У всякому разі, на це сподівається сільський голова Сергій Турський.
Усім відомо, що на території колишнього Царичанського району, а зараз — Могилівської, Китайгородської, Царичанської та Ляшківської громад, ведеться будівництво абсолютно нової автодороги державного значення Н-31, котра має з’єднати Дніпро і Решетилівку, із виходом на іншу автомагістраль, що веде до Києва.
Відомо й те, що будь-яке будівництво, окрім потенційних благ, створює і незручності, нехай тимчасові, але серйозні. Так, приміром, у жителів Китайгорода, м’яко кажучи, не викликає ентузіазму різке пожвавлення транспортного руху на вулицях села. Особливо, зважаючи на те, що їдуть, у основному, потужні вантажні автомобілі.
Одна з проблем, котру створюють вантажівки фірми «Автомагістраль-Південь», що будує автодорогу, — це руйнування дорожнього покриття. Місцеві жителі висловлюють занепокоєння з приводу того, що після завершення будівництва Н-31, їм «у спадок» залишать вщент зруйновані сільські дороги.
Щоправда, днями працівники «Автомагістралі — Південь» почали проводити ямковий ремонт на тих вулицях, по яких рухається технологічний транспорт.
У соцмережі ФБ із цього приводу був опублікований пост про те, що ремонт став можливим завдяки усній домовленості голови Китайгородської громади Сергія Турського та керівництва «Автомагістраль-Південь».
Після цього у коментарях люди почали жваво цікавитися, що ж це за домовленість така, що не оформлена документально.
За роз’ясненням редакція «ЕХО» звернулася до згаданого в пості Сергія Турського.
Сергій Миколайович пояснив:
— У дописі, про який користувачі соцмережі говорять, була допущена невелика неточність. Вірніше, автор не пояснив людям один важливий нюанс. Я зараз поясню. По-перше, і це головне, між китайгородською громадою і підприємством, що будує дорогу, є письмова угода про майбутній капітальний ремонт дороги в Китайгороді, по якій рухається їх транспорт. По-друге, щодо суті усної домовленості. Вона полягає в тому, що передбачений угодою поточний ямковий ремонт, розпочнуть саме в Китайгороді, а не в Царичанці чи інших населених пунктах. Оце і все.
За словами Сергія Турського, по завершенню робіт із будівництва Н-31 шляховики «перестелять» п’ять кілометрів дороги. Сільський голова резюмує:
— П’ять кілометрів фактично нової асфальтної дороги — це таки багато. Власними силами ми б цього не подужали.
Також Сергій Турський показав місце, де буде розташована виробнича база «Автомагістралі-Південь». Це — територія колишнього свинокомплексу.
Сільський голова розповів:
— Тут уже багато років поспіль фактично був пустир, територія заростала дикоростучою рослинністю. Шляховики все розчистили, вирівняли, зробили тверду основу. Потім поставлять модульні споруди. На базі житимуть і працюватимуть їх співробітники, стоятиме техніка. А там, де люди, там і життя, там якийсь рух, нові перспективи. І навіть, коли будівництво автомагістралі буде завершене, нам залишиться благоустроєна територія. Можливо, ми її використаємо для потреб громади, можливо, якийсь інвестор прийде. Це ж добре.
Територія, на якій колись був свинокомплекс, а згодом — пустир зі стихійними смітниками, має площу близько тридцяти гектарів.
...а так стало