Вхід | Реєстрація

У наступному році їздити стане нічим?

У наступному році їздити стане нічим?
Вже у травні 2012 року до нового розкладу руху поїздів, який складатимуть у Кременчуці, не потрапить декілька сполучень, що зараз користуються шаленою популярністю серед кременчужан та мешканців прилеглих районів. Всьому причина – так звана отимізація графіку руху пасажирських поїздів, якою зараз активно займаються найвищі ешелони Укрзалізниці. Така оптимізація, крім скасування потягів, означатиме ще й масове скорочення залізничників, які, сподіваючись на краще, подумки вже готуються до найгіршого – пошуку нової роботи...
Днями до редакції «Вісника Кременчука» завітав провідник залізничного транспорту Андрій Баль, який за сумісництвом є активним членом профспілки залізничків місцевого залізничного вузла. Від добрих людей до рук пана Андрія потрапив один дуже серйозний і за своїм змістом шокуючий документ. А саме – протокол засідання робочої наради при генеральному директорові Укрзалізниці, у якому йдеться про вище наведену оптимізацію. Зазначаємо лише ті тези, які безпосередньо стосуються Кременчука та Полтавщини:
«З метою розробки оптимального графіка руху пасажирських поїздів на 2012-2013 роки, мінімазації експлуатаційних витрат нарада постановила: відмінити курсування цілорічних пасажирських поїздів...». Із даного документа зрозуміло: у новому розкладі, що остаточно затвердять у червні 2012 року, потягів за цими напрямками не буде. За словами Андрія Баля, таке становище, окрім страшенних незручностей для всіх пасажарів, передбачає ще й скорочення до 20% кременчуцького залізничного резерву, який нині нараховує близько 430 працівників. Але спочатку про інше.

До Харкова ходитимуть пішки?
За словами активіста Андрія Баля, внаслідок запланованої оптимізації харківська залізнична гілка виявиться повністю «оголеною». Студенти, які становлять основну масу пасажирів у вихідні дні, опиняться у найбільшій скруті. Ситуація погіршується ще й тим, що згідно з планами Міністерства інфраструктури, зовсім скоро скасують ще й міжрегіональні перевезення мікроавтобусами (залишать лише ті, що менше 150 км). Таким чином, їздитимуть лише транзитні потяги та великі автобуси, на які придбати квитки завчасно неможливо. Тож про бронь за 40 діб та далекоглядні плани на відпочинок можна потроху забувати...

Навіщо скасовувати супер-рентабельні потяги?
Відповідь на це питання, вочевидь, невідома нікому. За словами залізничників, проблема криється у некомпетентності тих, хто розробив цю оптимізацію, мовляв, там нагорі байдуже, що такі сполучення як «Кременчук–Львів» та «Кременчук–Москва» не просто рентабельні, вони – супер-рентабельні. За словами профспілкового активіста Андрія Баля, їхня рентабельність перевищує 100% (лише потяг сполученням Кременчук–Москва за минулий рік перевіз 85 тисяч людей), вони завжди повні, а влітку на них особливий ажіотаж. Звісно, серед перелічених пасажирських поїздів у протоколі засідання є й такі, що справді не приносять бажаного доходу і утримувати їх для Укрзалізниці невигідно. Йдеться, передусім, про сполучення Кременчук – Бахмач.
«Справа в тому, що цей поїзд – соціальний. Ним користується величезна кількість селян та малозабезпечених категорій громадян, які після скасування чи не єдиного дешевого виду транспорту залишаться ні з чим. Вже зараз селами ширяться чутки про відміну бахмацького сполучення, і люди просто шоковані», – говорить Андрій Баль.

Скоротити можуть 150 залізничників
Це – за найбільш оптимістичними підрахунками. Адже, якщо не буде потягів, куди подіти стільки «зайвих» працівників? Звісно, – на біржу, де на них ніхто не чекає.
«Зарплата провідника приміських сполучень – близько 2,2 тисяч гривень на місяць, міжрегіональних перевезень – від 2,6 до 3,5 тисяч гривень. Звісно, це не найбільші в місті зарплати, однак залізничники мають хороший соціальний пакет. Тому кременчуцький резерв потроху починає нервувати... До речі, схеми скорочення кадрів Укрзалізниця не запропонувала. Тобто ніде не вказано, кого саме звільнять: лише тих, хто працює на потягах, які скоротять, або ж взагалі буде так, як вирішать на місцях. Тому вже зараз у резерві ширяться всілякі чутки та домисли, люди не збираються залишатися без роботи, не за горами – міжусобні війни, чвари та маніпуляції, яких навряд чи уникнемо...», – прогнозує Андрій Баль.

Коментар фахівця
Олена Ольшанська, начальник залізничного вокзалу станції «Кременчук», пропонує працівникам залізничного резерву та пасажирам не панікувати.
«Цей документ ще не оприлюднено, і на місцях ніхто не поінформований про оптимізацію. Однак, якщо це справдиться, пасажири не залишаться без транспорту. Наскільки мені відомо, Укрзалізниця веде активну роботу щодо створення нових пасажирських коридорів – окремих пріорітетних напрямків, що обслуговуватимуть швидкісні потяги, які їздитимуть переважно вдень. Якщо певні потяги скасують, я переконана: замість них введуть нові або додадуть вагони до тих, що вже існують. Цілком можливо, що той самий «Харків – Херсон» поїде новим маршрутом, а замість «Кременчук – Бахмач» організують дизелі або електрички приміського сполучення».

Автор: Наталя Істоміна, www.vestnik.in.ua


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
3 жовтня 2011, 15:51 | Кременчук | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ
Останні коментарі

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації