Вхід | Реєстрація

Плата за водовідведення зросла

Плата за водовідведення зросла

Щоправда, зміниться не сам тариф, платити доведеться за абонентське обслуговування.

Минулого тижня прес-служба Комунального підприємства «Полтававодоканал» надала роз’яснення стосовно нової щомісячної плати для абонентів.
Згідно з інформацією водоканалівців, на виконання вимог Закону України від 3 грудня 2020 №1060-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг» у тарифах на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що діють з 1 cічня 2022-го, не враховуються витрати на збут, що мають увійти до складу плати за абонентське обслуговування для всіх індивідуальних споживачів.

Надавач послуг пояснив, що витрати на збут закладалися в тариф, та після змін у законодавстві ці витрати виведені в окремий платіж із назвою «плата за абонентське обслуговування».

У зв’язку з внесенням змін до ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та «Про житлово-комунальні послуги», плата за абонентське обслуговування є обов’язковим платежем для всіх споживачів, з кожним із яких укладено договір про надання послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення.

Плата за абонентське обслуговування за кожною із послуг не може перевищувати граничний розмір, визначений згідно Постанови КМУ №808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування в розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг». Відповідно до вимог постанови, у 2022-му граничний рівень за одну послугу становить: із 1 січня — 35,19 гривні для абонента, із 1 липня — 36,88, із 1 грудня — 38,07.

Що входить у плату за абонентське обслуговування

Це платіж споживача підприємству для відшкодування витрат, пов’язаних із виконанням функцій з обслуговування абонентів (крім обслуговування та поточного ремонту комерційних та розподільчих приладів обліку і внутрішньобудинкових систем водопостачання та водовідведення):

  • формування в електронному вигляді облікової бази даних абонентів, ведення оперативного обліку та звітності, ведення розрахунків за спожиті комунальні послуги;
  • витрати, пов’язані з програмним забезпеченням, абонентським супроводом, веденням обліку по кожному помешканню споживачів, виготовленням розрахункових документів та повідомлень;
  • друк та доставка рахунків;
  • формування та надання необхідної інформації управлінням соціального захисту населення для призначення пільг та субсидій;
  • інформування споживачів про порядок надання послуг у засобах масової інформації, на сайтах та дошках оголошень;
  • зняття показників приладів обліку води усіх систем і калібрів, установлених на водопровідній мережі, та внесення відповідної інформації до електронної бази;
  • витрати підприємства по здійсненню розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами (при наявності вузла комерційного обліку).

Платимо навіть тоді, коли не користуємось послугою

У прес-службі «Полтававодоканалу» наголосили, що плата за абонентське обслуговування — не комунальна послуга. У разі зміни складових плати вона може змінюватися, але в межах граничного рівня. Абонплата нараховується щомісячно у фіксованому розмірі, з розрахунку на один особовий рахунок.
На плату за абонентське обслуговування надається державна субсидія та пільги.

Плата затверджується наказом по підприємству.

Споживач не звільняється від плати за абонентське обслуговування у разі відсутності фактичного споживання ним послуг.

Розрахунковим періодом для оплати є календарний місяць.

Термін оплати аналогічний послугам з централізованого водопостачання та водовідведення, тобто, до 20 числа місяця, наступного за розрахунковим.
Із 1 травня «Полтававодоканал» вводить плату за абонентське обслуговування до всіх категорій населення та юридичних осіб, які знаходяться в багатоквартирних будинках.

Цього року абонентська плата в розрахунку на місяць складає:

  • для споживачів послуг із централізованого водопостачання — 13,80 гривні з ПДВ;
  • для споживачів послуг із централізованого водовідведення — 13,80 гривні з ПДВ.

Разом — 27,60 гривні з ПДВ.

Також у прес-службі додали, що розмір абонентської плати буде вказано в рахунках, які надійдуть абонентам у червні для оплати послуг з водопостачання та водовідведення.

Оскільки в Кобеляках «Полтававодоканал» надає послуги лише з водовідведення, то щомісячно абоненти підприємства платитимуть 13,80 гривні.
Наразі усі абоненти підприємства сплачують за каналізацію 17,28 гривні (14,40 + 20%). Оскільки тариф на кубічний метр води з крану від ККП «Водоканал Плюс» складає 13,25 гривні, то разом водопостачання і водовідведення коштує 30,53 гривні за 1 кубометр. Плюс обов’язкова щомісячна абонплата 13,80 гривні.


Автор: Олександр ДІДЕНКО, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Полтавщина | Фінанси
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації