Нагадаємо, у «Полтававодоканалі» розроблені і запатентовані два пристрої, які дозволяють без входу до помешкання відключити боржників від водопостачання («ЗигЗаг») та від каналізації («Спрут»).
Перед кампанією відключень «Львівводоканал» провів інформаційну кампанію через місцеві ЗМІ — аби боржники зважили на серйозність намірів. Про це в інтерв’ю «Deutsche Welle» розповіла керівник відділу зв’язків з громадськістю комунального підприємства Уляна Горбата.
За допомогою полтавців відімкнули від водовідведення більше тисячі помешкань. Причому «в немилість» потрапили боржники з найдовшим терміном несплати за послугу, а не з найбільшими сумами боргу — для більшого ефекту і психологічного тиску.
Непопулярні заходи за допомогою «Спруту» відбуваються без порушення прав споживачів, як свого часу і в Полтаві. Єдине, що відбувається перед відключенням — до боржників надходять письмові попередження. Для перекриття каналізації непотрібні рішення суду, оскільки комунальне підприємство вчиняє відповідно до укладених угод із мешканцями на постачання своїх послуг.
Цікаво, що після «процедури» 10% відімкнених боржників намагаються підключитися до каналізації. Якщо їм це вдається, то сусіди потерпають через пошкодження каналізаційних труб або затоплення. Крім того, за самовільне підключення — штрафи до 1000 гривень.
10% мешканців Львова мають борги перед своїм водоканалом, які накопичувалися більше, ніж півроку. Щомісяця комунальне підприємство несе мільйонні збитки. Тому керівництво ЛКП «Львівводоканал» хоче придбати «чарівні» пристрої для боротьби з боржниками у полтавських колег. Проте, за словами прес-секретаря «Полтававодоканалу» Ліани Козмійчук, поки що таких перемов не було.