Залучення нових клієнтів — щоденна мета кожного бізнесу. А робота з іноземними замовниками, напевно, справжня мрія. Чи плануєте ви торгувати через національні кордони або просто хочете залучити нову внутрішню аудиторію, переклад вашого вебсайта — відмінний спосіб досягти цього. А якщо точніше, то локалізація сайту. Що ж це таке і чим відрізняється від перекладу? Ми розповімо все, що потрібно знати про цей складний, але надзвичайно корисний вид перекладу.
Що таке локалізація?
Якщо говорити простими словами, то локалізація вебсайту — це його адаптація для конкретної аудиторії. Зазвичай це люди, які говорять іншою мовою і мають інші культурні цінності. Це досить складний і багатосторонній процес.
По-перше, є технічна сторона. Для початку потрібно, щоб вихідний код, який використовує сайт, міг обробляти алфавіти з різними знаками і символами. Також потрібно забезпечити, щоб система обробки платежів сайту могла проводити транзакції на необхідній території та в необхідній валюті. Партнерські програми і схеми також вимагають уважного ставлення до деталей.
По-друге, є мовна сторона, і не менш важлива. Веб-локалізація — це не просто переклад тексту з однієї мови на іншу. Вам необхідно переконатися, що іншомовна версія враховує особливості місцевої культури, не містить відсилання до вашої поп-культури, яка буде незрозуміла цільовій аудиторії. Також тексти повинні мати адекватний тон і не використовувати ідіоми або фрази, які просто не переводяться на іноземну мову.
Вам потрібно не просто бюро перекладів. Це повинна бути компанія, яка займається локалізацією і має як досвід використання потрібної вам мовної пари, так і роботи з перекладу та локалізації веб-сайтів вашого конкретного сектора бізнесу. На щастя для цього є онлайн-сервіси. Наприклад, на TheWordPoint можна знайти компанії, які мають надійну репутацію. Ви бачите відгуки, порівнюєте сервіс і ціни. Все зручно зібрано в одному місці, щоб максимально полегшити життя замовникам.
Навіщо взагалі локалізувати вебсайт?
Основна мета вебсайту — це донесення інформації про ваші товари і послуги потенційним клієнтам. Відповідно, чим більше мовних опцій має ваш сайт, тим більше людей з різних країн можуть просто і зручно ознайомитися з вашими пропозиціями.
Це не просто банальні слова. Ось деякі цифри, які більш ніж переконливі:
● дев'ять з десяти міжнародних користувачів проігнорують ваш продукт, якщо він не на їхній рідній мові;
● В Європі тільки 18% інтернет-користувачів купують продукти на іноземних мовах;
● світової веб-контент представлений всього на 188 мовах, і більше 60% припадає на англійську мову;
● 44% користувачів Інтернету в Європі висловили думку, що упускають цікаву інформацію, тому що веб-сторінки написані на мовах, які вони не розуміють.
Коли потрібно локалізувати свій вебсайт?
Важливо розуміти, коли саме займатися локалізацією. Залежно від сайту це може бути досить великою інвестицією. Тому потрібно чітко визначити дати цієї роботи з точки зору міжнародної експансії, довгостроковхих цілей компанії і результатів, які ви очікуєте отримати.
Безліч бізнес-процесів і подій стають більш успішними, якщо супроводжуються локалізацією веб-підприємства. Ось деякі приклади:
● запуск нового продукту або лінійки продуктів, який, ймовірно, буде особливо добре прийнятий за кордоном;
● боротьба з найближчим конкурентом, який тільки що додав на свій веб-сайт нову мову;
● значна міжнародна експансія підприємства або проекту;
● розробка моделі франчайзингу, яка може вивести компанію на нові ринки;
● зміни в ваших поставках, виробництві або інших логістичних схемах.
Нові можливості зовсім поруч
Будь-яка робота по локалізації вебсайту непроста, але, коли мова йде про великі обсяги контенту, вона стає особливо складною. Ось чому до цього потрібно ставитися як до окремого проекту і по можливості призначити працівника, який буде за ним слідкувати. Це довгострокова інвестиція, вона повинна стати максимально ефективною.
Сподіваємося, ви отримали зрозуміли, що таке локалізація, чому це важливо і коли її потрібно робити. Тепер ви більше знаєте і отримали впевненість, щоб без зволікань приступити до проекту локалізації вашого бізнес-сайту. Локалізація може відкрити безліч нових можливостей для компаній, які розуміють, що це таке. Бажаємо вам успіхів у цьому!