Дешевше обійти закон, ніж його дотримуватися, або Правило чесного підприємця
- Моя "епопея" з оформленням приватного підприємництва, – ділиться враженнями двадцятисемирічний Георгій, – закінчилася швидко й безболісно. Звісно, процес прискорили заздалегідь придбані "цукерки та шампанське". Вони були презентовані у потрібні руки і чекати на папірці довелося менше. Проте, отримавши цей статус, уже наступного дня зрозумів: підприємництво – добре, тільки не в Україні. Розвиватися неможливо, податки "душать". Із такими "розкладами" дешевше не працювати, не платити і не мати ніяких справ із податковою. Коли мій інспектор запитує: "Георгію, що сталося? Чому не працюємо?" я так і відповідаю: "Не вигідно, дешевше байдикувати". При цьому ми обоє розуміємо ситуацію.
Більшість кременчужан, що відкрили невеличку власну справу, стверджують, що без "зв’язків" у політиці не обійтися.
- Якщо хочеш вберегти свій власний капітал, – говорить мешканець міста, приватний підприємець Олег, – іди в політику. Тільки там, на засіданні виконкому або у його коридорах ти можеш не тільки захистити свої гроші, а й заробити. Адже саме це і є метою ПП. Особисто я у свій час оформлював приватне підприємництво для того, щоб здійснювати відрахування до пенсійного фонду. А так воно мені й потрібне не було.
Логіка закону спонукає до злочину?
Цікавим виявився коментар працівника управління землекористування, що у Світловодську. Якщо спростити його слова, то для того, щоб стати законним власником земельної ділянки потрібно її вкрасти.
- Саме так, – констатує фахівець, – захопити невелику ділянку, швидко спорудити там що-небудь, а потім – заплатити штраф за незаконне користування землею. Це дешевше, ніж піти законним шляхом. Звісно, не все так просто і це не сюжет голівудських кінофільмів. Але логіка у нашого законодавства побудована саме на таких принципах: дешевше обійти закон, ніж його дотримуватися.
Можливо, саме таким чином у різних районах Кременчука нещодавно, буквально за одну ніч, "виросло" кілька десятків кіосків. А належать вони не останній людині у місті.
У підприємця повинні бути міцні нерви
У консультантів Реєстраційної палати, що біля річкового вокзалу, справ вистачає. Адже вони мають сприяти розвитку підприємництва. А як, коли кількість тих, хто закриває ПП, майже рівнозначна тим, хто виявив бажання його відкрити.
- За третій квартал поточного року, – коментує керівник організації Наталя Білаш, – є 259 зареєстрованих підприємців. А 274 особи закрили свої ПП. Останнім часом взагалі йде тенденція до закриття підприємництва.
Тим не менше, для охочих його відкрити біганини не зменшилося. Спочатку із певним пакетом документів бажаючий звертається до фахівців палати. Вони допомагають йому скласти заяву. Сертифікат приватного підприємця готовий через два дні після подання документів. Проте це не кінець. Потім підприємець має стати на облік до податкової. Наступний пункт дислокації – Пенсійний фонд. Необхідні також і фонди соціального страхування.
- Усе залежить від наполегливості людини, – додає спеціаліст. – Уся процедура обійдеться вам у 34 гривні.
Проте це ніщо, у порівнянні із часом та нервами.
Що ж тепер робити?
Тим часом робота працівників єдиного дозвільного офісу, що у міськвиконкомі, буквально "кипить". Черга стоїть до кожного спеціаліста. Розмова починається із запитання відвідувачів: "Що ж мені тепер робити?". І фахівець починає думати, як чинні постанови та закони втиснути до реалій життя.
Наприклад, для відкриття власного бізнесу ви бажаєте встановити кіоск для торгівлі. Звісно, під нього вам потрібна земельна ділянка. Як її отримати?
- Для цього, – коментує спеціаліст вищої категорії сектора землекористування, – згідно з постановою Кабінету Міністрів від 26.08.2009 року №982 "Про затвердження Порядку розміщення малих архітектурних форм (МАФ) для провадження підприємницької діяльності" (зміни до якої вже внесли у вересні), необхідно подати заяву до дозвільного офісу. В ній зазначити бажане місце та строк розміщення малої архітектурної форми, її призначення і загальний опис.
До заяви слід додати виписку з Єдиного держреєстру юросіб та фізосіб-підприємців, а також копію держакта на право власності на земельну ділянку чи на право постійного користування земельною ділянкою або договору оренди (за наявності).
- Після, – продовжує спеціаліст єдиного дозвільного офісу, – документ суб’єкта господарювання йде на розгляд дозвільного органу. У нашому випадку – до архітектурного відділу. Саме там приймається рішення про можливість розміщення кіоску на вказаній території. Якщо архітектура не заперечує, то наступний етап – управління земельних ресурсів. Там має заключатися договір на користування земельною ділянкою. І, нарешті, апогей – рішення сесії міської ради. Саме там депутати приймають остаточне рішення про те, матимете ви чи ні власний бізнес.
Згідно із законодавством, увесь процес має тривати тридцять днів. Проте як, коли насправді по кабінетах заява блукає близько місяця. А на додачу – сесія.
ВРІЗ (маленькими буквами)
Постанова КМУ №982 від 26 серпня 2009 року "Про затвердження Порядку розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності"
пункт 10: "Сільська, селищна, міська рада протягом місяця після реєстрації документів приймає рішення щодо розміщення МАФ та/або укладення договору особистого строкового сервітуту (можливість користування на певних умовах чужою власністю).
У разі коли рішення не прийняте протягом місяця після подання суб’єктом господарювання визначених уповноваженим представником документів, вважається, що розміщення малої архітектурної форми дозволяється за принципом "мовчазної згоди".
А згідно з пунктом 6 цієї Постанови, "оформлення документів для розміщення МАФ, їх оформлення і розгляд, а також оформлення договору сервітуту здійснюються безоплатно".
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном