Приватні маршрутки в місті хочуть замінити на комунальні автобуси
На роботу громадського транспорту в місті нарікань чимало, про необхідність удосконалення системи перевезень у мерії говорять вже не один рік, у 2008 р. навіть звернулися до фахівців місцевого державного університету, аби вони допомогли рекомендаціями. Студенти ВНЗ кілька тижнів каталися в міських маршрутках, відслідковували графік руху та рахували пасажирів. За результати цієї роботи місто мало заплатити 100 тис. грн. Розрахувалися з річним запізненням і отримали висновки університету лише на початку 2010 р. Серед основних пропозицій фахівців – оптимізація роботи існуючої транспортної мережі за рахунок збільшення кількості автобусів великої місткості.
— Те, що запропонував університет, - дуже цікаво, але ми не можемо поєднати його з реаліями міста, - зазначає заступник міського голови Володимир Тараторін. - Враховуємо пропозиції поетапно: при проведенні нового конкурсу на той чи інший маршрут будемо надавати перевагу транспорту великої місткості.
Це в ідеалі, а в дійсності про великі автобуси згадують під час великого скупчення людей на зупинках, як правило, під час перевірок ДАІ, коли сумлінні маршрутники не беруть «стоячих» пасажирів.
— Ми б і раді поставити на маршрути великі автобуси, але ж їх у місті немає, - розводять руками у транспортному відділі міськвиконкому. «Сьогодні перевізники в один голос заявляють, що зароблених грошей їм вистачає лише на зарплату водіям та паливо, а на розвиток підприємства, на закупівлю нової техніки грошей немає. Придбати техніку в лізинг чи кредит – непосильна кабала», - зазначає заввідділу Юрій Войтенко. От і виходить, що при проведенні чергового конкурсу мерія зважає на проблеми приватних перевізників і обирає техніку ту, що в наявності.
Новий підхід
Володимир Тараторін, нова людина у міськвиконкомі ( на посаді віце-мера він лише 3 місяці), озвучив наміри створити в Кременчуці комунальне автопідприємство, щоб позбутися приватників і їхніх проблем.
— Якщо маршрутники не будуть поводитися толерантно і поважати правила гри, які ми тут сформували, і, найголовніше, пасажири будуть ними незадоволені, ми змушені будемо вжити заходів і створити комунальне підприємство, - наголошує віце-мер. За його словами, йдеться про закупівлю нових автобусів за бюджетні кошти на лізингових умовах. Володимир Тараторін зазначає, що пропозиція передбачити кошти в бюджеті наступного року вже обговорювалася з керівниками партійних фракцій у міськраді, депутати попередньо дали згоду. Але ж міський бюджет 2011 р. ухвалювати вже не їм, а новому складу ради, яка сформується після виборів 31 жовтня.
Робота на перспективу
Розвивати громадський транспорт у мерії планують у декілька етапів, серед основних – єдина електронна диспетчеризація всіх маршрутів та створення комунального автотранспортного підприємства. Диспетчеризація коштує близько 700 тис. грн, на закупівлю комунальних автобусів потрібні мільйони. Міська влада розраховує на фінансову підтримку держави. А для цього Кременчуку потрібно мати власну програму розвитку пасажирського транспорту, що спиралася б на відповідну державну програму. Розробка програми в найближчих планах, запевняють у транспортному відділі міськвиконкому. Документ буде розрахований на період до 2020 р. Єдине «але» - фінансування всіх державних програм в Україні, крім соціальних, призупинено через кризу.
Три роки тому міська влада взяла курс на оновлення міського тролейбусного парку. Мер М.Глухов заявив про плани придбати на умовах лізингу та співфінансування з державою близько 20 нових тролейбусів. Придбано 3. Торік – жодного і цьогоріч не планується.
Тариф у маршрутках – 5 грн?
— Перевізники незадоволені вартістю проїзду в міських маршрутках і пропонують підвищити тариф до 2,5 грн. Свої пропозиції вони висловлюють поки що в усній формі; якщо надійде письмове звернення з обґрунтованими розрахунками, мерія буде його розглядати, - зазначає заввідділу транспорту Ю.Войтенко. За його словами, в ідеальному варіанті: при чесній сплаті податків маршрутниками, при 100 % видачі квитків, при перевезенні лише «сидячих» пасажирів, при 12% рентабельності роботи перевізника - вартість проїзду мала б становити 5 грн.
У будь-який район міста – без проблем
— Наявні сьогодні в Кременчуці маршрутні лінії охоплюють 80% території міста, створювати нові немає потреби, - вважає начальник міського транспортного відділу Ю.Войтенко. Однак, за його словами, є звернення мешканців щодо відновлення роботи автобусів на маршруті № 19 «Вул. Молодіжна – вул. Ревенка». «Декілька підприємців працювали на цьому маршруті, але відмовилися через економічну нерентабельність. Можливо, якщо буде створене комунальне підприємство, ми забезпечимо автобусами цей маршрут» – каже Ю. Войтенко.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Кременчук | Суспільство
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном