Вхід | Реєстрація

Особливості зимової їзди

Особливості зимової їзди

Чим відрізняється їзда взимку і влітку? Основна відмінність у тому, що водій повинен діяти акуратно.
Поради з екстреного гальмування на слизькій дорозі (з ABS, без ABS)?
Якщо на вашій машині є АВS, то краще гальмувати переривисто. На машинах без ABS краще гальмувати так, щоб не допускати блокування коліс. Якщо вам усе-таки здається, що колеса блокуються, застосовуйте переривисте гальмування. Бажано робити це на включеній передачі, щоб уникнути зайвого прослизання коліс.
У чому основні відмінності при рухові на автомобілі з автоматичною КПП і механічною КПП?
Плюсом автоматичної КПП можна вважати те, то що вона плавніше рушає на слизькому покритті. Мінусом — що немає жорсткого зв'язку з дорогою і передачі переключаются від обертання коліс, а це може бути пробуксовка.


Яку роль виконує привід на задні або передні колеса на зимових дорогах?

На рух автомобіля найсильніше впливає якість гуми, малюнок протектора і стан дорожнього покриття. При русі по прямій виграє передній привід, але в поворотах передні колеса починають першими ковзати, тому задньоприводні автомобілі більш повороткі. Задньопривідна машина не дуже стабільна на прямій дорозі, але на ній простіше маневрувати. Повний привід, зрозуміло, поза конкуренцією. Але якщо машина пішла в занос, то природна реакція кожного водія — скинути газ, а в цьому випадку всі машини поводяться однаково.
Іноді передньопривідні автомобілі можна стабілізувати в заносі шляхом натиснення на газ, але для цього потрібен досвід і краще на початку такого не робити. У випадку із задньопривідними потрібно відпустити газ і повернути кермо у бік занесення.
Одна з причин занесення — це рух різними колесами по різному покриттю, по снігу і асфальту, по гравію і асфальту. У цьому випадку важливо плавно працювати як з гальмом, так і з газом.
Наступна причина занесення — це гальмування або прискорення на кривих траєкторіях. У цьому випадку можна порадити плавний рух по кривій, а пригальмовувати і розганятися до і після кривої.

 

Як виїхати з глибокого снігу на автомобілі з механічною КПП?

Головний принцип: якщо ви закопалися, перестаньте копати. Спробуйте розгойдати автомобіль назад, вперед. Якщо це не допомагає, попросіть когось вас виштовхати. Ще варіант — докопатися колесом до асфальту, але це на крайній випадок.


Як виїжджати з глибокого снігу на машині з автоматичною трансмісією?

На автоматі все набагато складніше, оскільки він достатньо довго перемикає передачі з реверсу на драйв і назад. Натискаєте на газ, подаєте машину, наприклад, вперед, і, коли вона завмерла, не відпускаючи газу, натискаєте на гальмо. Машина зупиняється у верхній мертвій точці, відпускаємо газ і при натиснутому гальмі включаємо задню передачу. Знову тиснемо на газ і після цього відпускаємо гальмо — машина з невеликим прискоренням їде назад. Як тільки вона завмерла в задній мертвій точці, тиснемо гальмо — ну і так далі, поки ці амплітуди не стануть достатньо великими. Важливо те, що ви в певний момент загальмовуєте автомобіль без скидання газу, тому що поки ви переставлятимете праву ногу з газу на гальмо, машина знову скотиться вниз. Це основний прийом, але треба розуміти, що він, звичайно, не гарантує виїзд із замету.


Чи підвищує прохідність легкового автомобіля повний привід?

Так, звичайно, прохідність у таких машин значно краща. У повноприводного автомобіля є головна і незаперечна перевага — більша частина ваги зосереджена на передніх колесах, які теж є ведучими. А чим більше ваги доводиться на провідні колеса, тим сильніше вони навантажені і тим складніше їх зірвати в пробуксовку.
На передньопривідних машинах навантаження на передню вісь, як правило, теж вище, ніж на задню — на неї доводиться порядка 60 відсотків ваги автомобіля. Але у задньопривідних машин (наприклад, у BMW) конструктори звичайно прагнуть створити ідеальну рівновагу — 50:50. І небезуспішно. В результаті, на провідних колесах виявляється лише половина ваги автомобіля, тому BMW часто програє передньопривідним машинам і по прохідності, і при їзді на льоду. В багажник задньопривідного автомобіля для підвищення прохідності іноді можна кинути що-небудь важке, наприклад, лист металу кілограм на сто.
Чи є якісь особливості при їзді на автомобілі, обладнаному системами ABS і ESP, в зимових умовах?
Ще раз підкреслю, що швидкість руху по дузі, а також гальмівний шлях, залежать тільки від коефіцієнта тертя. Більш того, щоб загальмувати з ABS на засніженій дорозі, як правило, потрібна більша дистанція, ніж без. Причина у тому, що заблоковані колеса зариваються в кашу, а гальмуючі по алгоритму ABS цього, фактично, не роблять. Можна сказати, що іноді системи активної безпеки навіть обмежують можливості автомобіля.
З другого боку, завдяки цим системам в критичній ситуації машина вимагає простішої техніки стабілізації. Кардинально завдяки наявності ABS і ESP нічого не міняється, але управляти автомобілем з ними простіше — менше вірогідність зробити помилку.

 

Яких запобіжних заходів слід дотримувати при русі вгору або під гору взимку?

Треба враховувати, що спуск набагато серйозніше впливає на збільшення гальмівного шляху, ніж підйом — на його зменшення. Яскравий фізичний приклад: на льоду з коефіцієнтом тертя порядка 0,1 граничний кут спуску, при якому ви взагалі можете гальмувати, близько п'яти градусів. Якщо кут більший, при блокуванні коліс машина рухатиметься вниз з прискоренням. А на п'ятиградусному підйомі гальмівний шлях буде вже удвічі коротший, ніж на рівній дорозі.
Плюс при спуску навіть для руху з постійною швидкістю часто потрібно скинути газ. А це веде до нестабільної поведінки автомобіля.
Чи варто готувати себе до критичних ситуацій на слизькій дорозі (відвідувати курси, читати спеціалізовану літературу)? Може, щоб їх уникнути, достатньо акуратно їздити і дотримуватись правил дорожнього руху?
Якщо сказати «ні», ви, напевно, здивуєтеся. Тому сажемо «так». Треба розуміти, що хоча навик екстреного гальмування корисний, теоретично можливе й інше рішення проблеми. Якщо дистанція вашого руху в два-три рази більша потенційного гальмівного шляху, то екстрене гальмування вам не знадобиться. Якщо ви в змозі створити навколо себе так багато вільного простору, що з будь-якої складної ситуації вийдете без проблем — це тільки вітається.
Але часом неадекватно діють інші учасники руху, та і сам водій має не завжди точне уявлення про той же гальмівний шлях або особливості майбутнього маневру. Та і коли починається паніка, рефлекси часто працюють проти нас. Тому для того, щоб поглибити свої уявлення про автомобіль, зимовій підготовці все-таки варто присвятити хоча б один день.
Це можна зробити навіть самостійно, без інструктора — реальні уявлення про гальмівний шлях і можливості автомобіля в повороті на слизькій дорозі завжди корисні. Але не варто перевіряти стійкість автомобіля на дорогах загального користування.
Головна зимова порада — понизьте в два-три рази інтенсивність ваших розгонів, гальмувань і поворотів, і тоді проблем на слизькій дорозі не буде.


Автор: «ЕХО з регіону»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
19 січня 2012, 12:28 | Полтавщина | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації