Вхід | Реєстрація

Велосипедист — це не пішохід!

Велосипедист — це не пішохід!
У цій ДТП велосипедист не постраждав

Досить часто під час дорожньо-транспортних пригод за участю велосипедистів та інших транспортних засобів громадська думка автоматично стає на захист перших. Але не все так однозначно. У багатьох подібних випадках саме водії велосипедів грубо порушують Правила дорожнього руху.

Якщо вірити статистиці, що приводить ресурс Радіо Свобода, у 2020 році протягом 11 місяців патрульна поліція зафіксувала 2097 випадків наїздів на велосипедистів. У більшості з них винуватцями ДТП були водії автомобілів чи інших транспортних засобів. Але 348 випадків, тобто кожен шостий, стався в результаті порушення Правил дорожнього руху саме велосипедистами.

Читачі «ЕХО», які є автомобілістами, неодноразово зверталися до редакції із проханням написати статтю про те, як за їх словами, безвідповідально ставляться до вимог ПДР пішоходи і велосипедисти.

Днями в Кобеляках сталося два ДТП за участю велосипедистів. У першому з них, про яке ми повідомляли в статті «Велосипедист таранив «Фольксваген», працівники поліції склали одразу два протоколи саме на водія велосипеда.

Наступне ДТП сталося через кілька днів. За словами поліцейських, десятирічний хлопчик виїхав на вулицю Михайлівську із вулиці Касьяна, тобто із другорядної. Хлопчик рухався по тротуару з боку ліцею № 1 і, не зупиняючись, виїхав на пішохідний перехід. Водій «Таврії» завчасно помітив велосипедиста і загальмував. Дитина впала на дорогу прямо перед автомобілем. Але зіткнення не було. Хлопчик дуже злякався. Та обстеження, яке одразу провели в лікарні, не зафіксувало в нього ніяких травм. Незначне ушкодження — у велосипеда.

Ця подія викликала жваву дискусію в соцмережах. Не буде ставати на бік тієї чи іншої сторони в суперечці. А просто нагадаємо, що Правила дорожнього руху написані і для велосипедистів.

 

ПДР для велосипедистів

Велосипедист, що рухається проїзною частиною, є повноправним учасником дорожнього руху! Він, відповідно, зобов’язаний знати й дотримуватися Правил дорожнього руху. Велосипедист може здійснювати будь-які маневри, не заборонені Правилами. Маневри на проїзній частині мають бути передбачуваними й зрозумілими іншими учасниками дорожнього руху.

  1. Рухатися по проїзній частині на велосипедах дозволяється особам, що досягли 14‑річного віку.
  2. Велосипед повинен мати справні гальма, звуковий сигнал, бути обладнаним світловідбивачами: спереду білого, позаду червоного, по боках жовтогарячого кольору.
  3. Велосипедисти повинні рухатися по велодоріжках, а якщо їх немає — по крайній правій смузі проїзної частини, у один ряд (також можна їздити по узбіччю (* Узбіччя — виділений конструктивно або суцільною лінією дорожньої розмітки елемент автомобільної дороги, що прилягає безпосередньо до зовнішнього краю проїзної частини, розташований з нею на одному рівні й не призначений для руху транспортних засобів, крім випадків, передбачених Правилами дорожнього руху. Узбіччя може використовуватися для зупинки й стоянки транспортних засобів, руху пішоходів, мопедів, велосипедів (за відсутності тротуарів, пішохідних, велосипедних доріжок або у випадку неможливості пересуватися по них), не заважаючи пішоходам. Виїжджати з крайньої правої смуги можна для виконання об’їзду перешкод (припаркованих машин, ям тощо).
  4. Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти мають поступитися дорогою іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.
  5. Для руху по проїзній частині колони, велосипедисти мають бути розділені на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією 80–100 м між групами. Велосипедисти в групах повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху.
  6. Під час руху по проїзній частині, перед зупинкою, перестроюванням, поворотом або розворотом велосипедисти зобов’язані подавати попереджувальні сигнали:
    • поворот або перестроювання праворуч: витягнута права рука;
    • поворот або перестроювання ліворуч: витягнута ліва рука;
    • зупинка: піднята догори будь-яка рука.
    • Сигнал лівого повороту також рекомендується подавати при об’їзді автомобіля, що припаркований з правого краю смуги. Подавати сигнал рукою слід завчасно і припиняти безпосередньо перед виконанням маневру. При їзді у групі знаки першим подає ведучий, а члени групи їх негайно повторюють.
  7. Велосипедисти можуть перевозити тільки такі вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.


Велосипедистам забороняється:

  1. Їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей.
  2. Під час руху триматися за інший транспортний засіб.
  3. Перевозити пасажирів, крім дітей у віці до 7 років (їх перевозять на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками).
  4. Рухатись по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);
  5. Повертати ліворуч або розвертатися на шляхах із трамвайним рухом і на тих шляхах, що мають більше однієї смуги для руху в даному напрямку. Отже, для здійснення лівого повороту потрібно: а) проїхати перехрестя прямо, розвернутися в правому ряді пересічної дороги, за дозвільним сигналом світлофора знову проїхати перехрестя прямо; або б) злізти з велосипеда й перейти дорогу по пішохідному переходу.
  6. Рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, якщо поруч є велосипедна доріжка.
  7. Рухатися по дорозі в темний час доби (і/або в умовах недостатньої видимості) без включеної фари й світловідбивачів.
  8. Їздити по зустрічній смузі.
  9. Буксирувати велосипеди.
  10. Буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.

 

Головна порада, вона ж, рекомендація

Стосується ця порада не лише велосипедистів, а й пішоходів.

Переїжджаючи чи переходячи проїжджу частину, припиніть говорити по мобільному телефону чи слухати музику в навушниках. У 99,99 відсотках випадків ви не обговорюєте по телефону нічого такого, про що б не можна було згадати через 20 секунд, зійшовши з дороги чи переїхавши перехрестя.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
29 вересня 2021, 14:31 | Кобеляки | Надзвичайне
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації