Вхід | Реєстрація

Олександр Удовіченко: Про кадрову політику, пріоритети у роботі, стосунки з містом

Свою першу прес-конферен-цію вже у статусі голови Полтавської облдержадміністрації Олександр Удовіченко провів відразу ж після представлення. Природно, що найбільше полтавських журналістів цікавили перші кроки нового губернатора та майбутні кадрові зміни. Тут Олександр Васильович запевнив медійників: масових скорочень та «чистки лав» адміністрації не буде. І формуючи команду, новий керманич області насамперед звертатиме увагу не на політичні уподобання людини, а на її фаховий рівень та досвід роботи.
— Потрібно так гармонізувати перехід влади, особливо виконавчої гілки, аби він був конструктивний. Щоб ми не породили чергову «компанєйщину», а тих людей, які добросовісно працювали протягом багатьох років, набралися управлінського досвіду, не викинули за борт, — прокоментував Олександр Удовіченко. — Для мене це відповідальне завдання і водночас складна ситуація. Бо ми тут один одного добре знаємо, проте часто «чубилися» з політичних питань. Тому потрібно зробити все, щоб образи, які були у 2004 році, не випливли на поверхню. З одного боку, має працювати команда однодумців, однак формуючи її, ми не звільнятимемо фахівців, щоб на їхнє місце призначити новачків, які певний час не працюватимуть, а «тренуватимуться». Тим паче, що Президент поставив умову створити команду, яка працюватиме з перших днів, а не вчитиметься це робити. І терміни для формування нової владної команди дав короткі.
— Як голова облдержадміністрації, будете впливати на стан доріг на Полтавщині? Бо їх, м'яко кажучи просто немає.
— Ви повинні розуміти, що дороги державного значення фінансуються з держбюджету, місцеві — з місцевих бюджетів, за рахунок, наприклад, транспортного збору. Цього року обласна рада та адміністрація прийняли спільне рішення про фінансову підтримку шляховиків під час зимової негоди й виділили кошти на розчищення доріг від снігових заметів. Бо дорожня служба не отримала цього року ще жодної копійки державного фінансування. І те, що сьогодні йде ямковий ремонт, зокрема й на трасі Київ—Харків — це також підтримка обласного бюджету. Шляховики ледь животіють, але працюють. Як буде далі — це справа державна. Адже дорога Київ —Харків постраждала після зими чи не найбільше. І питанням її реконструкції область займатиметься разом із центральною владою.
— Якими будуть стосунки між обласною держадміністрацією і Полтавською міською радою?
— Особисті питання у стосунках необхідно виносити «за дужки». І вибудовувати стосунки так: влада обласна має розуміти, що столиця регіону — це Полтава, і вона повинна мати підтримку не лише моральну, а й матеріально-фінансову. З іншого боку, у місті є самостійні керівники, і коли вони роблять речі, які не відповідають інтересам громади і державницьким підходам, — з цим необхідно боротися. Річ не у стосунках Матковського й Удовіченка чи їх відсутності. Річ у тому, що треба перенести із публічної сфери ті питання, які повинні вирішуватися в робочому порядку. І сварки не виносити на публіку.
— На початок цього року на рахунках Держказначейства «зависло» понад 50 мільйонів гривень обласного бюджету. Чи повернули ці кошти?
— Ситуація поки що кардинально не міняється. Хоча нове казначейство пропорційно гасить борги, кошти надають. Але попередній уряд залишив таку спадщину, що проблему доведеться вирішувати ще тривалий час. Тим паче, що дефіцит бюджету нікуди не дівся.
— Чи суміщатимете ви посаду голови облради?
— Суміщати посади забороняє українське законодавство. Тому шукатимемо компромісне рішення й вийдемо на сесію з питанням про обрання нового голови.
— Зважаючи на те, що з-поміж ймовірних кандидатів на посаду голови обласної ради називають ваших заступників, представників інших політичних партій — нашоукраїнця Петра Ворону та бютівця Володимира Марченка — чи не боїтеся втратити політичний вплив в обласній раді?
— Як кажуть: вовків боятися — у ліс не ходити. Вже понад три роки ми в обласній раді живемо у своєрідній політичній «солянці» й намагаємося домовлятися, аби вирішувати проблеми — працювати, а не говорити чи пускати один одному шпильки. Сьогодні ми не ставитимемо «поперед паровоза» наші партійні інтереси. Потрібно обрати таку кандидатуру на посаду голови ради, котра стала б своєрідним «цементуючим матеріалом» у раді, об'єднавши депутатів від різних політичних партій задля роботи над вирішенням нагальних проблем життєдіяльності Полтавщини.
Таку кандидатуру обиратимуть у ході переговорів, шукатимуть компромісне рішення, щоб потім не виникало конфліктів.
— Олександре Васильовичу, кого із заступників голови облдержадміністрації ви залишите на посаді, а кого — ні?
— Я не хотів би приймати таке рішення зараз на прес-конференції. Добре пам'ятаю 2004 рік, коли люди, які мають самоповагу, просто написали заяви про звільнення й дали можливість новій владі визначитися із командою, зокрема й щодо призначення заступників. Згідно з чинним законодавством, заступники голови повинні покласти заяви про звільнення, а потім будемо вирішувати, з ким працювати, а з ким — ні. Це ж стосується й керівників районів.
— На які проблемні сфери розвитку області ви звернете увагу насамперед?
— Сьогодні першочергове завдання — прийняття обласного бюджету. Як тільки Верховна Рада України в першому читанні розгляне бюджет країни, можна буде приймати й обласний кошторис. Бо без бюджету, без коштів для фінансування капітальних видатків, нині практично стоїть уся область.
Що ж до окремих галузей економіки, то перш за все слід піднімати промисловість. Від кризи нині найбільше постраждав Кременчук, у Полтаві також великі підприємства працюють неефективно. Аби запустити промисловість, необхідно знаходити спільну мову з центральними органами влади щодо вирішення проблемних питань провідних підприємств регіону — Крюківського вагонобудівного заводу, КрАЗу, Полтавського тепловозоремонтного заводу. Тим паче, що під час передвиборчої кампанії Кременчук відвідав нинішній Президент, мав серйозну розмову з керівниками промислових підприємств. І давав обіцянки, котрі мають бути виконані.
— Попередній губернатор пропонував Полтаві інвестиційний проект з будівництва сміттєпереробного заводу. Чи будете ви співпрацювати з містом, щоб усе-таки вирішити питання переповненого сміттєзвалища в Макухівці?
— Ставитимемо це питання перед містом, тому що Полтава сьогодні має серйозні проблеми. І є конфлікт з Полтавським районом як щодо сміттєзвалища, так і щодо міського кладовища, якому не вистачає вже відведеної земельної ділянки. У цьому питанні слід шукати компроміс, а місту — не думати, що проблема зникне сама по собі. Тому з одного боку, ми стимулюватимемо до дій міську владу, з іншого, — захищатимемо громаду Полтавського району. Тому що у вирішенні цього питання треба йти назустріч один одному.
— Чи оприлюднюватимете свою декларацію про доходи?
— Попередня посада не передбачала оприлюднення декларації про доходи, хоча я це робив. І вже заповнив декларацію за 2009 рік. Там особливо нічого не змінилося. Наприклад, нині я їжджу автомобілем не «Тойота Прадо» — змінив її на джип «Тойота Лендкрузер». Щоправда, ця автівка гірша за попередню — більше бензину «споживає» (сміється). А якщо серйозно, то пропрацювавши понад 13 років керівником великої банківської структури, я отримував зарплату більшу, ніж голова Полтавської обласної ради і обласної адміністрації. Тому мав можливість купувати автомобілі. Разом із сім'єю протягом 5 років будував будинок у селі Розсошенці, де зараз і мешкаю. Все це було до державної служби. Тому у мене немає проблем з декларуванням — там лише заробітна плата. І декларацію обов'язково опублікую.
Не уникав Олександр Удовіченко відповідей й на особисті запитання. Зокрема, й щодо родини. Його молодший син Максим працює у Полтавському Головному регіональному управлінні ПриватБанку. А старший син прокуратуру змінив на суд — працює суддею нещодавно створеного Полтавського Окружного адміністративного суду. Дружина, разом з якою Олександр Васильович у 1980 році приїхав до Полтави після закінчення Харківського політехнічного інституту, працює за фахом — економістом на алмазному заводі.

Автор: Надія ДІДЕНКО, www.vechirka.pl.ua


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
31 березня 2010, 16:01 | Полтавщина | Політика
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації