Портрет створено до трьохсотріччя прийняття першої Конституції України, 5 квітня 1710 року, першої у світі писаної конституції. Цей документ мав назву «Правовий уклад та Конституції відносно прав і вольностей Війська Запорозького...», або Конституції Пилипа Орлика як головного її автора. Квітнева конституція Пилипа Орлика затвердила демократичні засади Української держави, проголосивши її як правову, тобто документ розподіляв владу на три гілки: законодавчу, виконавчу і судову. Цікавим є й той факт, що Конституція 1710 року мала і соціальну спрямованість. Взагалі Конституція Орлика цілком відповідає старовинному латинському прислів’ю: «Благо держави — найвищий закон». Водночас українське правове творіння випереджає класичну, як вважають, Конституцію США на 77 років, бо остання була прийнята 1787 року.
Перед початком презентації картини колектив музею історії Полтавської битви провів невеличку науково-розважальну програму. Спершу для гостей були представлені стародруки і книжкові раритети датовані початком ХVIII століття з літературного фонду музею, які об’єднують три держави: Україну, Росію та Швецію. Потім працівник музею Іван Окара провів майстер-клас для всіх бажаючих з виготовлення козацької люльки для паління тютюну. Після того як люлька з глини була успішно виготовлена в трьох екземплярах, присутніх запросили до зали, де був розташований портрет Пилипа Орлика. Як розповів автор картини Микола Підгорний, над нею він працював понад рік. На його думку найважчим було те, що ніде не вказується риси обличчя гетьмана, можна лише створити його образ.
Іван Окара провів майстер-клас для всіх бажаючих з виготовлення козацької люльки
— Пилип Орлик — велика людина, його внутрішні якості повинні відображати і його зовнішність. Я багато вивчав його діяльність, читав біографію і вирішив, що він не військовий, а інтелектуал. Я хотів передати не тільки те, що він гетьман, а й людина, яка знала декілька іноземних мов. Щодо рис обличчя, то я вивчав особливості зовнішності його батька. Пилип Орлик жив бідно, тому на картині немає ані дорогоцінного каміння, ані хутра у гардеробі, — розповів художник.
Ця робота Миколи Підгорного — продовження галереї історичних портретів визначних постатей вітчизняної історії і є сьомою картиною, яка зберігається в музеї історії Полтавської битви.