Японські скутери пройшли експертизу швидко, китайські - повернули додому
Після опівдня центральною вулицею селища до відділення ДАІ загули «жужики». Привертали увагу кермовані жіноцтвом. Шлеми, як і має бути, громадилися на головах, плахіття майоріли на вітрі.
На місці вишикувалося більше півсотні машин. Такої кількості фахівці не очікували. Жива черга формувалася з шостої ранку. По обіді вдалися до списків за номерками, оскільки почалися скандали. Хто в першій черзі був двадцятим, у другій опинився сороковим. Дошкуляла неймовірна спека.
Цього дня люди оформляли лише заявки та проводили оплату експертизи. Довідки ж експерта будуть готові лише через два тижні. 209 гривень 59 копійок за огляд платили через банк відразу, решту 103 гривні за реєстрацію, яка включає вартість номерних знаків і тимчасового талона, доведеться платити в Чутово вже при їх отриманні. Мопеди гнати туди не треба.
Пройти процедуру без клопоту вдалося лише власникам японських мопедів. До них у експерта претензій не було. А от «китайцям» не повірили щодо об’ємів двигунів, навіть при наявності всіх документів. У них значиться, як правило, 49,9 кубиків, а на повірку виявляється і 60 і 75, як повідомив експерт. Людей ввели в оману ще при покупці транспортного засобу. В Україні мопед з об’ємом до 50 кубиків не передбачав наявність у водія прав і інших складнощів реєстрації, як то, наприклад, розтаможка. Отож китайські скутери з різними потужностями двигунів усі продавалися як малопотужні мопеди. Тепер вихід один – розбирати двигуни для замірів. Навіть якщо транспорт новий і на гарантії... Люди то обурювалися, то сміялися із власної безвиході, почувши жіночий розпач: « А як я не зніму ту головку, то що мені робить? І де та головка? Яка та головка? Рожки..., ножки...». Хтось казав, що краще скутера облити бензином та спалити – дешевше обійдеться. Один чолов’яга з Михайлівки спробував розібрати його і зняти головку двигуна, тепер розгублено дивився на купу заліза. Їхати воно чогось не захотіло. Чому за це повинен відповідати власник, що чесно придбав собі того «горбоконика» для дрібних потреб, ніхто поки не може дати відповідь. Як пожартував один чоловік, вкраденого з двома свідками «японця» легше зареєструвати, ніж ніж зібраного на українському заводі, та купленого з усіма документами «китайця». Це виявилося правдою. Тому більшість новеньких блискучих «китайців» ні з чим повернулися в домашні гаражі чекати, може щось зміниться в законі. Не всі, хто пройшов експертизу, встигли за неї заплатити, оскільки Приватбанк, що працював того дня за домовленістю найдовше, все ж закрився о сімнадцятій годині.
«КРАЩЕ Б ЗА ТАКІ ГРОШІ КУПИВ ПОГАНЕНЬКОГО «МОСКВИЧА»
Микола Лебідь сам із Карлівки. Ось уже сьомий рік доглядає в Кустолово-Суходілці старого батька:
– ¬Купив мопеда у «Метро». У інструкції з експлуатації вказано об’єм циліндра 49,5. Ну це ж несерйозно. Мопед на гарантії. Зборка заводська. Інструкція суворо забороняє туди лізти без сервісного центру, інакше вони не приймуть ніяких претензій. А бігає він нормально. Чого я буду його курочити. Хто мені за це заплатить. Це аби більше з людини урвати. У нас же держава така, якщо побачать, що хтось із підприємців копійчину заробив – давай уріжемо, нащо йому жити. А у кого мільярди – то нормально. Як оце в мене пенсія 620 гривень, а за мопед я заплатив 4 тисячі 700 гривень. Щоб замірити, треба мопед увесь на запчасті розібрать. Хто мені його складе й одригулірює. Нада, щоб людина понімала. Це гроші стоїть. Мені ж власник магазину за це не заплатить.А що тоді робить, коли об’єм виявиться більшим. То це обійдеться дорожче, ніж сам мопед. То краще б я поганенького «Москвича» купив. Я його поставлю та підожду, що воно далі буде.
«ВИХОД ОДИН – НЕ РЕЄСТРУВАТИ, ПОКИ ВСЕ СТАНЕ НА СВОЇ МІСТА»
Микола Іванович Сокура із Андріївки, колишній токар колгоспу «Жовтень», обурюється:
– Як можна не довірять документам. Все написано. У мене мопед китайський, його ще ніхто не розбирав. Я дзвонив у фірму «Альфа-мото» в Одесі. У мене є їхній сертифікат. Мені там сказали, що продали вже більше мільйона таких мопедів. Прикиньте, з кожного на цю процедуру по 500 гривень. Просто взяв і знайшов на дорозі 500 мільйонів за щот пенсіонерів і бідних, а круті на джипах їздять. Зразу сказали, що вся ця реєстрація коштуватиме до 1000 гривень, тоді скостили до 500, а це вже триста з хвостиком виходить. То виход один – не реєструвати, поки все стане на свої міста. Або відмінять, або нормально розберуться. Але такі гроші, мабуть, ніхто не кине. Люди почнуть скаржитися. А розбирать, як це. Тут масло помінять без сервісного центру не маєш права. Моя машина зроблена не під один, а під різні мотори. На спідометрі 120 кілометрів. Ну цей мопед не піде стільки, 50 – легко. А діаметр циліндра зірочкою помічений. Це значить, двигун може бути різний. У мене вказано 39 мм., чого я повинен його розбирати. Заплати потім 300 гривень, щоб його зібрали. Лучче буду тікать по кущах. Писать міністру нічого, вони всі там свої пацани. А ми не з їхньої фірми. Он пенсію нинішній Президент обіщав добавить перед виборами. 50 рублів добавив – і гуляй Вася! Юля Володимирівна, хай буде здорова, зробила правильно. Перерахувала пенсії, стажові і найбільше всім добавила. Тільки про це чомусь тепер усі мовчать. Я робив на заводі. Тепер у мене 1300 пенсія. Як Юля добавила, так і осталося.
Експерт із Полтави працював допізна, оглянув та зафотографував у неймовірну спеку всі до останнього скутера. Скільки одразу сказати не зміг, може 60. Щодо проблеми з «китайцями» тільки розвів руками: «Мені потрібна довідка сервісного центру про об’єм двигуна». Тож як події розвиватимуться далі, «Промінь» повідомлятиме. Не виключається й тке, як подейкують скутеристи, що доведеться в сервісних центрах купувати ді довідки. Власнику ж не треба розбирати мопед, бо їздить він добре, тим більше, коли новенький. Працівнику сервісного центра це ще більше не треба, коли машина справна. Отже довідка, кому яка потрібна – то може бути лише питання ціни...
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Машівка |
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном