Шопен на полтавській сцені
Першого дня переповнений зал захоплювався мистецтвом володарки численних престижних премій на міжнародних конкурсах Ганни Федорової, яка навчається зараз у музичній академії в Італії. Сольний її концерт повністю складався з творів Шопена. 20-річна піаністка своєю грою довела, що по праву є гідним інтерпретатором музики геніального композитора. Невимушене виконання, яскрава образність, романтична схвильованість, драматизм вираження, надзвичайна кантилена — все це допомагає їй досягати висот у виконавському мистецтві.
Другий день включав щедре проведення майстер-класу Бориса Федорова, що викликало підвищений інтерес педагогів музики. А ввечері розмаїття талантів — учнів Тетяни Абаєвої та Бориса Федорова — студентів Київської національної музичної академії ім. П.І.Чайковського та учнів Київської спеціалізованої музичної школи ім. М.В.Лисенка — зуміла розкрити чарівність лірики музики Шопена в ноктюрнах, вальсах, мазурках (учениця 8-го класу Лі Юнь); опоетизувати, не втрачаючи емоційного багатства, етюди й скерцо (учень 11 класу Віллі Деме); подарувати один з найбільш значних творів Шопена — сонату з похоронним маршем, що Антон Рубінштейн назвав «національною трагедією» (асистент-стажист Маргарита Головко). Не обминув концерт і творчість Ліста, який захоплювався генієм Шопена, відзначаючи його незвичайний талант як композитора й піаніста, який вніс, як він писав: «багато нового в розширення людських почуттів». Ліст був представлений парафра-зом на теми опери Моцарта «Дон Жуан». Шалений віртуозний розмах тут продемонстрував студент ІІ курсу Фен Шан, викликавши загальне замилування залу. Не випадково також була широко представлена французька музика різних епох. Париж завжди був частиною життя Шопена. Тут він виступив з першими публічними концертами, знайомився з великими письменниками, художниками, музикантами, відвідував картинні галереї, збагачуючись новими враженнями. Тут він придбав популярність як педагог, вдосконалюючи талант вихованців Паризької консерваторії. Саме тут він придбав європейську славу. Невичерпну фантазію й стилістичну цінність музики найбільшого французького композитора ХVІІІ століття Рамо вишукано передала в концерті Маргарита Головко. Вона ж майстерно виконала вперше озвучену в Полтаві музику французького композитора ХХ сторіччя Мессіна, не позбавлену містицизму, яка начебто підтверджувала божественне її походження. Найтонші імпресіоністські барви, радісне сприйняття світу, розмаїтість гами відчуттів продемонстрував Чень Цзай Тянь у фортепіанному циклі Равеля «Нічний Гаспар».
Музичний «марафон» завершився блискучим виконанням родиною Федорових унікального попурі на теми вальсів Іоанна Штрауса в шість рук.
Концерти Днів музики черговий раз продемонстрували прагнення зробити досягненням широкої аудиторії шедеври світового музичного мистецтва. І це робить честь нашому місту.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном