Як у Полтаві обслуговують майже три тисячі контейнерів для сміття
— Ми обслуговуємо 64,1% населення міста, що мешкає в приватному секторі. Це означає, що на сьогодні складено 14 679 договорів з цими людьми, — коментує Григорій Петрович. — У 2010 році КАТП планує збільшити об'єми перевезень твердих побутових відходів на 18—20%. Загалом КАТП працювало минулого року з деякими збитками. Тому для того, щоб надалі працювати без збитків, ми переглянули свою кадрову політику й скоротили частину працівників, незадіяних в основній виробничій діяльності.
Варто зазначити, що відтепер мешканці приватного сектору можуть оплачувати за послуги, надані підприємством щомісяця, в банківських відділеннях, а не за раз усю суму на рік, як це було раніше.
Під час своєї доповіді Григорій Петрович зупинився й на питанні вивезення великогабаритного сміття. Незважаючи на те, що КАТП надає таку послугу вартістю лише 20 гривень за куб, проблема залишається й надалі.
Згідно з санітарними нормами, в літній час потрібно мити контейнери для сміття 1 раз на 10 днів. За словами Григорія Свириденка, зважаючи на те, що таких контейнерів в місті розміщено майже 3 тисячі, дотримуватися цих норм практично не можливо. Тому в 2009 році їх мили вибірково, залежно від ступеня забруднення. За попередніми підрахунками, для того, щоб контейнери були завжди чистими, потрібно 1 мільйон гривень на їхнє обслуговування. Купівля спецмашини, з допомогою якої можна було б мити контейнери прямо на місці їх розташування, змогла б не лише виправити ситуацію, а й зекономити кошти.
З приводу цього міський голова Полтави Андрій Матковський констатував невтішний факт, що хоч контейнери в нас європейські, але смітимо ми зовсім не на європейському рівні. Тому надалі відкритою залишається проблема створення в Полтаві сміттєпереробного заводу.
— Протягом трьох останніх років ми проводили багато теоретичних робіт з цього приводу. Зараз вже маємо уявлення того, як потрібно надалі утилізувати сміття. На жаль, в Україні відсутні новітні сміттєпереробні заводи як, наприклад, в Чехії чи Австрії. Крім того, на сьогодні населення не має фінансових можливостей, які б могли покрити витрати на переробку сміття. Можливо, для європейця 10 євро на місяць, які потрібно сплачувати за переробку сміття, — незначні кошти, але для пересічного українця — це досить відчутна сума. Тому побудувати сучасний завод за 20—30 мільйонів гривень наразі дуже важко, оскільки він практично ніколи не окупиться. Але є й інші сучасні варіанти, які використовуються в Польщі, Словаччині, Швеції, частково в Чехії. Криза трохи порушила наші плани. Але цьогоріч ми повернемося до цієї проблеми, — зазначив мер.
Міський голова також висловив упевненість в тому, що на іншому рівні буде розглядатися й проблема роздільного сортування сміття.
— Для того, щоб не піднімати тарифи, люди повинні стовідсотково сплачувати за послуги та усвідомити, що укладати угоди на вивезення сміття набагато дешевше, ніж платити штрафи, розмір яких значно підвищився. Тому сьогодні основне, що потрібно зробити, — належним чином організувати роботу, щоб ліквідувати всі несанкціоновані звалища, — підсумував мер.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Полтава | Суспільство
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном