до схеми майбутнього мосту, заїзди будуть організовані наступним чином:
«Лівий берег:
На півдні, де у місто заходить траса Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь, заїзд на споруду організуємо з боку Великої набережної.
Північний заїзд на міст організовуємо з вулиці Флотської.
Правий берег:
Південний заїзд на міст організуємо з набережної Лейтенанта Дніпрова – це траса Н-08, яка далі прямує вздовж Дніпра до однойменного обласного центра.
На півночі заїзд на міст організований з Літературного провулку.»
Проєктом передбачається локалізація виробництва — 95% усіх матеріалів вітчизняного виробництва. Кременчук – найбільший промисловий вузол в області – у місті працює сотня масштабних підприємств. Через нього проходять дві важливі артерії – Н-08 Бориспіль — Дніпро — Запоріжжя та М-22 Полтава — Олександрія.
Річка ділить місто навпіл, що додає неабияких незручностей мешканцям. Приміром, щоранку на роботу з одного берега на інший їде до 50 тисяч людей, п'ята частина населення міста. Єдиний Крюківський міст відкрили ще у 1872 році за царської Росії, після Другої світової радянські інженери відновили пошкоджену конструкцію і міст став двохярусним, а його середня частина піднімалася для проходження суден.
Останній капремонт мосту відбувся більше ніж 30 років тому, але нині при транспортній навантаженості його капітальна реконструкція неможлива. Щоб об'їхати міст, потрібно зробити крюк у 50 км, через Світловодськ. Якщо говорити про мости такого класу та навантаження – то найближчі у Дніпрі та Києві.
«Без будівництва нового мосту ми наражаємо не лише місто Кременчук, але й увесь центральний регіон України на транспортний колапс. Промислова агломерація Кременчука налічує близько півмільйона осіб — і саме від якості внутрішнього транспортного сполучення залежить інтенсивність розвитку регіону.
Тому плануємо закінчити будівництво мосту якомога швидше — термін реалізації проєкту 3 роки. Цей сучасний проєкт, із залученням найкращих світових практик і якісних українських матеріалів стане знаковим об’єктом Великого будівництва 2021-2022 років», — заявив Олександр Кубраков, голова Укравтодору.