Вхід | Реєстрація

Китайгородців просять потерпіти 60 днів

Китайгородців просять потерпіти 60 днів

У п’ятницю в кабінеті китайгородського сільського голови Сергія Турського було людно і «гаряче». Присутні говорили про наболіле для жителів селища питання — рух великовагового транспорту по головній вулиці населеного пункту та жахливий стан проїжджої частини.

Як відомо, поряд із Китайгородом повним ходом ведеться будівництво автодороги державного значення Дніпро — Решетилівка. Після нетривалої зимової перерви роботи відновилися. І вдень, і вночі через Китайгород нескінченним потоком їдуть великовагові автомобілі фірм «Автомагістраль-Південь» та «Ростдорстрой». Вони перевозять пісок, глину та інші матеріали, необхідні для будівництва дороги.

У результаті пожвавленого руху багатотонних автомобілів, проїжджа частина головної вулиці Китайгорода була швидко зруйнована. А в традиційний для ранньої весни період танення снігу та рясних дощів вона перетворилися в щось на зразок полігону для випробування «позашляховиків».

Безумовно, така ситуація не викликає захвату в жителів Китайгорода та інших населених пунктів громади. І це, м’яко кажучи. Люди й до того обурювалися тим, що безперервний рух великовагових автомобілів, шум і бруд, що цим викликані, створює дискомфорт та призводить до руйнації будинків. А тут ще й дорога фактично зруйнована. Місцеві жителі говорять, що зараз просто для того, аби перейти з одного боку вулиці на інший, потрібно брати із собою запасну пару взуття. А ходова частина їх автомобілів після поїздок по «полігону» потребує ледве не щотижневого ремонту.

Тобто проблема розбитої вщент дороги є зараз для частини китайгородців та рудчан ледве не найактуальнішою. Окрім того, людей турбує ще й відсутність достовірної інформації. Вони хотіли знати, коли припиниться рух фур по Китайгороду та коли почнеться ремонт зруйнованої дороги. І чи буде він проведений взагалі.

Реагуючи на обурення жителів громади, китайгородський сільський голова Сергій Турський ініціював проведення  зустрічі громадськості із замовниками та виконавцями робіт по будівництву автодороги Н-31 Дніпро — Решетилівка. У п’ятницю в Китайгород приїздили начальник Служби автомобільних доріг Дніпропетровської області Олександр Коломійцев, керівник будівництва Н-31 Ігор Салій, представники транспортних компаній «Автомагістраль-Південь» та «Ростдорстрой».

Громаду представляли — її голова Сергій Турський, староста Рудківського округу Михайло Векленко, депутати. Прийшли й кілька місцевих жителів.

Що обіцяють виконавці

Сергій Турський під час зустрічі кілька разів наголошував:

— Усі ми розуміємо, що будівництво Н-31 ніхто не зупинить, воно триватиме. Водночас усі ми бачимо і відчуваємо на собі проблеми, що виникли в ході реалізації цього державного проекту. Так, вулиця Китайгородська, точніше, дорога на ній, зруйнована. Як кажуть у народі, ні пройти, ні проїхати. Я сам  щодня підвожу людей, тому що розумію, як це — йти чи їхати по коліна в багнюці. Мета нашої зустрічі — люди повинні почути відповіді на свої запитання із перших уст. Так, люди щодня запитують  мене, пред’являють претензії мені. А ми ж, громада, навіть не є утримувачами дороги, що проходить по Китайгородській. Ця дорога на балансі облдержадміністрації. Тому я просто не можу відповісти на всі запитання і претензії. Хоча й кожного дня по телефону чи очно спілкуюся з виконавцями робіт на Н-31. Сьогодні до нас приїхали всі уповноважені служби, точніше, їх керівники. Служба автомобільних доріг замовляє і платить, Салій керує процесом будівництва, транспортники возять. От їх і послухаємо.

До гостей звернувся староста Михайло Векленко. Він підкреслив:

— Ситуація дійсно напружена. У людей уривається терпець. Я завжди захищав Службу автомобільних доріг, переконував людей, що нова дорога — це добре. Але зараз... Можу повідомити, що зараз рудчани гуртуються із жителями сусідньої Дашківки, що на Полтавщині, і готуються перекривати рух автомобілів. Я буду з людьми.

Як вихід із ситуації, Векленко запропонував:

— А можливо, зупините на тиждень процес. Нехай тала вода зійде, припиняться дощі, підсохне, і тоді відновите роботу.

Депутат сільської ради Григорій Давиденко нагадав ще про одну проблему. Він розказав:

— Не є секретом, що від вібрації, спричиненої рухом транспорту, руйнуються будинки. Довожу до відома громади, що існує спеціальна комісія, котра приймає заяви від людей щодо деформації будівель. Уже 12 заяв подано.

Давиденко запитував керівника Служби автомобільних доріг і щодо вивезення піску з урочища Свиняче.

Але Олександр Коломійцев дорікнув депутату за маніпулювання громадською думкою і запропонував:

— Можете приїхати до мене на прийом.

У свою чергу, Давиденко нагадав, що мала б бути технологічна дорога для проїзду великовагового транспорту. Нібито, шляховики обіцяли її збудувати.

Спочатку всі дружно заперечили факт такої обіцянки. А потім Сергій Турський згадав:

— Так, була така розмова. Але технологічну дорогу планували в разі побудови поряд із Китайгородом заводу по виробництву бетонної суміші. Але завод поставили в Царичанці. Тому й цю дорогу не робили.

У деякі моменти зібрання, коли Олександра Коломійцева буквально «атакували» місцеві жителі, йому було дійсно не солодко.

Але він наголошував, що труднощі тимчосові. Щодо конкретних дат, то Коломійцев сказав:

— Саме будівництво Н-31 плануємо завершити до 1 січня 2023 року. Дорогу через село трішки «розвантажимо» через два місяці. Тоді інтенсивність руху зменшиться. Зараз проїжджу частину засипають шлаком. Але це не дає очікуваного результату. Окрім того, навіть невеличкий позитивний ефект триває кілька днів. Причина — у природних явищах. Тільки-но потепліє і підсохне, ситуація покращиться. Повторюю, що дорога на вашій вулиці Китайгородській буде капітально відремонтована. Простими словами — буде нова дорога. Але це відбудеться у фінальній стадії будівництва Н-31.

Цю ж тезу повторив і керівник будівельних робіт Ігор Салій. Він розповів:

— Я об’їжджав усі під’їзні дороги ще в 2020 році. Був і на вашій вулиці. І тоді там стояла вода. Причина — обочина вища від проїжджої частини. І от зараз у цьому своєрідному кориті накопичується маса води й бруду. Ми кожного дня із цим явищем боремося. Плануємо навіть вичерпати і вивезти все багно. Але можу повторити, що кардинально ситуація поліпшиться через 60 днів. Дуже прошу людей потерпіти. Далі потік транспорту буде перенаправлений на вже збудовані ділянки Н-31. І ми одразу ж проведемо поточний ремонт проїжджої частини. А через кілька місяців збудуємо вам нову дорогу.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»

Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
24 лютого, 17:47 | Царичанка | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном




Курс НБУ
Останні коментарі

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації