Упродовж року Головне управління забезпечило стабільне фінансування та виплату пенсій 423,3 тис. тисячам пенсіонерів Полтавської області.
Призначено 17,5 тис. нових пенсій, перераховано 36,3 тис. пенсій за заявами пенсіонерів.
У рамках виконання положень законів України та постанов Кабінету Міністрів України щомісяця проводилися масові автоматичні перерахунки пенсій. Найбільш значимими з них стали перерахунки відповідно до урядової постанови від 01.04.2020 №251 „Деякі питання підвищення пенсійних виплат і надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році”. Зокрема, щомісячну компенсаційну виплату у розмірі до 500 грн отримали 63,1 тис. 80–річних осіб, пенсія яких нижче розміру середньої заробітної плати (доходу) в Україні та з якої сплачено страхові внески. Додаткові видатки Фонду у результаті цього перерахунку склали 32,8 млн грн.
Крім того, згідно із зазначеною постановою з 01.05.2020 проведено автоматичну індексацію пенсій, в результаті якої при середній сумі підвищення 213 грн пенсії у новому розмірі одержали 375 тис. громадян.
Середній розмір трудової пенсії в області з початку року збільшився на 429 грн і на 01.01.2021 склав 3333 грн. Середня пенсійна виплата пенсіонерів силових структур, яких в регіоні налічується 21,7 тисяч, протягом року збільшилася на 293 грн і досягла 5396 грн.
Негативні демографічні тенденції, пов’язані зі зменшенням на 7,2 тис. контингенту пенсіонерів в області, не загальмували зростання кількості одержувачів пенсійних виплат в установах уповноважених банків. Питома вага таких одержувачів зросла з 66,1% на початок звітного року до 68,6% - на 1 січня 2021 року. Завдяки цьому економія коштів на доставці пенсій склала понад 200 млн грн.
Загальні видатки на пенсійні та інші заплановані виплати мешканцям регіону склали 17,5 млрд грн, що на 2,1 млрд грн більше, ніж за 2019 рік.
Загальні доходи бюджету Головного управління становили 17,7 млрд грн, у тому числі кошти Державного бюджету України – 7,2 млрд грн.
За рік надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також платежів, адміністрування яких здійснює Пенсійний фонд України, становили 6 993,6 млн грн, що на 379,6 млн грн (на 6%) більше, ніж за попередній рік, або 95% планового показника.
План з надходження власних коштів виконаний Головним управлінням на 117%, до пенсійного бюджету надійшло на 32,7 млн грн більше запланованого.
На щоденному контролі в Головному управлінні знаходиться робота щодо погашення заборгованості з усіх видів платежів до бюджету Фонду. На 01.01.2020 загальна сума боргу становить 460,2 млн грн, з яких 60%
(270,7 млн грн) завинили роботодавці області з єдиного внеску. Більшість боргу обліковується за фізичними особами-підприємцями.
Для виявлення ознак тіньової зайнятості Головним управлінням ефективно використовувалися дані моніторингу відомостей реєстру застрахованих осіб. За статистикою на кінець 2020 року, 48,8 тис. найманих працівників Полтавської області (15,3% від загальної чисельності) мали заробітну плату нижче за мінімальний рівень, що вище середнього по Україні показника, який становить 12,8%.
За результатами комплексних заходів в області легалізовано 904 особи та мобілізовано 1,1 млн грн внесків. Окрім того, намітилася позитивна тенденція щодо збільшення на 6,2 тис. кількості працевлаштованих осіб відносно звільнених. Позитивним досягненням є той факт, що кількість найманих працівників у регіоні зросла на 6 тисяч та зменшилася на 1,4 тис. кількість працівників, які працювали неповний робочий день.
У 2020 році, незважаючи на карантинні обмеження в країні, діяльність пенсійних установ області здійснювалася безперебійно, проведена значна робота з поліпшення обслуговування громадян.
З метою наближення місць надання послуг до громадян у співпраці з об’єднаними територіальними громадами на кінець 2020 року обладнано 49 віддалених робочих місць фахівців Головного управління у приміщеннях підприємств, установ, організацій області.
У цілому за 2020 рік відділами обслуговування громадян надано близько 737,1 тис. послуг, переважну більшість з яких становлять звернення за консультаціями та роз’ясненнями.
Через обмеження фізичного доступу громадян до сервісних центрів Фонду, у 2020 році значно активізувалася робота «гарячих» телефонних ліній. Спеціалісти Фонду надали понад 72 тис. телефонних консультацій, що втричі більше за показник 2019 року.
З метою спрощення надання послуг у системі пенсійного забезпечення у Головному управлінні триває оцифрування раніше сформованих паперових пенсійних справ. На 01.01.2020 із 401,6 тис. справ, що підлягають оцифруванню, переведено в електронний формат 66,8 тисяч, що становить 16,6% від загальної кількості.
З 1 липня 2020 року в області запроваджений сервіс автоматичного призначення пенсії без особистого звернення громадянина до сервісного центру. На кінець звітного періоду новим способом призначення пенсії скористалися 326 осіб.