Вхід | Реєстрація

Драна «бетонка» за ціною Гіперлупа

Драна «бетонка» за ціною Гіперлупа

Михайло Бережний, житель села Бродщина, 3 лютого розмістив у соцмережі фотографію. На світлині — зображення пошкодженого дорожнього покриття на автодорозі Н-31 Дніпро — Царичанка — Кобеляки — Решетилівка. Згодом це фото було розміщене і на сторінці нашого видання: https://www.facebook.com/exo.in.ua/photos/pcb.3459073950881686/3459073850881696.

Нагадаємо, що 30 грудня 2020 року відбулося відкриття 17-кілометрової новозбудованої ділянки Н-31.

Підкреслюю, що відбулося саме «відкриття». Тобто мова йде про вже завершене будівництво. Вартість цих сімнадцяти кілометрів абсолютно нової дороги в об’їзд Кобеляк і Красного становить 2 мільярди двісті з гаком мільйонів гривень. У перерахунку на кілометр — 131 мільйон 235 тисяч гривень. Метр, відповідно, коштує 131 тисячу. У доларах США — це 4,5 мільйона за кілометр.

Усього ж, згідно з  інформацією, яку розповсюджує обласне інтернет-видання «Полтавщина», посилаючись виключно на офіційні джерела типу облдержадміністрації та Служби автомобільних доріг, 79,4 кілометра нової бетонної дороги обійдуться платникам податків у 13 600 000 000 гривень, або майже 172 тисячі за метр.

Для порівняння: вартість найбільш сучасного об’єкта інфраструктури в сфері перевезень, а мова йде про так званий Гіперлуп, становить 20 мільйонів доларів за кілометр. Інформація про це взята з інтерв’ю Діка Асборна, одного з бізнесменів, які просувають ідею запровадження нового виду транспорту, українському виданню «Економічна правда» (https://www.epravda.com.ua/publications/2018/06/14/637808/).

Вартість будівництва одного кілометра траси Нyperloop — 20 млн. доларів. Очікуваний термін окупності комерційного треку Нyperloop — 8-12 років. Максимальна швидкість, до якої зможуть розганятися капсули Нyperloop, — 1200 км/год.

Ну, на перший погляд, вартість суперсучасного Гіперлупа таки дорожча, аніж кілометр «бетонки». Та й обсяги вантажоперевезень по дорозі і новим транспортом поки що порівнювати важко. У першому випадку — тисячі тонн вантажів щоденно, у другому — хіба що тисячі пасажирів.

Нібито, дешевшою є «бетонка» і  при порівнянні цін на будівництво схожих доріг у Німеччині або США  (https://blogs.pravda.com.ua/authors/chernikov-20111109160648/5239a4a574d16/). У Штатах кілометр дороги вартує 10 мільйонів доларів.

Але ж…

30 грудня оголосили про відкриття дороги. Уже промовчимо про відсутність багатьох дорожніх знаків, розмітки, відбійників, освітлення, впорядкованих з’їздів і ще багатьох складових, які, згідно з ГОСТами та ДБНами, мають обов’язково бути на дорозі, введеній у експлуатацію. Адже, повторюся, дорога прийнята, рух запущений, чиновники відзвітували, кошти освоїли.

Отже, промовчимо про «дрібниці». Але вже 3 лютого на новісінькій автодорозі першої категорії і ледве не міжнародного значення почало деформуватися покриття!!! А перед тим, нагадаю ще раз фанатам «великого крадівництва»,  10 січня 2020 року в соцмережі вже було розміщене фото ділянки цієї ж дороги між селами Чумаки та Трояни. І там теж були аналогічні пошкодження. Через кілька днів Служба автомобільних доріг відзвітувала, що пошкодження ліквідовані.

То виникають логічні запитання. Якщо дорожнє покриття почало руйнуватися після місяця експлуатації, то що з ним буде через рік?

Яка служба контролювала якість проведення робіт, якщо там у шарі бетону знаходять китайські гумові капці, пластикові пляшки і так далі, і тому подібне? Добре, що хоча б трупи поки що не знаходять.

І коли на дорогу міжнародного значення нанесуть розмітку і створять хоча б мінімальні умови для безпеки руху?

А головне — скільки коштуватиме отой кілометр супербетонки після того, як усе те, що необхідно було зробити перед запуском у експлуатацію, дороблять? Щось мені підказує, що полтавська «бетонка» обійдеться платникам податків дорожче, аніж суперсучасний Гіперлуп.

А якби в Україні таки почали будувати Гіперлуп…  А якби робили тунелі, як в горах Норвегії,…то. То чиновники Служби автомобільних доріг, а також прокурорські та інші чисельні «контролери», їздили б на золотих автомобілях, як арабські шейхи.

Найприкріше у всій цій печальній історії усвідомлювати той факт, що ніхто  покарання за крадіжку піску, глини, цементу, гідроізоляційних матеріалів, солярки і всього-всього вкраденого не понесе.

І, судячи з розвитку подій в Україні, жителям обочини, тобто населених пунктів Кобеляцького району, залишаться розбиті технікою «Онуру» місцеві дороги, купа нових проблем у транспортному сполученні і драна «бетонка» за ціною Гіперлупа.

Нову владу, кажете, обрали… Ну-ну. Перед новими виборами дізнаєтеся, скільки вони накрали.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
12 лютого 2021, 09:20 | Кобеляки | Редакційна
1. Fed654Frumos / 12 лютого 2021, 09:41
Без слів...

Змінено 12.02.2021, 10:28
2. sophie luuk / 20 лютого 2021, 00:04
Коментар видалено за порушення пункту 2.3 Правил користування сайтом
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ
Останні коментарі

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації