Відтепер заяви і документи можна надіслати поштою, онлайн або здати уповноваженим особам в громадах.
Паралельно з утворенням громад розпочався процес ліквідації установ та організацій, що підпорядковувалися районній раді й райдержадміністрації. Їх функції в ОТГ виконуватимуть новоутворені відділи при органах місцевого самоврядування. Не оминула така участь і Управління соціального захисту Кобеляцької РДА. Усі працівники установи вже попереджені про скорочення, а начальник відділу Зоя Петренко додатково призначена головою ліквідаційної комісії.
Кореспонденти тижневика дізналися в очільниці Управління соцзахисту алгоритм роботи установи і до кого мають звертатися жителі Кобеляцької та Білицької громади для призначення соціальних виплат.
Зоя Петренко повідомила:
— Постановою Кабінету міністрів від 28 жовтня 2020 року №1035 передбачено, що з 1 січня 2021 року заяви з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення райдержадміністрацій лише в разі надіслання їх поштою або в електронній формі через офіційний сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг. Заяви з необхідними документами також приймаються уповноваженими особами Білицької селищної і Кобеляцької міської рад, у Центрі надання адмінпослуг, якщо він створений у громаді. У разі відмови посадовими особами виконавчого органу чи ЦНАПу в прийнятті заяв і документів, громадянам слід звертатися за телефоном урядової гарячої лінії 15–45.
Тобто, конвертом можуть направляти всі. Та якщо подається пакет документів, їх бажано відравляти заказним листом. Вартість такого відправлення складає 35 гривень.
Якщо на сьогоднішній день працівники управління будуть приймати від громадян документи не в конверті поштою, а на руки, то ми підставимо своїх колег з Полтавської РДА. Адже з 12 січня такої організації, як Управління соціального захисту Кобеляцької РДА, фактично немає. Я призначена головою ліквідаційної комісії, а всі працівники попереджені про скорочення, оскільки як структурний підрозділ без адміністрації ми існувати не можемо. Тому приймаємо заяви і документи лише поштовим відправленням.
Крім того, ми не ведемо особистий прийом громадян. Консультації з оформлення документів надають працівники селищної і міської рад. Управління з 1 січня працює лише по призначеннях. Бланки для заповнення заяв і декларацій знаходяться на рівні місцевих рад і старостатів.
Якою буде структура Управління соцзахисту після реорганізації, мені не відомо. Можливо, на базі колишніх управлінь, що діяли при РДА, будуть сформовані відділи. Також не можу сказати, скільки працівників у них залишиться. Наприклад, в Управлінні, яке я очолювала, у 2020 році працювало 30 спеціалістів. При цьому в Кобеляцькому районі нараховувалося близько 30 000 одержувачів різних видів допомог.
У Біликах готуються до запуску «Соціальної громади»
Стосовно співпраці з уповноваженими особами від громад, керівник управління пояснила, що проблем у роботі з Білицькою громадою не виникає:
— Із серпня в колишній Бутенківській ОТГ почала працювати програма «Соціальна громада», що відноситься до інтегрованих інформаційних систем органу виконавчої влади і налаштовується інформаційно-обчислювальним центром Мінсополітики. На сьогоднішній день керівництво Білицької ОТГ займається впровадженням програми в Біликах. Визначені дві уповноважені особи, із якими ми співпрацюємо і ведемо роз’яснювальну роботу. Програма має невдовзі запрацювати. Доки триває підготовчий процес, уповноважені особи в старостатах збирають документи від населення і доставляють їх в управління.
Працівники Білицької селищної ради включилися в роботу відразу після виборів, починаючи з листопада, і активно працювали протягом грудня. На сесіях приймалися рішення про створення відділів, під них закладалися кошти. Можна констатувати, що Білики працюють на випередження.
Щодо Кобеляцької громади, то ситуація відрізняється кардинально. Щоб не бути голослівною, наведу приклад. Своїм колегам із Полтавської РДА ми маємо надавати інформацію стосовно прийому заяв і документів від громадян у Кобеляцькій ОТГ. Минулого тижня з’явилася інформація, що в міській раді запрацював відділ субсидій. Сьогодні, 18 січня, завідувач сектору прийому громадян Управління соцзахисту побувала в міськраді. На першому поверсі знаходиться представник ЦНАПу. Але станом на зараз жоден документ від громадян Кобеляцької ОТГ не прийнятий. Крім того, жоден працівник виконкому не проходив у нас навчання.
А з 1 березня припинеться прийом документів навіть поштою. Паперовими носіями ніхто не зможе користуватися. Тоді, може статися так, що наші громадяни почнуть втрачати у виплатах.
Про це неодноразово був попереджений міський голова. Із 21 по 29 грудня я була в міській раді, узагалі на всіх комісіях, аби донести до Олександра Копельця інформацію про зміни. Пропонувала взяти на роботу в новостворений відділ фахівців, які тривалий час працюють в управлінні. Та жодному працівнику до цього часу не запропонували перейти в міську раду.
Після розмови із Зоєю Петренко кореспонденти «ЕХО» зателефонували до секретаря виконавчого комітету Кобеляцької міської ради Олександра Ломакова. Він повідомив, що з 19 грудня на першому поверсі міськради розпочне роботу Центр надання адміністративних послуг. Громадяни можуть звертатися до спеціалістів Центру з 8‑ї ранку. Адміністратори проводитимуть прийом документів на отримання пільг і субсидій та направлятимуть їх надавачу послуг.